• Liinds

    Hcg ökning-blödning

    Hej! Har läst överallt tror jag men känner mig inte mkt klokare! 


    jag plussade i tisdags. 
    har sen tagit test nästan varje dag och sett en stabil ökning. Fick bruna flytningar i fredags som sen försvann samma dag, de kom tillbaka lördag morgon och försvann sen igen. På kvällen började jag blöda lite. Tog ett nytt test som var starkare än innan. idag (söndag) fortsätter jag att blöda som en mens, ingen värk eller så mycket klumpar utan som en mens, räckte med binda och jag kunde vara ute några timmar utan att oroa mig för att blöda igenom. tog ett nytt test för att ville se att det började minska men tvärtom så är det starkare idag! 
    Har fått två missfall senaste året och detta är inte alls likt dom andra. Då har jag börjat blöda jättemkt direkt och sen testat negativt samma dag. 


    förstår att det bara är att avvakta men detta är så himla frustrerande! Finns det någon chans att det finns något kvar? Någon annan som varit med om att hcgn ökar trots pågående missfall?

  • Svar på tråden Hcg ökning-blödning
  • svansmamman

    Omöjligt att säga då missfall kan te sig så olika. Jag har själv haft tre som skiljde sig åt mellan varandra. Senaste missfallet började med en sparsam blödning men som under en veckas tid fortsatte till och från innan det nådde sin kulmen och jag blödde mycket. Den rejäla blödningen (med tillhörande klumpar och kraftig kramp/mensvärk) höll kanske i sig i en knapp timme innan den upphörde och allt var ute. 

    Det finns de som blöder i en helt normal graviditet, likväl som det finns de där blödningen innebär missfall. Min personliga erfarenhet av blödningar är enbart negativa, de tre gånger jag blött har jag fått missfall/MA. Jag har aldrig blött ens en droppe vid mina två ?normala? graviditeter. 

    Att gravtesten ökar i styrka är heller ingen måttstock på den här korta tiden. Om jag var du skulle jag testa med cbs veckoindikator och se att veckorna ökar som de ska. Det kan ge en bättre indikation om hur graviditeten fortlöper. 


    Jag tror tyvärr det är missfall/MA, men förhoppningsvis har jag fel och att allt är helt normalt! ❤️

Svar på tråden Hcg ökning-blödning