• Anonym (Hjälp)

Hittat online-terapeut men har ingenstans att vara - hjälp!

Mått dåligt ett tag pga obearbetade barndomstrauman som bubblat upp på sistone, testat lite olika terapeuter men inte klickat med någon förrän nu.
    Problemet är att den här terapeuten sitter ungefär 50 mil bort, så det går bara online och jag har ingenstans att vara!

Jag har inte berättat att jag ska börja terapi för min sambo, han blir så hispig och tror att det är något jag undanhåller/saker som rör vår relation. Sist jag berättade så fick jag väldigt mycket frågor kring varför jag gick och vad vi pratade om och jag orkar inte hantera det riktigt.

Jag är inte redo att berätta om mina trauman för sambon än heller.

Av den anledningen vill jag inte göra det hemifrån, han jobbar dessutom nära hemmet och kan ibland få för sig att åka hem lite då och då.

Fick låna min systers lägenhet för första mötet, men det blir krångligt att få till varje gång, jag vill inte sitta på ett fik eller dylikt, inte heller på någon av jobbets mötesrum, är rädd att någon ska höra. 

Tyvärr har jag heller ingen egen bil, annars hade jag kunnat köra iväg till en öde parkering och sitta där.

Någon som har några tips?

• Svar på tråden Hittat online-terapeut men har ingenstans att vara - hjälp!
  • Anonym (Malin)

Men vad tråkigt att du mår som du gör men bra att du tar tag i det❤️

Sedan kan jag förstå att din sambo är orolig för dig och det är fint att han bryr sig.
    Förstår att du behöver sitta själv och inte riskera att någon hör era samtal med psykolog men jag tror ändå att du behöver inkludera din sambo i läget men utan att du ska behöva känna press på att gå in i för många detaljer nu.
    Om din sambo för övrigt är snäll och kärleksfull så borde han förstå att backa lite när du ej ännu är redo.
    Kan du lyssna med din psykolog hur du kan svara upp på din sambos undran kring psykolog kontakten och ditt mående? 

Hen borde kunna ge dig lite raka tips på hur man kan utrycka sig..

• Anonym (jobbet)

Har jobbet verkligen inga mötesrum med normal isolering i?  

• Anonym (jobbet)

Jag tänker liksom att på en arbetsplats ställer sig väl inte folk utanför och tjuvlyssnar, om någon går förbi och hör ett enstaka ord kanske det inte egentligen spelar någon roll?

Om du ska göra detta på arbetstid kan du väl fråga din chef om bästa platsen, för då kommer väl ändå hen veta om vad du gör?

• Anonym (Process)

Jag tänker att du behöver boka upp något rum av ett slag och att det kanske finns på biblioteket eller jobbet.

En annan bra tid är väl att boka en tid då du inte förväntar dig bli störd,  Och att ha en plan för OM du skulle bli det.

Det kan ju finnas en lokal som skulle kunna fungera via socialtjänsten eller vårdcentralen om du inte hittar något själv.

• Avenia

Utomhus. En strand eller bänk någonstans vid en gångväg..En park?

Svar på tråden Hittat online-terapeut men har ingenstans att vara - hjälp!