• Zandrisen

Jobba i norge offshore. Förskola?

Hej!
    undrar om någon besitter lite kunskap om detta! Min man jobbar offshore i norge. Han åker iväg och jobbar 2 veckor. På dessa veckor jobbar han 180 timmar.
    Sen är han hemma 4 veckor ?ledig?.
    Har vår son då ingen rätt att få vara på förskola under dessa 4 veckor??? Det fick jag till mig. Då jag tänkte att han åtminstående kunde vara där 8-11
    Känns jätte konstigt om han ska vara ifrån förskolan 4 veckor, sedan när min man åker iväg, vara där under de timmar jag jobbar. Från inget till allt liksom?.

• Svar på tråden Jobba i norge offshore. Förskola?
  • enmamma

Hur gammalt är barnet?
    När jag jobbade skift med lediga veckor fick mitt yngsta barn vara på dagis.
    Vi kom överens om 2 dagar per vecka. För barnets pedagogiska utveckling.
    Ofta var jag med på utflykter som en extra vuxen.
    Men grunden för förskolan är de dagar ni båda jobbar har ni rätt till barnomsorg.

• Zandrisen

Han är 2.5 år! Tänker också främst för hans pedagogiska utveckling! Känns jätte hattigt för honom att vara ifrån 1 månad för att sedan 2 veckor vara där jätte intensivt?

• USA111

Jag hade alla i backstreet boys hemadresser . har  en kändis på snapchat. 

• USA111
    USA111 skrev 2023-09-23 19:59:56 följande:

Jag hade alla i backstreet boys hemadresser . har  en kändis på snapchat. 

fel tråd visst
  • Elin P

Prata med förskolan. I sådana fall brukar det vara vanligt att barnet får gå samma tider som barn till föräldralediga dessa veckor om en förälder är helt ledig. Självklart kan han inte behöva vara hemma helt från fsk flera veckor i sträck. 

Svar på tråden Jobba i norge offshore. Förskola?