Tycker du om att tala om för andra hur dom ska leva sina
liv?
liv?
Om ditt sätt att vara funkar för dig och du får ligga, så tycker jag att du bara ska köra ditt race. Knulla på bara! Skit i vad andra säger.
Så väntat att alla alternativ utom ett ger dig de svar du vill ha.
Varför göra en sån här tråd?
Du kommer inte ändra dig ändå
Hur kan FL godkänna dina inlägg?
Så väntat att alla alternativ utom ett ger dig de svar du vill ha.
Varför göra en sån här tråd?
Du kommer inte ändra dig ändå
Hur kan FL godkänna dina inlägg?
Många människor i samhället mår inte bra. En del blir som besatta att försöka läxa upp folk för att dom anser sig ha rätt att tala om för andra hur dom ska leva och vad dom ska tycka. Andra är problemet.
Personen vaknar på morgonen och möter någon i hissen som är ett rövhål. Kollegan är ett rövhål. Personalen på ICA är rövhål. Hela dagen möter personen en massa rövhål. I det här läget är det som mest troligt att det är personen själv som är rövhålet.
Att tala om för andra hur de ska leva sina liv är bland det värsta jag vet.
Om någon ber mig om råd så ställer jag först motfrågan "Hur tänker du", därefter avgör jag om jag kan och om jag överhuvudtaget behöver ge något råd.
Människor som tror sig sitta på lösningarna är oftast inskränkta och enkelspåriga människor som tror att allt är svart eller vitt- Livet har lärt mig att det mesta är nyanser av grått
Om det gällde någon som jag bryr mig om så ja, då hade jag sagt ifrån och försökt vägleda om personen betedde sig illa mot andra eller levde ett dåligt liv med destruktiva vanor.
Inte talar om i den bemärkelsen att jag oombedd talar om för någon hur de ska leva sina liv.
Däremot kan jag om någon vän frågar om saker och ting råda, men alltid poängtera att det är min åsikt/ståndpunkt och ingen lag de måste följa.
Inte talar om i den bemärkelsen att jag oombedd talar om för någon hur de ska leva sina liv.
Däremot kan jag om någon vän frågar om saker och ting råda, men alltid poängtera att det är min åsikt/ståndpunkt och ingen lag de måste följa.
Nej, jag drar mig för det även om det är alldeles uppenbart att valen en person gör är skadligt för personen. Så länge det inte utgår över mig eller tredje part anser jag att människor måste få leva och lära sig själva eller lida konsekvenserna.