• Anonym (M)

Ville han vara otrogen?

för några veckor sen blev jag kontaktad av en tjej. Vi kan kalla henne anna( hon heter nåt annat) anna berätta att min kille skrivit med henne på Snapchat. Där hade hon lagt upp deppiga storyers att ingen tycker om henne för den hon är. Han svarade att han gör det. Hon svarade då att han kanske bara gillar henne som vän. Men fick till svar av min kille att han gillar henne mer än så. Sen förklara han nåt att det är komplicerat allt för att han har mig, hade han inte haft mig hade han försökt mer. Det här en tjej min kille känt flera år och aldrig varit nåt romantiskt mellan han och henne. dom har inte varit så nära vänner utan mer bekanta till varan. setts i större konstellatione. min kille förklarar nu att han inte har några känslor för anna, men att han skrev så för han känt en attraktion och tyckt synd om henne och ville muntra upp men att det spårade ur istället ? och att han inte velat nåt. Vad tror ni?? 

• Svar på tråden Ville han vara otrogen?
  • Anonym (Skiter björnen i skogen?)
    Anonym (Söt men ledsen och ensam) skrev 2023-09-15 23:36:44 följande:
    Jag tror inte vi har så mycket att säga till varandra mer än så där. Tack för samtalet.

Till TS: Läs min första post igen, det där förklarar vad som hände och varför med din kille.  
    @TS låt varken din kille eller någon annan tuta i dig att alla män resonerar som han gör. Alla män är inte vandrande kukar som inte klarar av att använda hjärnan, din kille är sån och kommer säker försöka få dig att tro att det är normal, det är det inte.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Söt men ledsen och ensam) skrev 2023-09-15 23:36:44 följande:
    Jag tror inte vi har så mycket att säga till varandra mer än så där. Tack för samtalet.

Till TS: Läs min första post igen, det där förklarar vad som hände och varför med din kille.  
    Är du trollkarl med toppig luva,trollstav och kristallkula? Vi andra får nämligen gissa pojkvännens avsikter. Vi vet inte.

Tjejkompisen trodde i vart fall att han raggade på henne. Vilken kompis för övrigt? Springa oxh skvallra ner honom så enkelt? Vem skulle anförtro en sådan glappkäft något alls?
  • Anonym (Canasta)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-09-16 05:17:47 följande:
    Är du trollkarl med toppig luva,trollstav och kristallkula? Vi andra får nämligen gissa pojkvännens avsikter. Vi vet inte.

Tjejkompisen trodde i vart fall att han raggade på henne. Vilken kompis för övrigt? Springa oxh skvallra ner honom så enkelt? Vem skulle anförtro en sådan glappkäft något alls?
    Eller så försöker hon sabba för killen så hans tjej dumpar honom och han blir ledig, för henne att plocka upp.

Sånt händer.
  • Anonym (Söt men ledsen och ensam)

Känner igen beteendet. Iofs skulle jag givetvis inte vänstra eller "ta på mig det" om jag var upptagen men jag förstår själva grejen varför han blev attraherad.
  • Kaede

Oavsett anledning.

TS du är ihop med någon som söker sig utåt för att dämpa ett behov istället för att vända sig till dig. Är han inte lätt utvecklingsstörd eller har någon form av nedsättning av de sociala förmågorna så fattar han ju att den där konversationen var över gränsen i ett monogamt förhållande. Det finns noll bortförklaringar till beteendet. Hade han genuint tyckt synd om henne hade han ju pratat med dig om det också. Alltså om det har en neutral vän han tyckte synd om. 

så oavsett anledning (ångest inför förändring, brist på sexliv, attraktion eller What ever) så är han den typ av person som vänder sig ut från ett förhållande för att söka bekräftelse på annat håll. 

OM han är värd att ha en djup relation till vet ju bara du. Men, hur han faktiskt hanterar vad han gjort nu. Alltså tar han ansvar, är han transparent? Äger han sin handlingar, orkar han bemöta dina känslor (inte en gång utan så många som du behöver ) osv. Det är VAD som AVGÖR om han faktiskt är värd att ha en relation till.

I min ögon hade han legat på minus nu. I mina ögon hade han svikit. Skulle jag alltså leva mitt liv med någon som utsätter mig för svek under en graviditet? Ja då ska han fan i mig bevisa nu genom HANDLING att han är av kalibern -alla kan göra fel men bör man inser det lägger man om och gör rätt - Och inte av kalibern - alla kan göra fel men när man inser att man blev påkommen gör man vad som helst för att bli förlåten och sedan lägger man över ansvaret på den andra att förlåta en UTAN att själv bli en bättre människa. 

• Kaede

Precis, avsikterna vet man ju inte. För mig är de också helt irrelevantA om det varit min relation. Handlingen räcker.

Jag vill vara med en man som OM han går över gränsen står för det. Äger det. Så att jag får avgöra vad som är okej i mitt liv. Den respekten vill jag ha. Typ min man har gjort den här grejen. Då vill jag få bestämma om jag vill vara med honom. mitt val liksom.

Vad ts vill kan ju ingen veta. Däremot kannan ju svara på frågan ville han vara otrogen. Eventuellt. Oavsett måste ju ts fundera på om hon tycker att han gick över gränsen. Om han ville vara otrogen eller ej kanske är mindre viktigt för det få hon ju aldrig veta mest troligt. 

• Anonym (M)

Ja han skrev ju att han gillade henne mer än som kompis och hade han inte haft mig hade han bevisat ännu mer. Men han säger ännu att han bara kände attraktion men att planen adlrig var att byta ut mig? önska han la alla kort på bordet. Behöver höra sanningen att han har känslor för henne. Behöver höra för att kunna gå vidare. 

• Anonym (Tja)
    Anonym (M) skrev 2023-09-16 10:41:44 följande:

Ja han skrev ju att han gillade henne mer än som kompis och hade han inte haft mig hade han bevisat ännu mer. Men han säger ännu att han bara kände attraktion men att planen adlrig var att byta ut mig? önska han la alla kort på bordet. Behöver höra sanningen att han har känslor för henne. Behöver höra för att kunna gå vidare. 

Vad vill du höra mer?

Han gillade henne som mer än kompis.
    Han kände attraktion.
    Hade han inte haft dig kunde han gått vidare med henne.
    Han har aldrig tänkt byta ut dig mot henne.

Mycket troligt att just detta är sanningen. Hur förhåller du dig till den?
  • Anonym (Canasta)

Sanningen är att vissa kvinnor har en man svårt att ignorera.

Jag har en studentkompis som crushar på mig fortfarande sen 30 år, sa han själv senast i somras. 

Jag har minst tre män på mitt jobb just nu som är uppenbart påverkade av min närvaro, på olika sätt. En retades så mycket med mig så jag frågade i text varför han höll på och då kom han till mitt rum, stängde dörren, bad väldigt mycket om ursäkt och berättade att det är bara för att han tycker mycket om mig.

En exkollega försa sig på en AW och förklarade att "om jag inte var nöjd hemma så skulle han gärna åtgärda det och att han hade drömt om mig sen första dagen jag gick in där", flera år innan. 

De är alla upptagna sedan länge, givetvis. Helt fullvuxna karlar som borde veta bättre, men biologin vinner över dem ändå, ibland. 

Jag tror så här: Ska du dumpa alla män som känt attraktion till en annan kvinna förutom dig så lär du få leva ensam.
  • Kaede

Tyvärr tror jag att du litar dig själv. Du tror att om du får veta exakt vad han kände kan du gå vidare. Jag tror att det enbart är samt ur aspekten tillit. Han har som någon annan sa ju faktiskt sagt att hon är attraktiv och att han gjort ngt om du inte fanns. Gjort mer än han redan gjort dvs. Han älskar dig så han stannar hos dig men han vill ju vara hos henne. Tillräckligt mkt för att kontakta henne och säga saker han ju inte kan leverera ändå. 

Om han lägger korten på bordet nu som du vill så får du deala med informationen. Sveket i sig ligger ju i att han.
    1. Kontaktade en annan kvinna 
    2. aldrig sa ngt till dig om det (du dock höra av kvinnan)

så om det finns mer info. Typ att han tänker på henne när han runkar eller så spelar det ju ingen roll. 

Han KONTAKTADE en annan kvinna. Vad gör du av den informationen? Det i sig är inte hela världen. Faktiskt. Frågan är vad det gör med er relation? 

Skapar det här otrygghet i dig framöver? Kommer din tillit till honom ändras? Kommer det att påverka dig så att d blir mer misstänksam?  När ni har det riktigt dåligt (alltid ngn period efter bebis är ofta det) kommer han ta kontakt med andra igen? Kommer du att undra över det? HUR tryggar han dig i dessa känslor? VAD gör han just nu för att trygga dig och be om ursäkt för det här? Är det ens en dealbreaker för dig? 

Skit i om han tänkte vara otrogen. Fokusera på vad hans faktiska handlingar skapar i er relation? I dig. Utgå från det. Prata utifrån jag. Fakta kan man tjafsa om i evigheter. Vad skapar det för gnissel mellan er? Exempelvis 

Jag känner mig sviken för att du kontaktar en annan kvinna MEDAN VI är tillsammans och talar om för henne att hon är attraktiv. Känn vad du vill men visa MIG RESPEKT genom att inte agera på det. 

jag undrar vad du hade gjort om hon sagt. wow. Jag har alltid tänkt samma om dig. Vill du ses?  Vad du än säger så kommer en del av mig alltid tro att du kanske skulle ha inlett något eller vad du då känner.

jag känner mig ängslig för framtiden. Jag känner att du i framtiden när du är less, inte känner sig bekräftad, vi har bråkat osv kommer söka upp andra kvinnor. Osv.

Vi är alla olika. Du är den som kan avgöra var dina gränser är. I mitt liv när jag blivit sviken i relation så har den som svikits reaktion och förmåga att äga beteendet varit fullständigt avgörande för fortsättningen av relationen.

Det som skadar tilliten i en relation är inte om personen tänkte vara otrogen eller inte. Det är att personen agerat över gränsen på ngt sätt och sedan dolt det/inte ägt det osv. Det är känslan av att bli förd bakom ljuset. Det är bristen på känslan av öppna kort som raserar tillit i en relation. Särskilt om det sedan kommer fram ny information som bevisar att personen inte var helt ärlig senast man pratade. 

• Anonym (M)

Önska han kunde säga sanningen.
    att antingen att han va kåt och ville ha sex, eller att han faktiskt var lite kär i henne. För då kan vi prata och komma fram till hur vi ska agera i framtiden. Att man får vara attraherad av andra, men inte agera på känslorna. Och händer det att man får känslor För nån man inte kan få känslor för, så är det bättre att man inte har kontakt med personen. För min kille förlorade sin bästa vän pga detta. då det var hans bästa kompis ex? som han dessutom va olyckligt kär i fortfarande. Det var inte han som ville att det skulle ta slut, och det visste min kille men ändå passade han på?. så dumt, att förlora en bästa vän och förstöra i ett förhållande 

• Anonym (M)

Vill även säga att den här tjejen gjrode inget fel. Hon har inte flirtat tillbaka eller sagt nåt tillbaka. Det enda hon sagt som kan ha tolkats fel av min kille(som gjrode att han fick lite hopp) var att hon hade sagt vid nåt tillfälle att man skulle ha en kille som han? 
    men spelar ändå ingen roll , hon ska kunna gå naken och sätta sig bredvid han utan att han ens ska röra henne? så felet ligger enbart på min kille 

• Anonym (Skiter björnen i skogen?)
    Anonym (M) skrev 2023-09-16 16:15:05 följande:

Önska han kunde säga sanningen.
    att antingen att han va kåt och ville ha sex, eller att han faktiskt var lite kär i henne. För då kan vi prata och komma fram till hur vi ska agera i framtiden. Att man får vara attraherad av andra, men inte agera på känslorna. Och händer det att man får känslor För nån man inte kan få känslor för, så är det bättre att man inte har kontakt med personen. För min kille förlorade sin bästa vän pga detta. då det var hans bästa kompis ex? som han dessutom va olyckligt kär i fortfarande. Det var inte han som ville att det skulle ta slut, och det visste min kille men ändå passade han på?. så dumt, att förlora en bästa vän och förstöra i ett förhållande 

Du kan önska hur mycket du vill men det kommer inte hända... tänk efter lite... vad får dig att tro att en kille som bevisligen inte är ärligt skulle vara ärligt på dina frågor... snubben ÄR ju inte ärlig? Är inte det lite som att föränta sig att en blind ska se? Du lurar ju bara dig själv....

"för då kan vi prata om framtiden"... du menar alltså på allvar att du ser en framtid med en snubbe som inte går att lita på?
Svar på tråden Ville han vara otrogen?