• Lodjursungen

Hormonell migrän

Finns de nåt som hjälper mot hormonell migrän? 

Får alltid när jag får mens. Känner att värken är på gång o jag får panik. Finns de nåt jag kan göra för att stoppa den nu?

• Svar på tråden Hormonell migrän
  • AnonymFiskbulle

För mig fungerade akupunktur, hade haft migrän vid varje mens i över två år. Försvann helt efteråt :)

• Lodjursungen
    AnonymFiskbulle skrev 2023-09-26 12:21:34 följande:

För mig fungerade akupunktur, hade haft migrän vid varje mens i över två år. Försvann helt efteråt :)

Hur många behandlingar behövde du gå på?
  • AnonymFiskbulle
    Lodjursungen skrev 2023-09-26 12:28:15 följande:
    Hur många behandlingar behövde du gå på?
    Gick på cirka 3-4 stycken, varannan vecka. Otroligt nöjd.
  • Lodjursungen

Jag trodde jag skulle kunna undvika det den här månaden men icke. Jag orkar fan inte det här. 

kånns inte ens värt att leva med den här förbannade jävla värken tre dagar varje jävla månad. Varför hjälper inget??? 

alltaå jag kan äta ett helt rör med Treo?. Gör inte ett skit. Jag kan trycka sönder huvet? spelar ingen roll. Sova, slappna av osv osv 
    allt man ska göra 

INGET hjälper mig 
    jag vill dö

• LumaMMXXIII

Hej!
    Jag har haft världens problem med migrän och just med den hormonell så hjälper det mkt med p-piller. Att inte ha mens. Så jag skjuter på den i all oändlighet. 

Jag får även amitrypsilon som förebyggande och har pp senare år fått botox. 

Sök neurolog! Jag har inte haft ett ordentligt migränanfall på flera år nu! 

• Lodjursungen

Finns de inget Quick fix som tar bort värken idag? 
    har massor att göra o har inte tid att ligga här i flera dagar

• Billie38

Har haft stora problem med det sedan tidigt i tonåren. Bara varit migränfri de perioder när jag varit gravid. Värre nu i klimakteriet då jag kan ha huvudvärk i månader i sträck.
    Har provat det mesta genom åren akupunktur, botox, naprapat, massage, kiropraktor, kyla, värme, motion, tens, dieter osv. Inget hjälper i längden och det kostar dessutom en massa pengar.

alla bäst för mig har varit voltaren och migränmedicin (triptaner). 

har aldrig känt att jag fått ordentlig hjälp genom vården och känner mig rätt ensam då omgivningen inte verkar förstå hur enormt jobbigt det är att må så dåligt 4-7 dagar i månaden.

• Lodjursungen
    Billie38 skrev 2023-09-30 11:08:56 följande:

Har haft stora problem med det sedan tidigt i tonåren. Bara varit migränfri de perioder när jag varit gravid. Värre nu i klimakteriet då jag kan ha huvudvärk i månader i sträck.
    Har provat det mesta genom åren akupunktur, botox, naprapat, massage, kiropraktor, kyla, värme, motion, tens, dieter osv. Inget hjälper i längden och det kostar dessutom en massa pengar.

alla bäst för mig har varit voltaren och migränmedicin (triptaner). 

har aldrig känt att jag fått ordentlig hjälp genom vården och känner mig rätt ensam då omgivningen inte verkar förstå hur enormt jobbigt det är att må så dåligt 4-7 dagar i månaden.

Åh men JAG förstår dig! Det är ett helvete. 

jag har aldrig ens försökt få hjälp av vården vad jag vill minnas. Brukar aldrig få hjälp ändå så jag har väl liksom antagit att jag ändå inte kommer bli tagen på allvar. 

Svar på tråden Hormonell migrän