• Anonym (Ts)

Jag blöder under och efter sex, inte cellförändringar, någon som känner igen sig?

Jag har ett stort problem och det är att jag börjar blöda under sex och sedan blöder i typ tre dagar efter! Jag har sökt för det på sjukhus och gjort cellprover och jag har fått göra ultraljud och dom har till och med tagit prover på min livmoder osv osv, men dom hittade ingenting fel. 

Vad gör man nu liksom? Någon som känner igen sig? Det är så himla tråkigt att börja blöda under sex och jag fattar inte ens vad det kan bero på? Jag har inte ont när jag har sex. Blödningen kommer inifrån och inte från dom yttre delarna så att säga. 

• Svar på tråden Jag blöder under och efter sex, inte cellförändringar, någon som känner igen sig?
  • Anonym (57)

Händer mig ofta och det är bara så det är. Små bristningar pga slemhinnornas minskade elasticitet. Jag har inte kollat något utan vet att det inte är något farligt, det hör till min ålder. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (57) skrev 2023-09-28 22:36:09 följande:

Händer mig ofta och det är bara så det är. Små bristningar pga slemhinnornas minskade elasticitet. Jag har inte kollat något utan vet att det inte är något farligt, det hör till min ålder. 

Okej! Förstår. Men är du 57 år som ditt namn indikerar? För jag är 30. Jag blöder liksom ganska mycket Under sex så det blir bökigt.
  • Anonym (57)
    Anonym (Ts) skrev 2023-09-29 07:09:45 följande:
    Okej! Förstår. Men är du 57 år som ditt namn indikerar? För jag är 30. Jag blöder liksom ganska mycket Under sex så det blir bökigt.
    Ja jag är 57. Har de kollat hur du ligger till i förhållande till klimakteriet? En del hamnar där i förtid, det går att undersöka. 
    Använder du glid? (Ser din partner glid som ett misslyckande/att du inte är upphetsad osv?) 
  • Mandel

Jag hade det så när jag åt p-piller. Fick byta till Provera och då upphörde det.
    Efter barnafödande och med spiral istället så har det inte kommit tillbaka.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Anna)

Duckar nog skära slemhinnor. Jag fick det när jag ammade. Blödde hela tiden vid sex.

Det finns medel på apoteket som gör slemhinnorna mindre torra och sköra. Kanske kan prova? Minns dock inte vad det heter.

men som någon sa ovan, se över ditt preventivmedel om det kana vara det som spökar

• Anonym (Ts)
    Mandel skrev 2023-09-29 12:41:30 följande:

Jag hade det så när jag åt p-piller. Fick byta till Provera och då upphörde det.
    Efter barnafödande och med spiral istället så har det inte kommit tillbaka.

Bra tips angående att kolla preventivmedel. Men jag äter inga såna så det kan inte vara det. Jag hade inte blivit ledsen om jag blev gravid om vi säger så, men oroar mig såklart också över om chansen att bli gravid också minskar om man blöder i samband med sex.. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Anna) skrev 2023-09-29 12:49:28 följande:

Duckar nog skära slemhinnor. Jag fick det när jag ammade. Blödde hela tiden vid sex.

Det finns medel på apoteket som gör slemhinnorna mindre torra och sköra. Kanske kan prova? Minns dock inte vad det heter.

men som någon sa ovan, se över ditt preventivmedel om det kana vara det som spökar

Asså jag upplever det nog som att det är typ den där tappen som blöder? Fast jag vet ju inte säkert. Men det känns som lite molvärk från den efteråt liksom. Eller asså jag får som mensvärk efter samlag, kan hålla i sig i två dygn. 
  • Anonym (e)

Kolla in en ohnut, kanske kan vara behjälpligt

Svar på tråden Jag blöder under och efter sex, inte cellförändringar, någon som känner igen sig?