• mcarina84

    Att vara särbos eller inte?

    Hej!

    Nu är det såhär att jag och killen har varit tillsammans nästan 2 år, jag har ett barn sedan tidigare, hon är 11 nu och så fick jag och killen en son tillsammans som snart är 6 månader.
    Nu till problemet....
    Han har problem psykiskt och har bland annat igångsättningsproblematik som gör att saker tar såååå lång tid innan det blir genomfört i hushållet här hemma hos mig där han spenderar 8-9 veckor i sträck mellan sin tid att få medicin för sin fysiska sjukdom.... 
    Jag har också depression och utmattningssyndrom så visst, det tar tid för mig att komma igång med att göra saker också MEN!
    På dessa snart 2år har han inte satt igång en maskin tvätt här hemma frivilligt utan det säger han att jag åtagit mig sen början... men visst, han hjälper till när vi går till stora tvättstugan när vi ska tvätta flera maskiner.
    Till saken hör också att han inte stör sig på att all disk dras ner, att stora dammråttor byggs, att det är stökigt och rörigt utan det är det bara jag som gör, men när jag väl städar och fixar så hjälper han inte till att hålla efter och detta har jag nu ledsnat på...
    Han bor annars ca 23 mil från mig så det går ju liksom inte att pendla... Hans egna lägenhet ser tydligen ut som en soptipp för att han inte tagit tag i den alls sen hans ex lämnade honom... så vi får inte komma dit för att hjälpa honom...

    Jag tog upp ämnet om att han kan söka lägenhet här uppe där jag bor för att vi ska kunna ta hand om sonen tillsammans men ändå ha ett varsitt ställe att vara på då jag är en sådan som behöver space....Men då vart han förbannad och sa att så vill HAN inte ha det, då är han hellre singel????
    Ska jag alltså tvingas bli sambo för att HAN vill?
    Det är väl inget fel att vara särbos tills man känner att saker funkar så man KAN flytta ihop? 
    Vi bråkar en hel del då jag anser han sover för mycket och sitter uppe vid datorn för länge på natten så det blir jag som får mata alla nätter förutom när jag är så slut så han tvingas göra det, sen har han mage att säga att självklart gör han det då det är hans barn å....Snälla??
    Vad tycker ni?
    Är jag HELT ute och cyklar?

  • Svar på tråden Att vara särbos eller inte?
  • Jårdi

    Han låter som ett barn, flytta inte ihop, du kommer bli helt slutkörd isåfall! 


    och nej det är inga konstigheter att vara särbos till du känner att det funkar mellan er. 

  • Maac

    Du är inte ute och cyklar.

    Klart ni inte ska bo ihop när det blir en sån belastning för dig. Låter som att det är enklare att vara ensamstående. Svårt att hålla igång känslorna också under sådana förutsättningar. 

  • Maymom

    Kan han inte hjälpa till nånting hemma så klarar du dig bättre själv. Han kommer bara vara en enorm irritation för dig, ska du ta hand om alla fyra då och han knappt städar efter sig själv?

    Nej låt han ha sitt egna hem, antingen skärper han sig eller så får ni vara särbos. Och du ska säga som det är, inte att du har stort behov av space utan att han behöver skärpa till sig om ni ska kunna bo ihop, annars blir det ju ingen bättring. 

Svar på tråden Att vara särbos eller inte?