• J023

    Gravid eller spökstreck?

    Hej,

    Har försökt bli gravida en tid nu och varje månad är det psykisk tortyr innan man får reda på hur det har gått. Jag tycker mig ha upplevt massa olika symptom sedan ägglossningen denna cykel men de flesta säger ju att man inte ska känna nåt så tidigt.

    Jag fick positivt ÄL test förra måndagen 4.9. Idag är jag på cykeldag 28. Min cykel brukar vara 27-28 dagar, men hade så sen ägglossning att natural cycles uppskattar mensen att börja på måndag.

    Det som stressar mig just nu är att jag ska vaccineras för hepatit imorgon och ska på fest i helgen. Vill inte vaccinera mig ifall jag skulle vara gravid och såklart inte dricka alkohol imorgon.

    Tog tidigt test (rfsu) i morse och testet såg vid första anblick negativt ut. Senare kom fram ett svaaagt rosa streck. Vet inte hur jag ska tolka det. Ser jag det bara för att jag viol att det ska vara positivt? Är här någon som fått liknande och varit gravid? 🙂

  • Svar på tråden Gravid eller spökstreck?
  • J023


    Kanske bara jag som ser det.. det är som sagt väldigt svagt 🥲
  • J023

    Första minutrarna tyckte jag mig inte se något och tänkte att det var negativt. Hade väntat mig ett tydligare streck. Jag testade också för 2 dagar sedan, då fanns de inte ens någon atydan till ett andra streck. Ca 10-15 min efter testet kollade jag igen lite närmare och då började jag se något svagt. Men man borde väl sett det första 5 min för att man sku kunna lita på det. Är som sagt så stressad över vaccineringen imorgon. De rekommenderade inte att man tar det ifall man är gravid 🥲 

  • Anonym (Kanske)

    Jag ser något, men det verkar som det kommit efter tiden? Så då kan man inte lita på det. Ta ett nytt imorgon då borde det synas Glad

  • J023

    Tack, tog ett nytt idag. Dock lika svagt 🙁 ska de verkligen vara såhär svagt om man är gravid cykeldag 29 med tidigt test eller är det ett tecken på att det inte gått som det ska?

  • svansmamman
    J023 skrev 2023-09-15 06:05:48 följande:

    Tack, tog ett nytt idag. Dock lika svagt 🙁 ska de verkligen vara såhär svagt om man är gravid cykeldag 29 med tidigt test eller är det ett tecken på att det inte gått som det ska?


    Det där är positivt, så länge det fotats inom testtiden! Om du hade äl 4/9 är du isf på äl+11. Min uppfattning är att det inte är svagt för att vara så pass kort efter äl, dagens test ser dessutom starkare ut än gårdagens. Oavsett vad, avstå vaccinationen och avstå alkohol. Testa därefter igen på måndag, om det är då du har BIM. Förhoppningsvis syns där ett än tydligare streck då, som bekräftar allt. Kanske kan du använda ett digitalt test istället så slipper du fundera. 


    Och avslutningsvis skickar jag med ett försiktigt GRATTIS, nu håller vi tummarna att det håller hela vägen! ❤️

  • Anonym (Kanske)
    J023 skrev 2023-09-15 06:05:48 följande:

    Tack, tog ett nytt idag. Dock lika svagt 🙁 ska de verkligen vara såhär svagt om man är gravid cykeldag 29 med tidigt test eller är det ett tecken på att det inte gått som det ska?


    Tycker det syns mycket tydligare! Grattis! Glad Njut nu!
  • J023

    Tack för era svar ❤ ja, får verkligen hålla tummarna nu. 🙏

Svar på tråden Gravid eller spökstreck?