• Anonym (Ten)

Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er

oattraktiva män?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er
  • Anonym (Ostmacka)
    Anonym (Ten) skrev 2023-09-21 07:00:33 följande:
    Det visar att könsrollerna ser ut såhär.

Bara för att en kvinna får 100 mail när hon registrerar sitt konto så betyder inte det att det är ett vinnande koncept som leder till den relationen hon vill ha eller att hon ens vill svara på något av dessa meddelandena.

ser mig om bland mina vänner och ingen av dom följer nog de könsrollerna. Finns det riktigt tycke och kemi så är kvinnan minst lika aktiv som mannen.

skillnaden är att kvinnor fiskar med spö & drag och män fiskar med nät. mer är inte alltid bättre. Du verkar tro att det bara är att välja och vraka mellan dessa 100 mail och att det måste ju finnas flera perfekta män bland dom, och att hon borde vara mindre kräsen för det är orättvist för männen annars. Kvinnors attraktion fungerar inte på samma sätt som mäns och vill du verkligen bli tillsammans med en person som inte finner dig attraktiv?

• Anonym (Ten)
    Anonym (Ostmacka) skrev 2023-09-21 09:05:53 följande:

Bara för att en kvinna får 100 mail när hon registrerar sitt konto så betyder inte det att det är ett vinnande koncept som leder till den relationen hon vill ha eller att hon ens vill svara på något av dessa meddelandena.

ser mig om bland mina vänner och ingen av dom följer nog de könsrollerna. Finns det riktigt tycke och kemi så är kvinnan minst lika aktiv som mannen.

skillnaden är att kvinnor fiskar med spö & drag och män fiskar med nät. mer är inte alltid bättre. Du verkar tro att det bara är att välja och vraka mellan dessa 100 mail och att det måste ju finnas flera perfekta män bland dom, och att hon borde vara mindre kräsen för det är orättvist för männen annars. Kvinnors attraktion fungerar inte på samma sätt som mäns och vill du verkligen bli tillsammans med en person som inte finner dig attraktiv?

Har jag inte sagt. Jag menar att det ser ut så. Om en kvinna gör nytt konto så får hon massa mejl. Det får inte män. Det är skillnad där.

Och eftersom de flesta män är oattraktiva enligt kvinnor så är det kanske inte det smartaste en man kan göra, att skriva till kvinnor.

Ja, jag tror kvinnor har lättare att hitta rätt fisk bland 100, jämfört med om ingen fisk nappar.
  • Anonym (Ostmacka)
    Anonym (Ten) skrev 2023-09-21 09:09:52 följande:
    Har jag inte sagt. Jag menar att det ser ut så. Om en kvinna gör nytt konto så får hon massa mejl. Det får inte män. Det är skillnad där.

Och eftersom de flesta män är oattraktiva enligt kvinnor så är det kanske inte det smartaste en man kan göra, att skriva till kvinnor.

Ja, jag tror kvinnor har lättare att hitta rätt fisk bland 100, jämfört med om ingen fisk nappar.

Beror ju på vad man tänkt ha fisken till. Om alla hundra fiskarna är sill och gädda men jag inte gillar det?

jag kanske ville ha abborre eller clownfisk.
    klart att man kanske tänker om när man ser fiskarna. Kanske jag är lite sugen på sill med mos, men faktum kvarstår ju att det nog inte är det som jag har behov av någonsin (eller just nu) och riktigt så hungrig var jag faktiskt inte. 

sen är beteende i nätapparna annorlunda på hur det fungerar i verkligheten. 

• Anonym (feltolkning)
    Anonym (Ten) skrev 2023-09-21 09:09:52 följande:

Varför måste du tolka det som om att de flesta män är oattraktiva enligt kvinnor bara för att dom inte vill 100 mail med män som inte är intressanta på samma sätt som kvinnor inte vill ha flera män dom inte är intresserade av stötande på dom på en t ex en bar?

Konstig tolkning du gör, bara för att man inte är intresserad betyder väl inte det att man tycker att personen är oattraktiv. Det är ju inte samma sak.

De flesta personer runt en är man inte ju inte attraherad av men ändå är dom ju inte oattraktiva.

De flesta man känner eller är bekanta med är man ju inte intresserad av men tycker ändå är trevliga.

T ex de flesta på ens arbetsplats kan man ju tycka är trevliga och tycka mycket om men man är ju inte attraherad och vill ha sex eller ett förhållande med.

Jag har flera arbetskompisar i olika åldrar som då är män och som jag tycker är trevliga och några har blivit vänner och vissa tycker jag jättemycket om men inte känner jag attraktion eller vill ha ett förhållande eller sex.

Det är ju samma sak på krogen eller på dejting sidor, det behöver inte vara något fel på personerna eller att dom är oattraktiva dom är inte bara rätt för en själv.

Du har väl också många kvinnor runt dig, några säkert väldigt trevliga i olika åldrar men du är inte intresserad på det viset men det betyder ju inte att dom är oattraktiva.

Så nej de flesta kvinnor tycker inte att de flesta män är oattraktiva, de är ytterst få men dom som skriver eller stöter är inte för dom.

Jag har flera vänner som är sambos/gifta eller ihop med män som är jättetrevliga och som har blivit vänner men som jag känner är just vänner och jag hade inte inlett något med dom.
    Precis som jag antar att andra kvinnor tänker om min man.
    Precis som jag tror att män tycker om kvinnor, mina vänners män hade kanske aldrig stött på mig och min man hade inte stött på alla mina vänner men fortfarande är det ju några man giller som vänner.

Så bara för att man inte skriver tillbaka eller säger nej är ju inte det lika med att man finner personen oattraktiv. Hoppas att du förstår skillnaden.

Du behöver alltså inte ta ett nej eller uteblivit svar osv som att du är oattraktiv bara att det inte passade den kvinnan.
  • Anonym (Ten)
    Anonym (feltolkning) skrev 2023-09-21 09:56:08 följande:
    Varför måste du tolka det som om att de flesta män är oattraktiva enligt kvinnor bara för att dom inte vill 100 mail med män som inte är intressanta på samma sätt som kvinnor inte vill ha flera män dom inte är intresserade av stötande på dom på en t ex en bar?

Konstig tolkning du gör, bara för att man inte är intresserad betyder väl inte det att man tycker att personen är oattraktiv. Det är ju inte samma sak.

De flesta personer runt en är man inte ju inte attraherad av men ändå är dom ju inte oattraktiva.

De flesta man känner eller är bekanta med är man ju inte intresserad av men tycker ändå är trevliga.

T ex de flesta på ens arbetsplats kan man ju tycka är trevliga och tycka mycket om men man är ju inte attraherad och vill ha sex eller ett förhållande med.

Jag har flera arbetskompisar i olika åldrar som då är män och som jag tycker är trevliga och några har blivit vänner och vissa tycker jag jättemycket om men inte känner jag attraktion eller vill ha ett förhållande eller sex.

Det är ju samma sak på krogen eller på dejting sidor, det behöver inte vara något fel på personerna eller att dom är oattraktiva dom är inte bara rätt för en själv.

Du har väl också många kvinnor runt dig, några säkert väldigt trevliga i olika åldrar men du är inte intresserad på det viset men det betyder ju inte att dom är oattraktiva.

Så nej de flesta kvinnor tycker inte att de flesta män är oattraktiva, de är ytterst få men dom som skriver eller stöter är inte för dom.

Jag har flera vänner som är sambos/gifta eller ihop med män som är jättetrevliga och som har blivit vänner men som jag känner är just vänner och jag hade inte inlett något med dom.
    Precis som jag antar att andra kvinnor tänker om min man.
    Precis som jag tror att män tycker om kvinnor, mina vänners män hade kanske aldrig stött på mig och min man hade inte stött på alla mina vänner men fortfarande är det ju några man giller som vänner.

Så bara för att man inte skriver tillbaka eller säger nej är ju inte det lika med att man finner personen oattraktiv. Hoppas att du förstår skillnaden.

Du behöver alltså inte ta ett nej eller uteblivit svar osv som att du är oattraktiv bara att det inte passade den kvinnan.
    Jag måste inte tolka det så, men det gör jag. Jag tror många män gör det när dom ser kvinnor räkna upp allt oattraktivt med män. Och jag pratar inte bara om utseendet.

Och eftersom det är så liten chans att kvinnor man stöter på tycker att man är attraktiv, då kan man undra om det är värt det?
    Om vi tar nätdejting, där försvinner män i mängden av alla andra män som skriver till kvinnor. Man hade redan liten chans eftersom de flesta män är oattraktiva för kvinnor.
  • Anonym (10p)
    Anonym (Ten) skrev 2023-09-21 10:20:59 följande:
    Jag måste inte tolka det så, men det gör jag. Jag tror många män gör det när dom ser kvinnor räkna upp allt oattraktivt med män. Och jag pratar inte bara om utseendet.

Och eftersom det är så liten chans att kvinnor man stöter på tycker att man är attraktiv, då kan man undra om det är värt det?
    Om vi tar nätdejting, där försvinner män i mängden av alla andra män som skriver till kvinnor. Man hade redan liten chans eftersom de flesta män är oattraktiva för kvinnor.
    Du har fel, väldigt många av de som stöter på mig är attraktiva, faktiskt de flesta. Att jag sen inte är intresserad eller blir störd är en helt annan sak.

Sen är ett oförskämt, opassande, vulgärt stötande oattraktiv. Så ett utseende kan vara attraktivt men ett beteende eller handlande oattraktivt.
  • Anonym (feltolkning)
    Anonym (Ten) skrev 2023-09-21 10:20:59 följande:

Nja jag tror faktiskt inte det är så män i allmänhet tolkar det så, inte män jag känner.
    Jag tror att vissa män precis som du tolkar det så.
    Dvs du läser när några män som precis som du råkat ut för det och ser inte alla andra som faktiskt träffar kvinnor eftersom dom inte skriver, det är ju bara dom som råkat ur för liknande som skriver, det är några men inte många när man läser svaren så är det under 5 som svarar så och ofta är dom återkommande.
    Vore det så svårt som du beskriver det skulle inte män fortsätta på dejtingsidor eller stöta på kvinnor på krogen, om majoriteten upplevde det som du skulle inte 
    folk bli ihop och det blir ju folk, det har ju inte minskat, män och kvinnor bli hop eller har sex precis som tidigare så nej det bevisar ju att de flesta kvinnor inte upplever det flesta män som oattraktiva.
    Vi har flera vän par som träffats genom dejting på nätet så nja.

Men du verkar som sagt ta det som att kvinnor tycker att de flesta män är oattraktiva och nej det stämmer inte och det tycker inte heller kvinnor jag umgås med men det är ju inte lika med att dom vill bli stötta på.
    Att man säger nej är inte lika med att mannen är oattraktiv men man är inte intresserad, det är skillnad.
    Det är ju likadant för män, dom är inte intresserade av alla kvinnor men för det finner dom ju inte alla kvinnor oattraktiva. 
    Det är inte samma sak.
  • Anonym (Ten)
    Anonym (feltolkning) skrev 2023-09-21 10:52:50 följande:
    Nja jag tror faktiskt inte det är så män i allmänhet tolkar det så, inte män jag känner.
    Jag tror att vissa män precis som du tolkar det så.
    Dvs du läser när några män som precis som du råkat ut för det och ser inte alla andra som faktiskt träffar kvinnor eftersom dom inte skriver, det är ju bara dom som råkat ur för liknande som skriver, det är några men inte många när man läser svaren så är det under 5 som svarar så och ofta är dom återkommande.
    Vore det så svårt som du beskriver det skulle inte män fortsätta på dejtingsidor eller stöta på kvinnor på krogen, om majoriteten upplevde det som du skulle inte 
    folk bli ihop och det blir ju folk, det har ju inte minskat, män och kvinnor bli hop eller har sex precis som tidigare så nej det bevisar ju att de flesta kvinnor inte upplever det flesta män som oattraktiva.
    Vi har flera vän par som träffats genom dejting på nätet så nja.

Men du verkar som sagt ta det som att kvinnor tycker att de flesta män är oattraktiva och nej det stämmer inte och det tycker inte heller kvinnor jag umgås med men det är ju inte lika med att dom vill bli stötta på.
    Att man säger nej är inte lika med att mannen är oattraktiv men man är inte intresserad, det är skillnad.
    Det är ju likadant för män, dom är inte intresserade av alla kvinnor men för det finner dom ju inte alla kvinnor oattraktiva. 
    Det är inte samma sak.
    Jag försöker också trots att jag inte haft lätt att få kvinnor. Jag försöker inte lika mycket längre dock. Man har nåt slags hopp där längst in, samtidigt som man är medveten om att det blir allt svårare.
    Ja, de flesta har tur och träffar rätt. Jag vet inte hur de gör, men det är väl så att de träffas och båda gillar varann och vill bli tillsammans.
    Jag har inte sagt att alla män och kvinnor är oattraktiva.
  • Anonym (feltolkning)
    Anonym (Ten) skrev 2023-09-21 10:59:46 följande:
    Jag försöker också trots att jag inte haft lätt att få kvinnor. Jag försöker inte lika mycket längre dock. Man har nåt slags hopp där längst in, samtidigt som man är medveten om att det blir allt svårare.
    Ja, de flesta har tur och träffar rätt. Jag vet inte hur de gör, men det är väl så att de träffas och båda gillar varann och vill bli tillsammans.
    Jag har inte sagt att alla män och kvinnor är oattraktiva.
    Men du skriver flera ggr att kvinnor finner de flesta män oattraktiva och det är det jag menar inte är så, att inte vara intresserad är inte lika med att man anser manen oattraktiv. 
    Det är nog så du har uppfattat det när du fått nej, du tolkar det som att du är oattraktiv men så kanske inte kvinnan upplevde dig utan bara att hon inte var intresserad, du tolkar in mer än vad det behöver vara. 
  • Anonym (Ten)
    Anonym (Ten) skrev 2023-09-20 21:22:27 följande:
    Alla vet det. 

Hur ser könsmönstren ut?
    ? De är tydliga. Det är männen som förväntas ta initiativ och kvinnorna som blir uppvaktade. Det är därför det skrivs handböcker för män i konsten att ragga. Männen förväntas ta första steget, medan kvinnorna ska gallra bland uppvaktarna. Männen går i regel ut på krogen i det uttalade syftet att ragga, medan kvinnor går ut för att dansa och träffa sina vänner ? säger de i alla fall. För det är ju inget en kvinna pratar om, det anses ju inte så fint att ragga som tjej. Men påfallande många män upplever sig blyga och maktlösa just på krogen. Där blir de avvisade och gör bort sig, och det hänger samman med mansrollen och de förväntningar som männen har på sig som initiativtagare. Kvinnan är ju, något tillspetsat, privilegierad på krogen. Många män jag talat med upplever krogen som en miljö för ständiga besvikelser. Kvinnor å sin sida kan uppleva krogen som ett ställe där man inte får vara ifred för uppvaktande män.

Det du berättar stämmer inte så bra med mediebilden av den moderna frigjorda kvinna som tar för sig à la Sex and the city?

? Nej, det är ju blott och bart en mediebild. Så ser det inte ut i verkligheten. Det är ytterst sällan kvinnor tar initiativ på krogen. Men många kvinnor tror själva på myten om den initiativrika kvinnan och att alla andra kvinnor är så. Men det är de inte. Det har inte blivit mer jämställt på krogen.

Nån på Flashback tog upp samma undersökning i en tråd. Skillnaden där är att man är ärlig med att det ser ut såhär.
  • Anonym (Ten)
    Anonym (feltolkning) skrev 2023-09-21 11:12:56 följande:
    Men du skriver flera ggr att kvinnor finner de flesta män oattraktiva och det är det jag menar inte är så, att inte vara intresserad är inte lika med att man anser manen oattraktiv. 
    Det är nog så du har uppfattat det när du fått nej, du tolkar det som att du är oattraktiv men så kanske inte kvinnan upplevde dig utan bara att hon inte var intresserad, du tolkar in mer än vad det behöver vara. 
    Jag tolkar det korrekt. Om hon tyckt att jag varit attraktiv så hade hon varit intresserad. Det är inte svårare än så.
  • Anonym (10p)
    Anonym (Ten) skrev 2023-09-21 12:22:58 följande:
    Jag tolkar det korrekt. Om hon tyckt att jag varit attraktiv så hade hon varit intresserad. Det är inte svårare än så.
    Du har fel. Massor av män som stött på mig har varit attraktiva. Jag är ändå inte intresserad.
  • Anonym (E.)
    Så behöver det inte alls vara. Det kan t.ex. vara så att man valt bort män - för alltid eller för nu. Man kanske t.ex. har mycket i studierna eller på jobbet och därför inte vill bli distraherad, eller om man har ett barn så vill man att det barnet ska få ha mamma för sig själv några år, innan man blandar in ytterligare personer. 

Eller så är man olyckligt kär i någon, och därför kan ingen annan vara intressant, förrän den förälskelsen har gått ut kroppen. För vissa tar det flera år av svärmande och trånande... och då hjälper det inte ens om Mr Universum kommer och gör en sin kur!
  • Anonym (feltolkning)
    Ja men det är väl självklart, det är ju inte det jag skriver!
    jag skriver att bara för att man säger nej är det inte lika med att man tycker att mannen är oattraktiv.

Attraktiv ja man kan bli intresserad.

Säger nej, man är inte attraherad det är inte lika med att personen är oattraktiv man är bara inte intresserad,

Uppfattar du inte skillnaden mellan att säga nej till någon man inte är attraherad av och att tycka att den personen är oattraktiv?
    Måste man tycka att den personen är ful och tråkig mm som ju oattraktiv betyder.
    Som sagt jag har många vänner som är män, jag är inte attraherad och skulle troligtvis inte sagt jag om dom stött på mig men jag ser dom inte som oattraktiva män, bara inte jag som blir attraherad men min  kompis hade kanske blivit det.
    Du verkar bara se ytterligheter, attraktiv eller oattraktiv. 

Men om du alltid tror att alla kvinnor finner dig oattraktiv ja då är det inte konstigt om du alltid mår dåligt, de flesta kvinnor anser nog att du ser ut som de flesta andra män, som folk ser ut i allmänhet dvs de flesta är normala.
    Det är vissa som sticker ut och är väldigt snygga eller fula.
    hur du ser ut vet jag inte, men troligtvis sticker du inte ut och därför inte är oattraktiv som betyder ful eller tråkig eller liknande. Du är väl som folk är mest eller?
Svar på tråden Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er