• Smulan69

Trappar ni ner Progesteronet??

Jag var på Hs idag och gjorde äntligen VUL (vecka 7+4). En liten fantastisk varelse låg där med ett pickande litet hjärta. Både jag och maken började stortjuta när vi såg vårt efterlängtade lilla pyre där på skärmen, BM blev nästan lite generad tror jag.

Men en fråga: har ni trappat ner Progesteronet efter VUL? Jag har hittills tagit det 3 x per dag. BM sa att man kan sluta helt och att jag kunde gjort det redan vid positivt test (????) .

Jag tycker det känns abrupt - hur har ni gjort? Hur långt in i graviditeten har ni tagit vaggisarna och har ni gradvis "fasat ut dem". Tacksam för era råd, det känns inte alls bra att bara sluta helt abrupt då moderkakan ju inte tar över förrän v 12. Eller är jag nojjig?

• Svar på tråden Trappar ni ner Progesteronet??
  • Bonnie 69

Jag går oxå på HS, när jag testade + i torsdags och pratade med dom i fredags så sa dom jag kunde trappa ner. Fredag 2, lördag 2, sön 1, mån 1 sluta helt på tisdag. Jag har trott att proggisarna var för att hjälpa ägget fästa ordentligt och det bör det ju ha gjort nu. Så jag kommer sluta i morgon.

• Funderaren

Jag slutade med mina proggisar 2 dagar efter testdag (testade positivt) Är nu i v 12 så det är inga problem. Kroppen klarar av progesteron-produktionen själv

Grattis och lycka till

• pemi

Jag slutade i v 10 med mina. Kanske onödigt länge men jag var tillsagd att ta fram till första vul, därifrån skulle jag ta 2/dag i en vecka, sedan trappat ut dom helt efter 2 veckor. Så jag har precis slutat med mina. Har iofs gjort FET och då brukar man få hålla på fram till vul på vår klinik.

pemi

• magnuros

Jag FICK proggisar när jag testat + o ska ta dem till o med v 12... Mår så j-la illa - kan de vara dessa som bidrar? Är nu i v 9

• Eskobar77

Jag förstår inte riktigt.... Jag har ännu inte lyckats få +. Undrar dock hur länge ni ätit Progesteron och varför, i vilken form osv... Vore mycket glad om ni ville förklara för mig hur det kommer sig att ni tillfört detta och vad heter "medlet" osv. Hoppas att jag också snart hamnar på denna sidan.....

• Mjukisen

Jag slutade med mina vaggisar i går, efter att vi sett vårt lill* pyre (v.7+3)
    Men jag har bara tagit en om dagen eftersom vi gjort insemination.

såå skönt att slippa kladdet.

• prinzezza

Efter att ha testat + så fick jag svaret från KK att fortsätta med Progesteronvagitorierna precis som tidigare, dvs 3/dag. Däremot skall jag gradvis trappa ner på Progenyntabletterna, detta enl ett schema jag fått av kliniken. Har läst nånstans att proggarna skall tas i upp till 8 veckor efter lyckad befruktning...

Svar på tråden Trappar ni ner Progesteronet??