• Anonym (feber?)

Hur hög temperatur kan man få på kvällen utan att det är feber?

Som känt stiger tempen på kvällen. Jag har 37,7 nu och är lite hostig och har ont på ena sidan av halsen. Räkns 37,7 som lätt feber eller är det en temperaturhöjning eller är det fullt normalt kvällstid?

På morgonen hade jag cirka 37,1 och 37,3

Jag misstänker att jag har halsfluss då jag har en vit prick i halsen och väldigt ont på ena sidan samt torrhosta sen en vecka tillbaka. 

Tycker också det känns varmt när jag andas ut, men det kansek är för att det kliar i bröstet.

Någon kunnig?

• Svar på tråden Hur hög temperatur kan man få på kvällen utan att det är feber?
  • Pajama

Tempen kan vara ca 0.2-1,0 grad varmare på kvällen. Vad brukar du ha, förutom i morse?
    Är man kvinna, så går tempen upp och ner med en hel grad vid olika tillfällen på månaden, så det får man också ta hänsyn till. 

• Anonym (feber?)

De gånger jag kollat tempen "bara för skojs skull" har den nog legat mellan 36,8-37.4 ungefär. Men nu är jag ju lite hostig och har ont på ena sidan av halsen också. 

Ja just det ja, om man har ägglossning osv så blir man kankse lite varmare i temperaturen?

• Anonym (feber?)
    Pajama skrev 2023-09-17 21:10:51 följande:

Tempen kan vara ca 0.2-1,0 grad varmare på kvällen. Vad brukar du ha, förutom i morse?
    Är man kvinna, så går tempen upp och ner med en hel grad vid olika tillfällen på månaden, så det får man också ta hänsyn till. 

De gånger jag kollat tempen "bara för skojs skull" har den nog legat mellan 36,8-37.4 ungefär. Men nu är jag ju lite hostig och har ont på ena sidan av halsen också. 

Ja just det ja, om man har ägglossning osv så blir man kankse lite varmare i temperaturen?
  • Pajama

Nja, precis innan ägglossning så har jag för mig att man var som svalast i tepmperaturen.
    Men känn på hur du mår istället, du har ont i halsen och känner dig dålig, d å är du dålig. Mår du bra och har dessa temperaturer, så kan du gå och jobba. :)

Svar på tråden Hur hög temperatur kan man få på kvällen utan att det är feber?