Fräls en P-pillermotståndare
Jag tror att jag hade gynnats av att börja med P-piller men har under alla mina år som fertil och sexuellt aktiv avstått av olika anledningar.
Jag tror att jag hade gynnats av att börja med P-piller men har under alla mina år som fertil och sexuellt aktiv avstått av olika anledningar.
Kan inte ge några. Jag är mer som du, hålla kroppen fri från hormoner i onödan. Har dessutom auramigrän och p-piller ökar strokerisken. Fick cerazette senast men blödde konstant i 2 månader så gav upp.
Har du koll på vem vulverine är? Kolla upp henne annars, kanske finns andra sätt att minska pms än att ta hormoner...
Jag älskade p-piller för att jag fick perfekt hud, ganska hög sexlust hela tiden, inga blödningar alls.
Jag slutade i april för att försöka bli gravid efter 6 års användning. Då hittade min kropp direkt tillbaka till 28 dagars cykel och på tredje cykeln blev jag gravid. Är 35 år, så det kändes som att ppiller verkligen inte stört min kropp.
Jag vet att det inte är vad du vill höra, men börja inte med p-piller om du kan undvika det. Jag tog p-piller under många år och ångrar det. Det tog lång tid för min kropp att hitta någon slags balans efter att jag slutade. Jag fick permanenta hudproblem (i vissa avseenden blev den bättre men inte värt att aldrig kunna vara i solen) och ansamling av fett på rumpa och lår. Jag hade också en extremt stor sexdrift men den minskade inte av p-piller.
Jag tror att man kan påverkas väldigt olika av p-piller, en jag tror inte att det egentligen är bra för någon att utsätta kroppen för det. Om jag kunde gå till baka i tiden hade jag aldrig tagit p-piller.
Mitt tips: prova några månader! Du kan alltid sluta om det inte känns ok.
Jag har haft:
P-ring (nuvaring)
P-piller (flera olika)
"Mellanpiller" (cerazette)
Minipiller (hette minipe eller liknande)
Samt hormonspiralen mirena
P-stav
Gemensamt för alla varianter har varit:
NOLL sexlust. Helt bortblåst. Från att vilja ha sex flera gånger i veckan, och tillfredsställa mig själv några gånger däremellan, till helt bortblåst. Så för mig finns inget "dämpa" sexlusten, som i att minska den och fortfarande ha lite sexlust kvar, utan det var totalstopp på sexlust för min del.
Har haft en hel del oregelbudna blödningar oavsett sort. Värst var någon nyare variant som skulle typ vara "naturlig" genom att ha lite olika hög hormondos i pillerna från dag till dag, minns inte namnet på den, det var 2017, där var det blödningar VARJE dag under de 7 månaderna jag gav pillret. Fy fan!
Nej tack. Här blir det aldrig mer hormoner.
Jo jag vet vem Vulverine är, har hennes bok och älskar den. Jag är snart 30 och har varit helt utan hormonella preventivmedel hittills. Därför bär det verkligen emot att börja. Det absolut största problemet nu är just min sexlust och den tror jag inte att jag kan jobba bort utan att tillföra hormoner.
Bra hy har jag redan så det är kanske inte aktuellt för mig, men det lät lovande med noll och ingen sexlust. Det hade varit en sån befrielse för mig!