Första jag tänkte på var att du ts blivit drogad, lagts ngt i drinken och den man du hamnat i säng med är den som har gjort det. Detta för att du borde ha fått minnesbilder ifall det bara rört sig om spriten. Jag har ett ex som hade megaproblem med spriten och han mindes alltid bitar, men inte helheten. Jag kunde heller inte veta om han ljög att han inte mindes för att skydda sig själv, men jag kom fram till att jag inte trodde han ljög om det, för jag kände honom trots allt så väl, men vad jag önskat från honom där och då var att han skulle ha sagt både till mig och andra som blivit involverade att han litade på min redogörelse av vad som hänt för jag var där och då det hände och det hände mot mig, typiskt metoo händelse, då fanns det inget som hette metoo. Där hade chansen varit att vi kunnat gå vidare. Men han valde och likadant hans familj att blåneka och försöka skydda sig själva, sin image, något som varit deras eget fel från början varför det spridit sig. Jag var den som hade hållit "hemligheten" bara mellan honom och mig först och inte tänkt ens tanken att någon så känslig information skulle spridas helvilt. Det var han som berättade det för någon i hans familj som spred det vidare. Om fått hans godkännande till det eller inte vet jag inte. Tror bara han kände att han var i en storm. För att de valde att sprida det, göra det offentligt så att säga så blev de själva rädda om hans image och sin familjs. Så mitt råd är att håll det för er själva så mycket det bara går, anförtro er inte till fel människor.
Mellan oss blev det en stridskamp jag aldrig bett om att få ovanpå det faktum att jag fått lämna honom huxflux som hade med hans familj att göra. Där var ingen respekt för min hjärtsorg, för att jag blivit sviken, för vad jag förlorat. För att jag inte hade något annat val. Utan jag var den onda för att jag berättade vad jag blivit utsatt för, vad som inte var okej för mig, och att han tillåtit det hända och försökt förvränga sanningen eller förminska den så att han och hans familj skulle se bättre ut gissar jag. Varför i hela friden jag skulle ha hittat på eller överdrivet detta fattar jag inte. Hade jag velat göra slut med honom hade jag gjort det innan i så fall. Han och jag hade varit lyckliga innan och hade det då stabilt. Detta var inget jag såg komma. Hade vi fortsatt och han utvecklat sitt spritberoende hade det varit rehab som gällt för honom annars hade han fått glömma mig och vår framtid ihop.
Jag kunde inte ha en man vid min sida som var för packad och som jag inte kunde lita på skulle skydda mig eller stå upp för mig, det förstod jag ju. Som tillät en annan man att göra vad som gjordes. Handlade om vettiga gränser. Jag kunde inte leva kvar i det, acceptera det.
Han försökte länge och väl att få mig tillbaka till ingen nytta, men då han agerat så fel innan när det verkligen gällt om vi kunde rädda vår relation eller inte, inte stått upp för mig, inte stått upp för sanningen vad som hänt, inför hans knäppa familj, utan bara varit tyst, säga att han inget mindes, dog mina känslor helt och hållet ut för honom. Allt som hade krävts där och då var att han skulle ha sagt att han litade på min version vad som hänt. Han kunde inte ens göra det. Han kände ju mig. Jag ändrade aldrig på min version, inte det minsta, inte efter tryck eller vad de än försökte med. Jag visste vad som hade hänt.
Kanske har han du hamnade i säng med som rutin att göra så här mot andra kvinnor med? Räknar med att kvinnorna inget säger om de är rädda om sina liv i övrigt och skambeläggningen? Då har du med en riktig brottsling att göra med. En som behöver stoppas.
Jag tror att kommer bara du till en bra samtalsterapeut nu så kan plan läggas upp hur du ska gå vidare härnäst.
Du behöver informera din sambo om detta inte bara för att sanningen måste fram, det känslomässiga (han måste fatta nu att du mår dåligt, att du inte är densamma) men också för att testa dig så du inte fått ngn sexuell sjukdom som du kan ha fört vidare till honom. Kanske har ni inte haft sex ännu efter det som hände och då är det ingen fara på den punkten. Jag har inte läst alla svar här i tråden, så många, så ber om ursäkt om jag missat något.
Vad din sambo gör och inte gör med den informationen är upp till honom, du får släppa ditt ansvar där och då, bara visa empati och stöd och upprepa sanningen om han ställer frågor och återbygga tilliten, inte gå ut och festa osv.
Kan bli så att han lämnar dig först men sen kommer tillbaka då allt landat hos honom.
Han har rätt att veta detta. Lek med tanken att någon annan kommer upp till honom eller meddelar honom via Facebook messenger eller annan social plattform att de sett er den kvällen eller att ni gick hem tillsammans hur dum han kommer känna sig då och förd bakom ljuset? Därför hade jag berättat så jag hade kommit före någon annan. Annars kommer han tro att du aldrig tänkt berätta för honom och det kommer skada tilliten megamycket.
Försök att ta väl hand om dig i allt elände. Du kan inte göra något åt det förflutna nu, det som hänt har hänt, utan nu är det viktiga HUR du väljer att gå vidare. Det är i HUR:et du kan göra din bästa läkning för egen räkning men också för din sambos och din familj.