Är kvinna
Och bor i dagsläget ensam i mitt lilla hus.
Har hittills funkar bra med assistans stor del av min vakna tid men ny handläggare = ny bedömning så trots att jag inte är friskare eller klarar med så har det dragits in.
Jag har aldrig haft några planer på att flytta till något boende. Och tycker inte heller att det är ett val man ska tvingas göra när lagar som LSS finns.
Vet inte om jag tycker att det är så värdigt heller att ha KAD. Heller när det enbart är för att kommunen vill prata in pengar.
Haft det vid sjukhusvistelser och det är fruktansvärt oskönt. Så för mig ligger det nog på samma nivå som blöja. Vill det lika lite.
Problemet med att larma när jag behöver är att det tar för lång tid.
Framförallt nattetid.
Där nattpatrullen utgår ifrån så är det 20 minuter enkel väg för att komma till mig.
Och då är inte de stående schemat + larmen inräknade där.
När jag behöver gå som oftast på går jag på toa 3-4 ggr i timmen, så det är mkt och ofta.
Och gäller både nr 1 och 2. Inte nr 2 en gång i kvarten, men kan lätt bli 5 ggr på en dag bara med det.
Har haft assistans tills nu och är fortfarande LSS-berättigad, men med indragningen så måste jag hitta något alternativ tills det är klart med överklagan och så.
MEN, tills det är klart måste jag ändå klara mig vilket troligen kommer få bli blöja.
Och är där jag är rädd att just det att släppa efter, kommer göra att ens förmåga att hålla sig försämras.