• acarlsson

    Söker inspelning från Sveriges Radio – Elvis 50 år

    Jag har växt upp med en mamma som älskade Elvis Presley, och när hon avled för några år sen letade jag efter en kassett-inspelning hon gjorde från Sveriges Radio, av Elvis Presleys presumtiva 50-årsdag. Troligen från 1985-01-08 då han alltså skulle fyllt 50. Det programmet var en hyllning till Elvis, och fantastiskt bra!

    Jag hittade aldrig denna inspelning, som var 1-2 h lång, och jag inser att jag saknar den (jag har också lyssnat väldigt mycket på Elvis).

    Nu greppar jag efter halmstrå, men finns det möjligen någon som läser detta som har en kopia av denna inspelning??

  • Svar på tråden Söker inspelning från Sveriges Radio – Elvis 50 år
  • Tow2Mater

    Har tyvärr inte programmet.

    Men kan det vara Elvis Elvis eller Tre timmar Elvis du söker.

    Från SR, P3 1985-01-08:


    Tre timmar Elvis (Musik, intervjuer och direktrapporter från bl.a. USA på dagen 50 år efter Elvis Preleys födelse. Per Eric Nordaquist presenterar. Karlstad.)


    Elvis Elvis (Idag när Elvis Presley skulle ha fyllt 50 år, presenteras en topplista av hans låtar som svenska folket röstat fram. Ett program av Christer Jonasson. Sundsvall.)

    Det verkar som man måste vara student vid högskola, forskare, lärare eller liknande för att kunna ansöka om konto i Svensk Mediedatbas. Du kanske känner någon som kan ha tillgång?

    smdb.kb.se/catalog/id/001947472

    Lyssnade själv mycket på Elvis förr om åren, och hans musik har gett bestående intryck. Så jag känner med dig. För mig är det ett tv program från när han dog jag minns som liten, som var min första kontakt med hans musik.

Svar på tråden Söker inspelning från Sveriges Radio – Elvis 50 år