Anonym (1) skrev 2023-08-30 18:02:00 följande:
Hög puls? Kan bli allt möjligt konstigt i kroppen, frossa, värmekänsla? tryck över bröstet.
Sitter det i? Har du ringt 1177?
Har inga sådana symptom. Jag har inget 1177 där jag bor så jag har ingenstans att ringa förutom läkaren som kostar multum.
Pixie99 skrev 2023-08-30 18:04:40 följande:
Om du är uppblåst i magen kan det ge de symptomen som du nämner eftersom diafragman då pressas uppåt mot lungorna. Det brukar hänga ihop med sura uppstötningar, halsbränna, samt att magen är utspänd som en ballong. Det kan komma av bl a starka kryddor, alkohol, kaffe, eller av födoämnesintolerans (t ex laktos), men ibland utan någon synbar anledning. Vid tillfälliga besvär kan man prova receptfria läkemedel som t ex Novalucol.
Det här skulle kunna vara något. Jag har uppsvullen mage varje dag, en del fett just på magen, en stor livmoder pga myom och blir lätt förstoppad. Det känns bara tungt att andas när jag sitter ner. Upplever inte känslan när jag står och går. BH-bandet känns även som ett spännband när jag sitter ner trots att det är rätt storlek utmätt av proffs. Kanske är det diafragman som pressas upp som du sa? Går det att göra något åt detta förutom att banta och hoppas på att det får ner storleken på magen tro? Jag får leta lite på nätet.
Anonym (Mia) skrev 2023-08-30 18:06:05 följande:
En infektion i luftvägarna kanske? Jag har sedan jag hade covid för över ett år sedan haft tungt att andas i perioder. Det kommer och går lite.
Kanske men jag tror inte det är en infektion. Jag mår bra annars och covid har jag lyckats klara mig ifrån konstigt nog. Hoppas känslan försvinner för dig.