• Anonym (Nämn)

Nämn 3 av de mest oattraktiva sakerna hos de kön ni är intresserad av!

Kan ni nämna 3 av de mest oattraktiva sakerna hos det kön ni är intresserad av?

Det kan handla om personlighet, utseende eller vad som helst. Behöver inte vara någon rangordning men 3 av de mest oattraktiva sakerna. 

• Svar på tråden Nämn 3 av de mest oattraktiva sakerna hos de kön ni är intresserad av!
  • Anonym (Te)
    Anonym (Given) skrev 2023-09-29 23:39:07 följande:
    On man ens behöver fråga så betyder det att man gjorde just det - tog det blå pillret. 

Men för att vara lite snäll: Det är en Matrix-referens.
    Anonym (Heteroman) skrev 2023-09-29 23:12:09 följande:
    Det blå pillret? 
    Ett utmärkt exempel på något som är oattraktivt.

"En Matrix-referens" är för mig helt okänt och jag har ingen aning vad det "blå pillret" innebär. Någon som idiotförklarar mig genom att "vara lite snäll". Urk. 
  • Henke81

Dryg attityd, överdriven grälsjuka, älskar att tjafsa om småsaker. Ni vet man kanske diskuterar nåt och en kanske använder ett ord fel, eller bara råkar säga fel i en mening och det ska börja bitchas om det i all evighet i stället. Bara för att vrida iväg diskussionen och försöka nedvärder.. Kvinnligt maktspråk helt enkelt. 

Kan inte lyssna på vad man säger utan läser in saker man inte sagt eller budskap man inte framfört och börjar tjafsa om det. I stället för att höra vad man faktiskt säger.

Riktad empati och vänlighet. Sådan som bara är empatisk och trevlig mot de allra mest närstående, men sedan totalt kall mot omvärlden i övrigt.

• Anonym (FL_kvinnor)
    Henke81 skrev 2023-09-30 09:25:05 följande:

Dryg attityd, överdriven grälsjuka, älskar att tjafsa om småsaker. Ni vet man kanske diskuterar nåt och en kanske använder ett ord fel, eller bara råkar säga fel i en mening och det ska börja bitchas om det i all evighet i stället. Bara för att vrida iväg diskussionen och försöka nedvärder.. Kvinnligt maktspråk helt enkelt. 

Kan inte lyssna på vad man säger utan läser in saker man inte sagt eller budskap man inte framfört och börjar tjafsa om det. I stället för att höra vad man faktiskt säger.

Riktad empati och vänlighet. Sådan som bara är empatisk och trevlig mot de allra mest närstående, men sedan totalt kall mot omvärlden i övrigt.

Vanligt IRL och väldigt synbart här på FL.

• Anonym (galenskap!)

Kvinna som vill ha en man. Och detta är hysteriskt roligt, för:

1. Människor som är snåla/överdrivet sparsamma
    2. Människor som röker
    3. Människor som bryr sig för mycket om pengar

Så vem har jag gått och kärat ner mig i då?

1. En man som är riktigt jäkla sparsam (men det är för att han bygger kapital till en stiftelse och att sluta jobba 10 år i förtid).
    2. En man som tycker att en cigarill är gött när man har jobbat en heldag.
    3. Se punkt 1- hela hans liv går ut på att bygga ett arv med garanterad avkastning åt sina barn.

Hur löser jag detta? DrömmerSkrattande

• Anonym (Maria)
    Anonym (galenskap!) skrev 2023-09-30 12:21:22 följande:

Kvinna som vill ha en man. Och detta är hysteriskt roligt, för:

1. Människor som är snåla/överdrivet sparsamma
    2. Människor som röker
    3. Människor som bryr sig för mycket om pengar

Så vem har jag gått och kärat ner mig i då?

1. En man som är riktigt jäkla sparsam (men det är för att han bygger kapital till en stiftelse och att sluta jobba 10 år i förtid).
    2. En man som tycker att en cigarill är gött när man har jobbat en heldag.
    3. Se punkt 1- hela hans liv går ut på att bygga ett arv med garanterad avkastning åt sina barn.

Hur löser jag detta?  // DrömmerSkrattande

Då är det ju uppenbarligen inte tillräckligt oattraktivt för dig ändå?

Jag tycker överdrivet sparsam är helt OK. Så länge det bara går ut över personen själv! Snålhet mot andra är grymt avtändande!
  • Tecum
    Anonym (Te) skrev 2023-09-30 03:06:51 följande:
    Ett utmärkt exempel på något som är oattraktivt.

"En Matrix-referens" är för mig helt okänt och jag har ingen aning vad det "blå pillret" innebär. Någon som idiotförklarar mig genom att "vara lite snäll". Urk. 
    Intressant tjafs ni har!

Allmänbildning är attraktivt, associationsförmåga också. Å andra sidan, du kan vara väldigt allmänbildad (och trevlig och bra på alla sätt)  även om du missat just denna populärkulturella referens.

Men att vara dryg, nedlåtande och dissa någon bara för att man inte har koll på Matrix är extremt oattraktivt och säger dessvärre en hel del om den personen... 
  • Anonym (galenskap!)
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-30 13:24:30 följande:
    Då är det ju uppenbarligen inte tillräckligt oattraktivt för dig ändå?

Jag tycker överdrivet sparsam är helt OK. Så länge det bara går ut över personen själv! Snålhet mot andra är grymt avtändande!
    Nä, eftersom han är 

1) fantastisk och generös i sängen
    2) intelligent
    3) rolig
    4) skapande och praktisk, kan tusen saker som inte jag kan och vill lära mig

...jag blir tokig hur ska jag förhålla mig till detta?
  • Core

1. Bristande integritet. Visst är lättklädda kvinnor fina om de har formerna, men de jag fastnar för är kvinnor med stil och som inte söker bekräftelse. 

2. ?hemma klädd? , visst ska man ha sköna kläder hemma, men här hemma kör vi myskläder med lite klass. Kvinnor i gamla stadium mjukisar går fetbort

3. Plastic Fantasic. Visst älskar jag feminina former, fina kroppar och generell kvinnlighet, men så fort man förnimmer att läpparna putar lite mycket eller brösten är för fasta försvinner det tilldragande med kvinnlighet 

Så för att summera det har jag alltid varit kräsen, jag fastnar i princip bara för naturligt vackra kvinnor, som inte måste stå i händelsernas centrum men ändå vet hur man klär sig och sminkar sig med känsla, resten går bort

• Anonym (FL_kvinnor)

Skönhetsoperationer och fillers i läpparna, pumpade rumpor och bröst anser iallafall jag är avtändande. Man kan fan inte ens googla efter kvinnor klädda i jeans längre utan att få upp dessa pumpade, onaturliga rumpor. Om fillers i läpparna är attraktivt beror på hur kvinnan ser ut i övrigt..

• Anonym (Bitch)

Du lever ensam förstår jag. 🙄

Core skrev 2023-09-30 18:13:12 följande:

1. Bristande integritet. Visst är lättklädda kvinnor fina om de har formerna, men de jag fastnar för är kvinnor med stil och som inte söker bekräftelse. 

2. ?hemma klädd? , visst ska man ha sköna kläder hemma, men här hemma kör vi myskläder med lite klass. Kvinnor i gamla stadium mjukisar går fetbort

3. Plastic Fantasic. Visst älskar jag feminina former, fina kroppar och generell kvinnlighet, men så fort man förnimmer att läpparna putar lite mycket eller brösten är för fasta försvinner det tilldragande med kvinnlighet 

Så för att summera det har jag alltid varit kräsen, jag fastnar i princip bara för naturligt vackra kvinnor, som inte måste stå i händelsernas centrum men ändå vet hur man klär sig och sminkar sig med känsla, resten går bort

• Core
    Anonym (Bitch) skrev 2023-10-01 06:58:41 följande:

Du lever ensam förstår jag. 🙄

Åh nej, 35 år, gift i elva år. Två ungar. Och en fru som har samma värderingar som mig. Det här har bibehållit vår gnista och känslan av att vara nykär infinner sig orimligt ofta efter en relation som nästan är 15 år lång.
  • Anonym (M)

1. Dålig självkänsla 
    2. Oförmåga att ta ansvar
    3. Självömkan 

1. Dålig självkänsla
    Det innebär ofta en rad otrevliga beteenden och egenskaper som bitterhet, avundsjuka, mindervärdeskomplex , missunnsamhet och fixering vid andras åsikter och bekräftelse. Personer som är överdrivet macho, elitistiska och materialistiska tillhör ofta den här kategorin. De är alla oerhört upptagna av hur de uppfattas av andra. Man lär aldrig riktigt känna en sådan person eftersom allt är ett spel. 

Alla normala människor har självtvivel och kan bli osäkra men personer som inte ens jobbar med det är väldigt svåra att ha att göra med för inget man själv gör hjälper. (Jag hade dålig självkänsla som barn eftersom jag blev psykiskt misshandlad men har jobbat mycket med det genom åren.)

2.Oförmåga (eller snarare ovilja) att ta ansvar
    Det går inte att respektera en vuxen människa som inte tar ansvar för sin egen situation och sina handlingar. Det finns nästan inget osexigare än en man som skyller ifrån sig, hittar på undanflykter och ljuger för att i det längsta undvika ansvar. Sådana personer är illojala, opålitliga och enormt ego. 

3. Självömkan 
    Det hänger ofta ihop med ovanstående. Jag lyssnar gärna när någon har problem och finns där när någon går igenom en svår tid. Men jag tänker inte vara medberoende när någon stannar kvar i ett offerskap och använder det som en ursäkt för allt möjligt.

Jag har varit med om en hel del jävelskap i livet och vissa dagar tycker jag väldigt synd om mig själv men jag stannar inte i den känslan. Jag var ett offer i de situationerna men jag är inte ett offer för resten av livet.

• Anonym (Nja)

Dålig hygien!
    Kan inte visa känslor!
    Kan inte ta kritik!

• Anonym (Nja)
    Henke81 skrev 2023-09-30 09:25:05 följande:

Sådana kan karlar också vara. Har träffat en. Inget blir någonsin färdig diskuterat då den andre aldrig lyssnar. Till slut slutar man försöka prata ens.
  • Anonym (Jz)

Materialistisk
    Kalkylerande
    Reserverad

• Anonym (Heteroman)

Ja materialism är ganska osexigt

• Anonym (Che)

1-Dålig hygien
    2- självisk
    3- empatilös

• Anonym (FL_kvinnor)
    Tecum skrev 2023-09-30 14:26:48 följande:
    Intressant tjafs ni har!

Allmänbildning är attraktivt, associationsförmåga också. Å andra sidan, du kan vara väldigt allmänbildad (och trevlig och bra på alla sätt)  även om du missat just denna populärkulturella referens.

Men att vara dryg, nedlåtande och dissa någon bara för att man inte har koll på Matrix är extremt oattraktivt och säger dessvärre en hel del om den personen... 
    Är många som inte har några preferenser bakåt i tiden här. Ibland kan man tro att det mest är 20-25-åringar som skriver.

• Anonym (Javisst)

1. Stark vilja
    2. Lite empati
    3. Överdrivet självständig 

Kort sagt, alla som identifierar sig som "starka, självständiga kvinnor" går fetbort.

Genuint starka kvinnor däremot är toppen.

• Tecum
    Anonym (FL_kvinnor) skrev 2023-10-06 09:17:40 följande:
    Är många som inte har några preferenser bakåt i tiden här. Ibland kan man tro att det mest är 20-25-åringar som skriver.
    Ja många skribenter verkar vara fixerade vid "jag-nu", att diskutera framtid, det som varit eller något hypotetiskt resonemang övergår deras förmåga.
Svar på tråden Nämn 3 av de mest oattraktiva sakerna hos de kön ni är intresserad av!