• Anonym (Orkeslös)

Psykisk/fysisk misshandel?!

Ni som levt i förhållande med psykisk och fysisk misshandel, vilka kroppsliga besvär har ni fått under tiden och tiden efteråt? 
    Tänker mest hur kroppen reagerat på allt ni blivit utsatta för. Hur länge efter ? Behövde ni vara hemma och sjukskrivna för det tog så lång tid att läka och bli bra igen ? Och hur gjorde ni för att må bra  igen i kroppen och sinnet ?! 
    Och finns det speciella psykologer man kan kontakta utan gå via vårdcentralen för kunna prata med kunnig personal om detta ? 

Jag behöver komma ur denna karusellen och mår inte alls bra. Känns som det aldrig tar slut 

• Svar på tråden Psykisk/fysisk misshandel?!
  • Anonym (C)

Jag blev allvarligt hotad av mitt ex ,dessutom hade han misshandlat mig på olika sätt.Jag fick panikångest och äter lugnande för att orka det här livet.

• Anonym (O)

Har du ringt kvinnojour eller kvinnofridslinjen? De kan ge tips, råd och lyssna på dig. Låter som du kan behöva hjälp med skyddat boende mm, ring dem och fråga. Ring så snart du kan. De är jättefina att prata med på kvinnofridslinjen. Jag har bara varit utsatt för psykiskt våld och de var väldigt stöttande och det var så skönt att prata med någon och få bekräftat att det inte är jag som är knäpp utan en del av hans kränkningar som får mig att tvivla på mig själv.
    Vad stark du är som tar tag i det och bryter dig loss!❤️

• Anonym (Katta)

Jag har upplevt psykisk misshandel under många år. Det resulterade i kronisk stress, ångest och att vara konstant överstimulerad. jag klarar Inte av starka ljus och speciellt inte höga ljud utan att få panik. 

Svar på tråden Psykisk/fysisk misshandel?!