• Sofiablomma

    Någon som varit gravid trots lätta blödningar

    Jag efterlyser någon som har haft samma ?symtom? som mig och ändå visat sig vara gravida Glad Jag har en väldigt regelbunden mens. Jag hade ägglossning runt 12-14 augusti och min bim är om 2 dagar. Jag hade vääldigt lätta blödningar runt 20-21 augusti. Mest bara när jag torkade mig. Sedan dess vet jag inte om jag har inbillat mig graviditets symtom. Jag kissar mer än vanligt, smått illamående och blev lite förkyld för 2 dagar sen. Har som sagt 2 dagar till bim men imorse fick jag en lätt blödning igen och va ju 100% att min mens va på g. Men hela dagen har gått och bara fått ytterst lite blödning på pappret när jag torkat mig. Jag brukar ha en väldigt kraftig mens direkt första dagen och mensvärk från ****. Testade mig imorse innan blödningen kom och det visade negativt. Undrar därmed ifall någon har haft liknande som jag beskriver och ändå blivit gravida?? Vill verkligen tro att jag ändå är gravid men är så otålig med att vänta några dagar till utan att veta. Finns det någon där ute? Hjärta
  • Svar på tråden Någon som varit gravid trots lätta blödningar
  • svansmamman

    Gravidsymptom beror på hormonet HCG, dvs samma hormon som gravtester reagerar på. Det betyder alltså att om de symptom du har berott på en graviditet skulle testet visst positivt. Nu kan du såklart vara gravid ändå, men de symptom du haft beror inte på det. Eftersom du inte är säker på när din ägglossning var kan du heller inte vara säker på när BIM är, men enligt det du skriver antar du att BIM är idag så det är ju bara att testa på nytt. Två veckor efter ägglossning plussar man enligt den absoluta huvudregeln, om man nu är gravid.


    I mina öron låter det som mellanblödningar och en oklar ägglossning, så jag tror tyvärr inte att du är gravid. Men jag håller tummarna för att jag har fel! ❤️

  • HejEllie

    Sådär var det för mig för två månader sen. Trodde det var mensen hela tiden men den kom liksom aldrig igång. Fick positivt gravtest sen rätt sent i min cykel, så ägglossningen var senare än jag trodde. Den lilla blödningen avtog. Gravtesten blev starkare. Började må illa och få graviditetssymptom.


    Men sen kom en ny, lite större blödning och gravtesten slutade öka. Det slutade tyvärr med tidigt MF för mig. Det behöver såklart inte betyda att det blir det för dig! Man kan blöda i början av en graviditet och det är ofarligt också.

Svar på tråden Någon som varit gravid trots lätta blödningar