• Anonym (Nyfiken)

Knulla flera samtidigt under datingstadiet?

Hej kvinnor!

Om ni date:ar en kille och har gjort det i säg sex månader. Ni älskar varandra men bor i olika städer. Ni kan inte ses så ofta; säg 1 helg i månaden. Hur många av er skulle fortsätta med era kk:s?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Knulla flera samtidigt under datingstadiet?
  • Anonym (Z2)

Kan du inte hålla dig till 1 bör du inte binda dig till någon,  min åsikt om ni inte är överens om öppet förhållande 

• Anonym (L)

Om man älskar varandra skulle jag absolut inte fortsätta ligga med andra. Dejta och att ha ett förhållande är olika saker. Dejtar man, alltså att man inte är tillsammans men ses regelbundet, så får man träffa andra om man är ärlig med det. Tycker jag. Har man ett förhållande och älskar varandra så är det otrohet att träffa andra och jag hade aldrig tyckt att det kändes okej.

• Anonym (Såäre)

Om man ömsesidigt älskar varandra så finns inte alternativet att ha någon annan samtidigt.

• Anonym (Bestäm er)

Se där ja. Nu kom älska grejen upp fort.

I denna diskussion så är älska och sex något som tydligen hör ihop. I ett annat sammanhang så har sex inte med kärlek att göra. Bestäm er tjejer...flytta inte på mållinjen.

• Anonym (Fia)

Jag är glad att jag inte är i dejtingsvängen. Det verkar så snurrigt! Jag vill koncentrera mig på en person i taget från ett väldigt tidigt skede. Har jag varit på en lyckad första dejt och planerar dejt nummer två skulle jag inte samtidigt kunna gå på dejt med någon annan.

Jag har all respekt för att andra tar mycket mer lättsamt på både dejtande och sex, så länge de är öppna med det inför sina partners, men det funkar inte för mig.

• Anonym (Mannen)

Att ha flera alternativ öppna hindrar bara att man bygger en bra relation med någon av dem. Man får helt enkelt välja. Jag har haft det problemet tidigare när jag dejtade flera samtidigt. Det ledde till problem och jag sökte hjälp hos fler olika relationsrådgivare. Alla menade att om man träffar flera så hindrar det kärleken att blomstra. Och dessutom skapar man oftast en massa andra problem.

Det är en form av paradox of choices där flera alternativ gör en mer olycklig än ett alternativ.

Gör ett val.

• Anonym (Maria)

Det beror på hur sexlivet fungerar. Den jag träffar nu är det kanon och jag vill inte ha sex med någon annan. Efter första träffen med sex ville jag inte lägga tid på sex med någon annan, de andra kk blev tack och hej redan där.

• Anonym (Att älska någon)

Om man verkligen på riktigt älskar en annan människa, så har jag hittills inte träffat någon som parallellt ligger med andra.

Svar på tråden Knulla flera samtidigt under datingstadiet?