• Anonym (S)

    Vilka bindor vid missfall?

    Jag ska ta Cytotec imorgon då min graviditet avstannade i v 7. Undrar vilka bindor jag bör köpa hem.

    Förra gången jag fick MA blödde jag så mycket att jag blev inlagd och skrapad akut, så har liksom inget normalt att jämföra med. 

  • Svar på tråden Vilka bindor vid missfall?
  • Anonym (Lis)

    Största nattbindorn. och sen vanliga till när det lugnat sig efter ett par timmar. Det kan vara skönt att stå i duschen eller sitta på toa när det blöder som mest men det är ju skönt att kunna mäta hur mycket man blöder med hur många bindor man fyller per timme. Framförallt tänker jag som du fick åka in vid ditt missfall. Jag blev också inlagd vid mitt ena ma och blödde mycket den gången jag tog cytotec (avstannat v9) också men tyckte det var bättre då det kändes mer kontrollerat och blödningen blev mer hanterbar efter 2-3 timmar.

  • Anonym (S)
    Anonym (Lis) skrev 2023-08-24 22:24:22 följande:

    Största nattbindorn. och sen vanliga till när det lugnat sig efter ett par timmar. Det kan vara skönt att stå i duschen eller sitta på toa när det blöder som mest men det är ju skönt att kunna mäta hur mycket man blöder med hur många bindor man fyller per timme. Framförallt tänker jag som du fick åka in vid ditt missfall. Jag blev också inlagd vid mitt ena ma och blödde mycket den gången jag tog cytotec (avstannat v9) också men tyckte det var bättre då det kändes mer kontrollerat och blödningen blev mer hanterbar efter 2-3 timmar.


    Såna kommer jag ingen vart på, blöder igenom dem på 5 min. Skulle behöva såna där som man har på sig direkt efter förlossningen inne på BB. Har såna som heter förlossningsbindor och som jag köpt på Apoteket, men de  är som trosskydd i sammanhanget. 
  • Anonym (Lis)
    Anonym (S) skrev 2023-08-25 09:30:33 följande:
    Såna kommer jag ingen vart på, blöder igenom dem på 5 min. Skulle behöva såna där som man har på sig direkt efter förlossningen inne på BB. Har såna som heter förlossningsbindor och som jag köpt på Apoteket, men de  är som trosskydd i sammanhanget. 
    Du kunde inte få med dig några från sjukhuset när du fick tabletterna?
    vuxenblöjor? Svårare att räkna ut mängden blod bara.
  • Anonym (Always)

    Jag beklagar förlusten Hjärta När jag gjorde en abort i vecka 6 använde jag Always nattbindor det fungerade bra. 

  • Anonym (S)
    Anonym (Lis) skrev 2023-08-25 14:12:16 följande:
    Du kunde inte få med dig några från sjukhuset när du fick tabletterna?
    vuxenblöjor? Svårare att räkna ut mängden blod bara.
    Jag var aldrig på sjukhuset, gjorde privat ultraljud på barnmorskekliniken jag var inskriven på. 
  • Anonym (Lis)
    Anonym (S) skrev 2023-08-25 15:48:13 följande:
    Jag var aldrig på sjukhuset, gjorde privat ultraljud på barnmorskekliniken jag var inskriven på. 
    Ok. Här säkerställde de missfallen med ett nytt ul på sjukhuset-abortmottagningen en vecka senare, där man även fick tabletterna.
    Då hade jag kört på att stå i duschen/sitta på toa och de största bindor jag hittat.

    Har det dragit igång för dig nu?❤️
Svar på tråden Vilka bindor vid missfall?