• Anonym (Ts)

Hur långt innan mens har ni mensvärk?

Innan jag fick mitt första barn brukade jag inte ens ha mensvärk konstigt nog , kanske väldigt lite nån gång bara. Nu efter tredje barnet har det blivit mycket värre .. har haft mensvärk från helvetet i några dagar nu och väntar på mensen som fortfarande är lite oregelbunden (barnen är 1,5 men ammar forfarande på nätterna och ibland på dagen). 

Är det normalt att ha ont flera dagar innan mensen kommer? Brukar ni andra ha det också eller borde man kolla upp det? Har haft det innan tredje barnet också, ibland en vecka innan men hade oftast ganska lindrigt förut.  Nu när jag har mer ont är det lite jobbigare att det så lång tid. 

• Svar på tråden Hur långt innan mens har ni mensvärk?
  • NinniQX

Ca 5-6 dagar innan mensen och sen ännu ondare de 4 första dagarna på mensen. Sen släpper det. Blivit värre sen jag steriliserade mig för 8 år sen. Har 4 barn

• Anonym (Före)

Jag har ont från ägglossning tills mensen kommer. När den väl gör det försvinner smärtan nästan helt. Det kommer lite igen när slemhinnan släpper helt, ungefär dag 4-5 in. Sen får jag vara smärtfri i två veckor! Hurra! 

• Anonym (Ont)

Får ont ca 2 v innan mens

• Anonym (Ts)

Tack för svaren! Verkar som att jag inte är ensam om att ha ont ganska länge innan då. När jag googlade lite läste jag att det kunde vara ett tecken på endometrios till exempel så blev lite orolig.

Undrar vad det beror på att mensvärken blev värre efter tredje barnet.. Födde andra och tredje med snitt, vet inte om det kan ha nått med det att göra?

Svar på tråden Hur långt innan mens har ni mensvärk?