• anaemicc

Plus på clear blue testa tidigt +0 BM, negativt på RFSU testa ofta

Hej! 

Behöver lite erfarenheter. 
    Igår testade jag med ett clear blue testa tidigt, på min beräknade dag för mens. Helt klart ett streck! Om än svagt så ett streck. 

Ville testa igen för att vara säker nu på morgonen, då med en RFSU testa ofta sticka. Helt blankt blev resultatet?

Sååå, visst borde jag väl lita på Clear Blue? 

Har någon annan varit med om att RFSU visar negativt trots att det passerat dag för beräknad mens? 

Allt gott! 

• Svar på tråden Plus på clear blue testa tidigt +0 BM, negativt på RFSU testa ofta
  • anaemicc

Och innan någon kommer och skriker spökstreck!! så vill jag poängtera att jag har haft symtom sedan ca 2 veckor tillbaka, har till och med blivit sjukskriven. 

Clear Blue strecket är svagt men tjockt och tydligt (det syns ej på bilden så bra.) 

jag vill ej höra om spökstreck hit och dit, om det inte är en graviditet får jag veta det i sinom tid ändå. 

Jag skulle bara vilja höra om hur ni upplevt RFSU testa ofta stickor. Inget annat, tack :)

• Janbo

Kan du haft ägglossning vid ett senare tillfälle?
    Jag plussade med ultradigt på äl+10 och starkt med RFSU testa ofta på äl+14 (bim dag 15).

• Ellifant

Jag upplevde RFSUs test var sega att få ett sträck på. det fick jag inte fören efter Bm och då var det svaga sträck på de andra resten bland annat cler blue vanliga test. Så jag hade mer litat på de sträcker.. men testa i morgon med på morgon urin. 

• Janbo

Rekommenderar dig att köpa ett digitalt test , håller tummarna ❤️

• anaemicc

Hej! Tack för era svar. 

Tyvärr verkar det ha blivit en kemisk graviditet för jag har fått mens...känner mig oerhört besviken. Blev så glad för det där lilla strecket som visade positivt och nu bara plattfall. 

Det jag tycker är märkligt dock är att jag haft flertal symtom i 1-2 veckor som skiljer sig från mitt normala. Måste bero på något annat då, eftersom graviditets symtom ej ska hinna starta om det är en kemisk graviditet. 

Nej idag är ingen rolig dag minst sagt😔

Svar på tråden Plus på clear blue testa tidigt +0 BM, negativt på RFSU testa ofta