• Anonym (Q)

Quetiapin- någon här som äter den?

någon här som äter quetiapi? vad tar ni den för? Vilken dos? Hjälper den er?

• Svar på tråden Quetiapin- någon här som äter den?
  • Anonym (Q)

Någon?

• Anonym (Bra)

Äter den för sömnen.

Började på 4 ×25/natt och det funkade ett tag. Men nu är jag uppe i 10×25/natt och har jag tur så somnar jag, men ibland måste jag ta ytterligare 10 st för att somna...

Bästa sömnmedecinen jag haft på 20 år. Har så mycket energi när jag vaknar, får gjort så många saker som annars inte orkar med...

Tyvärr räcker de ju inte så länge eftersom läkaren inte godkänner mer än 4/natt...

Vad har du den för?

• Anonym (Bippo)
    Anonym (Q) skrev 2023-09-14 14:00:45 följande:
    Quetiapin- någon här som äter den?

någon här som äter quetiapi? vad tar ni den för? Vilken dos? Hjälper den er?

1. Japp
    2. Bipolär
    3. 700mg
    4. Nja... Eller, alltså - den hjälper för att kapa manier (vilket ju är det jag tar den för), så ja, den hjälper ju så sett. Men den stjälper på samma gång iom att jag går runt som en jävla zombie... 

Vad ska du själv ta den för?
  • Anonym (Bippo)
    Anonym (Bra) skrev 2023-10-11 21:32:55 följande:

Äter den för sömnen.

Började på 4 ×25/natt och det funkade ett tag. Men nu är jag uppe i 10×25/natt och har jag tur så somnar jag, men ibland måste jag ta ytterligare 10 st för att somna...

Bästa sömnmedecinen jag haft på 20 år. Har så mycket energi när jag vaknar, får gjort så många saker som annars inte orkar med...

Tyvärr räcker de ju inte så länge eftersom läkaren inte godkänner mer än 4/natt...

Vad har du den för?

Alltså, godkänner hen bara max 100mg??? Why? Blir ju även lite nyfiken på varför du har quetiapin som sömnmedicin in the first place, och inte nån av de etablerade sömnmedicinerna? Du behöver så klart inte svara om du inte vill, men blir som sagt nyfiken 🙂
  • Anonym (Bipolär)

Jag tar 400mg för att undvika hypomani. Jag tycker att den hjälper väldigt bra och upplever inga biverkningar. 

Svar på tråden Quetiapin- någon här som äter den?