Anonym (Fundersam) skrev 2023-08-31 21:59:38 följande:
Tack snälla för tiden du tar att svara❤️ Så jag också tänker nu, bättre med en operation och sen fortsätta ?sitt? och om det inte blir bra får man ta det därifrån. Jag bryr mig inte om dom blir perfekta eller kanske liite ojämna med implantat. Sen hatar jag att ligga på sjukhus då jag jobbat/jobbar sen många år själv på sjukhus. Obekväma sängar, massa ljud, slammer osv. Tycker man vilar mer hemma.
tänkte jag gjorde 2 planerade snitt och började tjata bägge gånger att jag ska åka hem dagen efter.. Men det ansågs som en stor ?bukoperation?, så fick jag stanna 2 dygn. Hade då inga komplikationer och jag brukar läka bra. Däremot har jag låg smärttröskel
Som jag förstår är en direkt rekonstruktion lite mer än att bara plocka bort... Men fördelen att faktiskt inte behöva ha det framför sig.
Jag tänker att vården lär sig mer och mer om vad som fungerar och att olika patienter, men att vården också inte på förhand vet hur någon mår innan en operation.
Jag skulle bollat med kirurgen om för och nackdelar och helt enkelt försökt göra ett val utifrån den informationen.