• Aleeexa

    Graviditet bekräftad med blodprov, blöder mycket, kan det ändock lyckas?

    Hej!
    Jag har blött hela sommaren, till och från. 
    Testade positivt förra veckan och kontaktade då gyn. Har tidigare haft ett utomkveds, och blev orolig för det.
    Läkaren såg inget alls på vul, och ville därför kontrollera graviditeten via blodprov.
    Enligt proven är det en graviditet, förmodligen inte ett utomkveds baserat på testerna och att jag inte har någon om helst smärta 
    Men jag blöder som vid mens, och har gjort de senaste 2 veckorna 
    Bra bara i v 6. 
    Är det någon som känner igen sig varit med om samma?
    Tror ni det kan vi en lyckad graviditet, eller är detta dömt att misslyckas? 

  • Svar på tråden Graviditet bekräftad med blodprov, blöder mycket, kan det ändock lyckas?
  • svansmamman

    Helt omöjligt att säga, då det finns de som blöder hela graviditeten (mycket färskt blod och med klumpar) men där allt ändå går bra, på samma sätt som det finns de där blödningen innebär missfall. Vad sa läkaren du träffade, ska du få någon fler uppföljning för att konstatera hur det ligger till? 

    Om en vecka borde man kunna se hjärtslag, om allt ser bra ut med graviditeten. Om du inte erbjuds det via vården kanske det är läge att boka ett privat för att få några svar. ❤️

Svar på tråden Graviditet bekräftad med blodprov, blöder mycket, kan det ändock lyckas?