• Anonym (Fio)

Mina föräldrar döende men i olika delar av landet

Ja, som det står, mina föräldrar är båda allvarligt sjuka, men i varsin del av landet och jag är fattig samt enda barnet till min far, men inte till min mor. Dock har relationen till mamma varit närmre.

Båda är relativt unga också. Det känns hemskt. Vet inte vad mer jag ska skriva.jag kan inte vara hos båda samtidigt.

• Svar på tråden Mina föräldrar döende men i olika delar av landet
  • Anonym (Hej)

Beklagar.
    Hur ser det ut för din mamma o pappa, har de många runt sig eller hat den ena fler släkt/vänner. 
    Att du är fattig innebär det att du bara kan åka till den ena el? 
    Hur sjuka är de. Alltså har de fått ca tid tänkte om du kan hinna åka till båda. 
    Har de mer pengar så de kan hjälpa till med resa

• Anonym (Fio)
    Anonym (Hej) skrev 2023-09-26 06:29:27 följande:

Beklagar.
    Hur ser det ut för din mamma o pappa, har de många runt sig eller hat den ena fler släkt/vänner. 
    Att du är fattig innebär det att du bara kan åka till den ena el? 
    Hur sjuka är de. Alltså har de fått ca tid tänkte om du kan hinna åka till båda. 
    Har de mer pengar så de kan hjälpa till med resa

Min pappa har färre omkring sig, det är omöjligt att veta vem som först går bort, men de är båda väldigt sjuka, båda äter dåligt, båda är förvirrade av sina sjukdomar, så jag hade inte kunnat be dem om pengar. Båda är i slutstadiet av sina sjukdomar. Mamma är dock den som uttrycker till andra saker om mig, medan min pappa inte söker mig på samma sätt. Mamma är för sjuk för telefonsamtal. Det är jättesvårt, jag har inte träffat pappa på lång tid, flera år, mamma inte på två år. Av andra anledningar.

Ja det blir dyrt att pendla mellan orterna, omöjligt ekonomiskt och svårt praktiskt med då jag förstås har jobb osv
  • Anonym (Hej)

Tänkte du kan inte få anhörigpenning så kan du koppla bort jobbet. Det fick vi när mamma var i slutskedet 

• Räkan77

Följ ditt hjärta. Om du verkligen vill träffa båda innan de går bort så är det värt pengarna att åka i alla fall en gång till varje ställe, du får snåla in på annat. Sen när du hälsat på en gång vardera så får du ta ställning till om du ska åka fler gånger. 

Glöm inte att ta hand om dig själv, att vara nära att förlora två föräldrar samtidigt är påfrestande. 

Svar på tråden Mina föräldrar döende men i olika delar av landet