• Anonym (Anonym91)

Missfall eller "mens" gravid v 5?

Är gravid i vecka 5 och hade bim måndag eller tisdag denna vecka. Plussade förra veckan. Igår (2-3 dagar efter bim) får jag mensliknande blödning. Blöder idag också, rätt mycket men mindre än vid mens. Igår hade jag lite molnande värk och kände mig svullen i magen, men idag ingen värk alls. Har haft kraftig hosta i över en vecka. 

Testet var fortfarande positivt igår. Har knappt haft några symtom denna grav men de få jag hade finns kvar. 

Är det kört nu? Eller finns det en liten chans att det fortfarande finns en graviditet kvar? 

• Svar på tråden Missfall eller "mens" gravid v 5?
  • Anonym (nn)

Helt omöjligt att svara på tyvärr :/. För mig har det varit kört när jag bara blödit lite och för andra så har det varit helt normalt. Boka in Ul på nån privat klinik i vecka 8. Förstår att det är jättejobbigt att vänta men tidigare än så kan det vara svårt att se något. Nu låter jag jätte negativ men jag hade ställt in mig på att det var kört. 

• Anonym (Hanna)

Som tidigare svarade är det omöjligt att veta. Du kan såklart försöka boka in VUL för att se om det är ett pågående missfall, men de kommer ju inte kunna göra något. Det bästa är att avvakta även om det är tungt ❤️ Slutar du blöda och testen fortfarande är positiva så boka in VUL.

• Anonym (Xxx)

Är i samma situation som dig. Det började med bruna flygningar igår för att idag gå över till kraftig mensvärk och mensblödning. Finns inget vi kan göra förutom att avvakta. Jag har kontaktat min BM och hoppas på svar efter helgen för rådgivning. Jag hittade en privat klinik som kan göra ultraljud i vecka 7 så det bokade jag in om 1 vecka för säkerhetsskull. 

Som de andra skriver är det bara att vänta och förbereda sig på det värsta. Gråter floder just nu. Hoppas inte det är missfall för både dig och mig 😔

• Anonym (Anonym91)

Anonym (Xxx): Tråkigt att höra :( tyvärr var det MF för min del. Tog negativt gravtest och blödningen har nu börjat avta. Det suger verkligen. Andra MF på ganska kort tid för mig (förra var dock ett sent MA). Hoppas det blir tredje gången gillt...börjar kännas hopplöst nu. 

Har du fått tag på din BM? Hur gick det? Hoppas det går bättre för dig! :)
Svar på tråden Missfall eller "mens" gravid v 5?