Hur ska jag kunna prata om självmordstankar utan att jag bara ”tycker synd om mig själv”?
Just nu är en jättejobbig situation för många runt omkring mig.. Ska inte gå in på alla detaljer men mina barn är placerade.. fast de två yngsta är tillsammans med mig hos en släkting (på pappans sida).
Snart är det en rättegång också.. och jag mår fruktansvärt dåligt. Känns som att jag går sönder av alla bråk mellan alla, jag hamnar alltid emellan och får skulden för det andra gör också som jag inte kan påverka? och har fruktansvärda skuldkänslor för vad jag har ställt til med och hur allt jag gör bara gör det ännu värre..
En nära vän till mig har dessutom råkat ut för något jättehemskt (en familjemedlem har blivit mördad).
Jag går hos en psykolog och har sagt att jag har självmordstankar men vågar inte riktigt berätta hur illa det är av rädsla för att bli av med barnen. Blir jag det har jag inget alls att leva för.
Jag har berättat om hur jag känner för några och skulle verkligen vilja prata om det ordentligt men jag är rädd för att det bara ska verka som att jag tycker synd om mig själv , vill få allt att handla om mig, slippa undan ansvar ..jag vet verkligen inte vad jag ska göra.. Jag har funderat på vilket sätt som är bäst, när , var och hur.. men samtidigt vill jag ha hjälp på något sätt och jag vill inte lämna mina barn och kanske traumatisera dom för livet
Skulle behöva prata med någon men vet inte hur ..