• Earlgrey

Våga ta kontakt, hitta en inre trygghet

Han såg mig, och tittade på mig men jag kollade på hans bröstkorg bara, jag tittade iaf inte ner i backen....sen såg att han såg glad ut och gick snabbt förbi där jag satt... Sen kom han tillbaka ganska kort efteråt och ställde sig i närheten med sin 7 årige son....Han kollade på mig som satt på bänken och vänta på att jag skulle titta o säga hej.... sen börja nån annan prata med honom men sen så stod han kvar en stund efter det. Jag hade solen i ögonen en del, fick kisa ganska mkt men alltså ....jag blir så förtjust i honom att jag typ tycker att det är lite för bra för och vara sant.... att han står där... 
    Jag har blivit kär i honom på  avstånd.... 
    Och nu känner jag mig jättedum som inte klarar av att prata med honom eller ta ögonkontakt....  Jag har hejat, sagt ngt ord men då stirrat ner i backen och och jag blir så rädd utav mig när han är i närheten... samtidigt som jag blir varm inombords också och lite glad och pirrig... 
    Nu skäms jag jätte mycket över att jag inte klarar att vara som alla andra....
    Men jag har sår ifrån barndomen....  men jag vill ju gärna hitta någon som jag vågar visa mina svagheter för och någon som accepterar mig för den jag är.
    Men jag har svårt att känna att jag duger och  svårt att acceptera det själv. Jag tycker ändå att jag blivit modigare....
    Jag skulle vilja känna mera trygghet o få mera pepp. Men jag har svårt att prata om det...   Jag har inte någon erfarenhet knappt av dejting har varit singel hel livet....

• Svar på tråden Våga ta kontakt, hitta en inre trygghet
  • Earlgrey

Så ni får gärna säga att jag inte ska skämmas och att ni hejar på mig.....=) för nu har jag iaf vågat skriva ett inlägg här... det kostade på....

• Anonym (Oj)

Han väntade på att du skulle säga hej? Hur vet man sånt? Vanligast är väl ändå att mannen tar kontakt.

• Earlgrey

Jo det är nog vanligast.... jag tror att han hade sagt hej om jag hade tittat på honom och inte som jag gjorde nu... att jag tittade bort... .

• Anonym (Oj)
    Earlgrey skrev 2023-08-27 16:06:27 följande:

Jo det är nog vanligast.... jag tror att han hade sagt hej om jag hade tittat på honom och inte som jag gjorde nu... att jag tittade bort... .

Det hade han säkert. De flesta hälsar tillbaka när någon hälsar. Det betyder inte att han väntade på att du skulle hälsa. Tror du övertänker.
  • Anonym (ghj)

Även om känner att du gått miste om en tillfällighet med honom så finns det ju fler tillfällen. Hans intresse avtar ju inte, det kanske ökar bara för du är lite blyg. 
    Titta på hans näsa nästa gång. Inte i ögonen. 
    Du får tänka på att din blyghet kan vara en attraktiv egenskap. Jag själv är mer attraherad av tillbakadragna kvinnor än dessa som är mer socialt utåtriktade.
    Så det är att träna dig själv att överkomma din blyghet.

• Earlgrey

jo jag antar att jag övertänker...så uppskattar gärna andras perspektiv utifrån....
    så tack för din synpunkt....

• Earlgrey

anonym ghj: tack, för att du är så sympatiskt.... behöver någon som är uppmuntrande som kan se ifrån ett positivt perspektiv....kul att det kan ses lite som attraktivt och vara blyg också....
    och som du säger att det går och träna på.....

• Anonym (ghj)
    Earlgrey skrev 2023-08-28 21:19:16 följande:

anonym ghj: tack, för att du är så sympatiskt.... behöver någon som är uppmuntrande som kan se ifrån ett positivt perspektiv....kul att det kan ses lite som attraktivt och vara blyg också....

Om alla gillade utåtriktade människor så hör det till sakens natur att ALLA skulle ärva den egenskapen till sist genom naturliga arvet. Så att du finns och är lite blyg tyder på att nån gillar blyga också och bildar par och gör barn och barnet ärver föräldrarnas något tillbakadragna sätt. Tack o lov!
    Jag skulle inte klara av en social partner som ska dra hem folk hela tiden. Skulle vara trött hela tiden. Så var glad över just dina unika egenskaper och se till att prata med den där snubben sen. Det räcker med nåt om vädret. Är han intresserad hugger han och fortsätter....eller väntar han tills nästa gång för han är  chockad över att nån tilltalade honom.
  • Earlgrey

Tack för ditt uppmuntrande svar, ja alla är vi ju olika och tur är väl det... för tex som en egenskap i personligheten kan vara både bra och dålig egentligen beroende på sammanhanget och som du säger att folk gillar ju olika....

• Anonym (ghj)
    Earlgrey skrev 2023-08-28 21:19:16 följande:

Det är i de tillbakadragna kvinnor som inte naturligt framhäver sig så mycket som mystiken finns. Allt blir mer.....laddat på nåt sätt.
  • Anonym (A)
    Anonym (ghj) skrev 2023-08-27 16:28:44 följande:

Även om känner att du gått miste om en tillfällighet med honom så finns det ju fler tillfällen. Hans intresse avtar ju inte, det kanske ökar bara för du är lite blyg. 
    Titta på hans näsa nästa gång. Inte i ögonen. 
    Du får tänka på att din blyghet kan vara en attraktiv egenskap. Jag själv är mer attraherad av tillbakadragna kvinnor än dessa som är mer socialt utåtriktade.
    Så det är att träna dig själv att överkomma din blyghet.

+1
Svar på tråden Våga ta kontakt, hitta en inre trygghet