• Anonym (Så sjukt ledsen)

    Blöder….

    Vi har försökt få barn i snart tre år, den här månaden kände jag mig delvis gravid, jag hade gått över tiden 5 dagar och var inställd på att ta test på torsdag. Går på toaletten nu och blöder, så sjukt förkrossad, för jag var så inställd på att jag var gravid, kan det vara ett tidigt missfall? 


    min cykel har varit som en klocka mer eller mindre under de här åren, så var så säker på att jag var gravid, gör så ont, känns så tungt. Behövde bara skriva av det. Det jobbigaste är att det här troligtvis var vårt sista försök, vi har passerat 40 båda två, så svårt att acceptera bara?.

  • Svar på tråden Blöder….
  • Anonym (Så sjukt ledsen)

    Finns det nå hopp kvar? Om jag inte blöder mer i natt kanske det kan vara värt att ra ett test men blöder jag som normal mens ja då är det ju kört?.

  • Anonym (M)

    Ledsen för din skull.. jag har barn men har haft missfall också.. och jag vet hur det känns när man verkligen hoppas att man är gravid och så kommer mensen eller ett negativt test. 


    Tänkte bara säga att jag hoppas ni inte slutar försöka. Vet inte hur långt över 40 du är och även om det kanske är svårare så är det långt ifrån omöjligt. Det skadar ju iallafall inte att fortsätta försöka.
    Får ni någon hjälp? Eftersom ni har försökt så länge. 

    Sen behöver det ju inte vara kört för att du får en blödning. Jag har fått blödningar när jag var gravid och det slutade ändå bra den gången. 

  • Anonym (Så sjukt ledsen)

    Jag har en fantastisk son på 3,5 år, så jag är väldigt lycklig för det. Jag är snart 43 och min man är 47 och vi har försökt att få till en bebis i 2,5 år. 


    vet inte om det är missfal eller bara sen mens, känns inte som missfall för det hade jag ett innan jag fick min son. 


    känns bara som att vi blir ju äldre för varje månad, hen kommer ha en förälder som är 63/67 som 20 åring, och ålderskillnaden mellan första å andra kommmer också bli stor över 4 år?
    men känns så tungt, för allt kändes så bra, jag hade symtom, och ja jag var så inställd på bebis

  • Maymom

    Det kan ha varit att du hade senare ÄL eller utebliven ÄL, båda de kan ju leda till sen mens.

    Du kan ju ta ett test så vet du om det var pga att ett ägg fäste eller nåt annat. Det är ju isåfall så tidigt så det känns inte som missfall utan bara vanlig mens.

    Förstår att det är tungt att försöka så länge.
    (Antar att du äter folsyra, och testat lite annat också. B,c,d-vitamin, zink, magnesium, q10 tex. )

  • Anonym (M)
    Anonym (Så sjukt ledsen) skrev 2023-08-30 07:54:03 följande:

    Jag har en fantastisk son på 3,5 år, så jag är väldigt lycklig för det. Jag är snart 43 och min man är 47 och vi har försökt att få till en bebis i 2,5 år. 


    vet inte om det är missfal eller bara sen mens, känns inte som missfall för det hade jag ett innan jag fick min son. 


    känns bara som att vi blir ju äldre för varje månad, hen kommer ha en förälder som är 63/67 som 20 åring, och ålderskillnaden mellan första å andra kommmer också bli stor över 4 år?
    men känns så tungt, för allt kändes så bra, jag hade symtom, och ja jag var så inställd på bebis


    Förstår! Är det er gemensamma son? Förstår att ni vill ha ett syskon.. Tycker inte du ska tänka att ålderskillnaden mellan barnen blir för stor iallafall. Min 7-åring och 1,5-åring leker jättemycket med varandra.. Det blir kanske mindre svartsjuka då också.. 

    Tycker iallafall ni inte ska ge upp än.. Kram! 
  • Anonym (Så sjukt ledsen)

    Tack alla. Jag jar ätit folsyra å alla möjliga liter i 2,5 år. Tar ägglossniingstester varje månad för att vara säker när äl sker. 


    och jag fick utslag för ägglossning för 20 dagar sedan. Det känns verkligen tungt idag när jag började ställa in mig på den fantastiska känslan månaderna att vara gravid, hann planera massor på de fem dagar jag fick över. bådade inte testa tidigare så jag har varit med om det här 2 gånger tidigare under dessa 2,5 åren. Då har jag testat efter någon vecka och det har varit negativt. 


     

  • Anonym (Tjej)

    Ge inte upp hoppet . Jag var 44 när sista barnet kom ! 
    Önskar er all lycka :) 
    Mvh

  • Anonym (Så sjukt ledsen)

    Tack, ja jag vill inte ge upp hoppet, men det känns tyngre å tyngre för varje gång, inte så kul å ha inplanerat sex i 2,5 år men. Jag glädjs av att jag har min fantastiskt fina son och kan nästan känna ibland att varför håller vi på, när vi har hono. har det blivit en besatthet, mer en grej för att vi kört på så länge, jag skulle så gärna vilja ge min son ett syskon, en lekkamrat, en livsvän, sen vet en inte, kanske de blir osams som äldre, men de har förhoppningsvis iallafall varann den dag vi inte finns kvar på jorden. 

  • Anonym (Så sjukt ledsen)
    Anonym (Tjej) skrev 2023-08-30 21:45:39 följande:

    Ge inte upp hoppet . Jag var 44 när sista barnet kom ! 
    Önskar er all lycka :) 
    Mvh


    Var det på naturlig väg? Tog det lång tid för er?
Svar på tråden Blöder….