Anonym (M) skrev 2023-09-16 10:41:44 följande:
Ja han skrev ju att han gillade henne mer än som kompis och hade han inte haft mig hade han bevisat ännu mer. Men han säger ännu att han bara kände attraktion men att planen adlrig var att byta ut mig? önska han la alla kort på bordet. Behöver höra sanningen att han har känslor för henne. Behöver höra för att kunna gå vidare.
Tyvärr tror jag att du litar dig själv. Du tror att om du får veta exakt vad han kände kan du gå vidare. Jag tror att det enbart är samt ur aspekten tillit. Han har som någon annan sa ju faktiskt sagt att hon är attraktiv och att han gjort ngt om du inte fanns. Gjort mer än han redan gjort dvs. Han älskar dig så han stannar hos dig men han vill ju vara hos henne. Tillräckligt mkt för att kontakta henne och säga saker han ju inte kan leverera ändå.
Om han lägger korten på bordet nu som du vill så får du deala med informationen. Sveket i sig ligger ju i att han.
1. Kontaktade en annan kvinna
2. aldrig sa ngt till dig om det (du dock höra av kvinnan)
så om det finns mer info. Typ att han tänker på henne när han runkar eller så spelar det ju ingen roll.
Han KONTAKTADE en annan kvinna. Vad gör du av den informationen? Det i sig är inte hela världen. Faktiskt. Frågan är vad det gör med er relation?
Skapar det här otrygghet i dig framöver? Kommer din tillit till honom ändras? Kommer det att påverka dig så att d blir mer misstänksam? När ni har det riktigt dåligt (alltid ngn period efter bebis är ofta det) kommer han ta kontakt med andra igen? Kommer du att undra över det? HUR tryggar han dig i dessa känslor? VAD gör han just nu för att trygga dig och be om ursäkt för det här? Är det ens en dealbreaker för dig?
Skit i om han tänkte vara otrogen. Fokusera på vad hans faktiska handlingar skapar i er relation? I dig. Utgå från det. Prata utifrån jag. Fakta kan man tjafsa om i evigheter. Vad skapar det för gnissel mellan er? Exempelvis
Jag känner mig sviken för att du kontaktar en annan kvinna MEDAN VI är tillsammans och talar om för henne att hon är attraktiv. Känn vad du vill men visa MIG RESPEKT genom att inte agera på det.
jag undrar vad du hade gjort om hon sagt. wow. Jag har alltid tänkt samma om dig. Vill du ses? Vad du än säger så kommer en del av mig alltid tro att du kanske skulle ha inlett något eller vad du då känner.
jag känner mig ängslig för framtiden. Jag känner att du i framtiden när du är less, inte känner sig bekräftad, vi har bråkat osv kommer söka upp andra kvinnor. Osv.
Vi är alla olika. Du är den som kan avgöra var dina gränser är. I mitt liv när jag blivit sviken i relation så har den som svikits reaktion och förmåga att äga beteendet varit fullständigt avgörande för fortsättningen av relationen.
Det som skadar tilliten i en relation är inte om personen tänkte vara otrogen eller inte. Det är att personen agerat över gränsen på ngt sätt och sedan dolt det/inte ägt det osv. Det är känslan av att bli förd bakom ljuset. Det är bristen på känslan av öppna kort som raserar tillit i en relation. Särskilt om det sedan kommer fram ny information som bevisar att personen inte var helt ärlig senast man pratade.