• Hippofluff

    Någon som är lite synsk?

    Kan för mitt liv inte hitta min katts vaccinationsintyg. Sax och nyckel ligger redan i fönstret men nu har jag bokat tid för vaccination på måndag och börjar bli desperat!

    Någon som är lite klärvoajant och på skoj vill försöka se var det ligger? Hade det för bara några veckor sedan men har väl lagt det på ett bra ställe någonstans...

    (Och allt finns i journalen på kliniken så inte hela världen om det inte hittas.)

  • Svar på tråden Någon som är lite synsk?
  • Anonym (Höll)

    Har du en mörkbrun träbyrå (tänk chiffonjé) så ligger den i den. 

  • Hippofluff
    Anonym (Höll) skrev 2023-09-11 21:49:13 följande:

    Har du en mörkbrun träbyrå (tänk chiffonjé) så ligger den i den. 


    Letade i min mörkbruna träbyrå, där var det inte. Men lyckades till slut hitta det i en mörkbrun bokhylla som står bredvid byrån. Så nästan rätt i alla fall. 
  • Anonym (Sviskon)

    Haha men inte så svårt att gissa att ett papper ligger i en låda (eller en hylla.)Inte så att man lägger papper i besticklådan eller tvättmaskinen precis.

  • Anonym (Lotta)

    Så bra att det kom fram! 


    Det här med sax och nyckel i fönstret hängde jag inte med i. Är det ngt trix för att hitta borttappade saker? 

  • Anonym (L)
    Anonym (Sviskon) skrev 2023-10-06 12:36:36 följande:

    Haha men inte så svårt att gissa att ett papper ligger i en låda (eller en hylla.)Inte så att man lägger papper i besticklådan eller tvättmaskinen precis.


    Exakt. För att INGEN är synsk. Det är bara gissningar och allmänt vedertagna saker som sådana personer säger. Hade någon varit synsk på riktigt så hade världen sett helt annorlunda ut idag... Bullshit. Detta borde vara olagligt. Det är att lura desperata människor.
  • Hippofluff

    Men så lugna er! Det var ju bara lite på skoj. Skulle inte ha frågat om det var mormor som gått vilse, men nu var det ett relativt oviktigt dokument så då är det väl bara en kul grej om någon nu känner att de vill ge det ett försök. Dessutom finns det ju hundra olika ställen att lägga papper på, i alla fall i mitt hem! 

    Och att lägga sax och nyckel är ett "husmorsknep", väldigt oklart hur det är tänkt att fungera men jag började bli lite desperat. Är allt annat än vidskeplig annars men ingen människa tar ju skada av den här tråden så förstår inte varför folk blir upprörda?

  • Anonym (Sviskon)
    Hippofluff skrev 2023-10-06 13:37:57 följande:

    Men så lugna er! Det var ju bara lite på skoj. Skulle inte ha frågat om det var mormor som gått vilse, men nu var det ett relativt oviktigt dokument så då är det väl bara en kul grej om någon nu känner att de vill ge det ett försök. Dessutom finns det ju hundra olika ställen att lägga papper på, i alla fall i mitt hem! 

    Och att lägga sax och nyckel är ett "husmorsknep", väldigt oklart hur det är tänkt att fungera men jag började bli lite desperat. Är allt annat än vidskeplig annars men ingen människa tar ju skada av den här tråden så förstår inte varför folk blir upprörda?


    Det var ju mest till den som svarade att det låg i en låda, inte till dig.
    Föstår att det var på kul, det var ju därför jag skrattade. Själv tar jag i trä ofta, inte för att det hjälper precis, men för att gardera mig.
  • Anonym (virrepärans fru)
    Anonym (Sviskon) skrev 2023-10-06 12:36:36 följande:

    Haha men inte så svårt att gissa att ett papper ligger i en låda (eller en hylla.)Inte så att man lägger papper i besticklådan eller tvättmaskinen precis.


    HAHA, du har aldrig träffat min man.

    Tandkräm i kylen och manschettknappar i tvättmaskinen är helt rimligt där.
  • Hippofluff
    Anonym (virrepärans fru) skrev 2023-10-06 14:22:24 följande:
    HAHA, du har aldrig träffat min man.

    Tandkräm i kylen och manschettknappar i tvättmaskinen är helt rimligt där.
    Haha! Sån kan jag också vara, speciellt när jag lägger saker på "ett bra ställe" som för mig är helt logiskt vid tillfället men som sen är omöjligt att räkna ut hur jag tänkt. Eller att jag lägger av mig en sak för att jag blir avbruten mitt i en tanke, då kan tandkrämen lätt hamna i kylen! Typ att jag just tagit tandkräm på borsten men kommer ihåg att jag måste packa ner lunchen i vätskan så jag tar ut lådan ur kylen men lägger handkrämen där istället. Tur att jag bor ensam!!
Svar på tråden Någon som är lite synsk?