• Anonym (gubben)

gammal å ful?

I min ungdom så fick jag massor av tjejer å var en het kille, men nu när jag är en liten bit över 40 (42) så är det helt dött på tjejfronten. Jag har tappat mitt hår å upplever att efter jag rakade bort håret så har tjejerna försvunnit!
    Jag har gjort lite forskning på en hårtransplation som skulle kosta 100.000 kr.
    Jag har sett resultaten på andra som gjort en hårtransplation och tycker det ser bra ut.

Ska man slänga ut 100.000 å få tillbaka dejtinglivet elr acceptera mitt öde som en soffliggare och njuta av skräpmat livet ut?
    Ni som varit i samma sits hur har ni gjort?
    även tjejer som läger ner pengar på erat utseende, har det varit värt det?

• Svar på tråden gammal å ful?
  • Anonym (66:a)
    Anonym (gubben) skrev 2023-09-29 00:58:30 följande:
    Fast med hår på huvudet så blir jag ju en annan person. Jag passar helt enkelt inte i rakat tyvärr...
    Det är din uppfattning. Jag blir inte mer intresserad av dig ändå. Klickar vi inte så spelar inte håret någon roll. Jsg skulle dessutom i tysthet tycka det är märkligt att du  spenderade så mycket pengar på något som troligen ändå försvinner. 
    Att ha högt hårfäste/vara tunnhårig är verkligen inget som spelar roll för mig iaf. 
  • Agda90
    Anonym (True) skrev 2023-09-29 10:33:35 följande:
    Ja, det skulle jag påstå att det gör. Jag ser det hela tiden i andras trådar och hur folk beter sig irl. När jag skriver om det så avfärdas det förstås, men det är så det funkar.
    Men om andra skriver att de ser annat i irl så räknas inte det då?

Jag lägger inte någon större vikt vid hur folk tror att världen är när de skriver på FL för när man gömmer sig bakom en skärm kan man vara hur kaxig som helst och måla upp vilka fantasier som helst. 
  • Anonym (True)
    Agda90 skrev 2023-09-29 11:00:49 följande:
    Men om andra skriver att de ser annat i irl så räknas inte det då?

Jag lägger inte någon större vikt vid hur folk tror att världen är när de skriver på FL för när man gömmer sig bakom en skärm kan man vara hur kaxig som helst och måla upp vilka fantasier som helst. 
    Jo, jag ser det också. Alla är inte lika. Men jag ser hur de flesta gör, både här och irl. Jag läser många olika trådar och man ser ofta vilken dubbelmoral folk har.
  • Anonym (Anna)

Vet inte. Jag har en kollega som är intresserad av mig som inte har något hår längre. Han är ganska ljus generellt så han ojjar sig över att han blir så färglös utan sitt hår. Kompenserar med snygga glasögon med markant båge.

Han är ingen snygging, men jag hade dejtat honom på studs om jag inte vore i relation. Är extremt attraherad av honom.

Jag är en tjej som ser mycket bra ut och har alltid haft män efter mig. Men han är den enda jag skulle vara orolig att vara otrogen med. Det är en helhetsbedömning. Attraktion sitter inte i håret utan helheten. Är du en skön person så väger det upp. PERSONKEMIN sitter innebo hårstråna.

Men om ditt huvudsyfte är att kallt ligga runt med diverse tjejer som du inte känner, ja då blir det ju svårare såklart.

• Anonym (66:a)
    Anonym (True) skrev 2023-09-29 09:48:28 följande:
    Enligt många så är majoriteten i de åldrarna oattraktiva och äckliga.
    Anmäler dig för massiv trådkap och ot. 

Om någon inte håller med ts så undrar jag varför du är tvungen att kritisera det? 
    Tror du vi bara blåljuger och du är den Allvetande som har alla svar? Varför är din åsikt rätt och ingen annans? 
    Får du betalt? 
    Hur kan dina spam passera? 
    Ditt respektlösa kritiserande av andras svar, hur kan det accepteras? 

Apropå just din personlighet är den oattraktiv oavsett ålder eller ev. hårmängd. 
    Det beror på ditt respektlösa beteende och unkna människosyn. 
    Sluta förstöra ts tråd. Den handlar inte om dig. Den handlar om ts självförtroende kopplat till hår och ev. transplantation. Inte om din åsikt om kvinnor eller om medelålders är äckliga i kvinnors ögon. 
  • Mrs Moneybags

Nu är det ju som det är med ålder och det gäller både män och kvinnor. Vi är inte lika attraktiva vid 40 som vi är vid 20. Det är inget att grubbla över. 

Måste man attrahera många? Eller räcker det med att kunna attrahera en bra person som man blir kär i?

Håret är ju bara en grej av många. Man har tappat kollen på modet, klär sig lite fulare än killar som är 25-30, man har kanske fått lite mage, muskulaturen har börjat förtvina om man inte tränar och då får man tunna ben och armar osv. Det är inte roligare för kvinnor om man inte väljer att hålla sig i form och ta hand om sig. 

Tror man kommer långt med att acceptera sin ålder och att man inte är lika attraktiv hela livet igenom. Glöm inte heller att de flesta kvinnor kring 40 är upptagna. Det är inte samma marknad som när man var yngre, eftersom folk redan är stadgade och har familj etc. Man får hoppa på skilsmässotåget, när folk är ute efter äktenskap nr 2. 

• Fjäril kär

Vill du ha konkreta råd och hjälp eller vill du att folk ska tycka att du är körd? 

Alla åldras och det är naivt och tro att ungdomens skönhet ska bestå oavsett ens egna ålder. Dom kvinnor du är intresserad av är väl knappast några opererade perfekta bimbos eller hur? Dom har väl lika mycket ålderstecken på sin kropp Dom också precis som du? 

Ett kasst självförtroende är alltid avtändande oavsett orsak. Och jag garanterar att din känsla för ditt tappade hår lyser igenom när du försöker hitta en tjej och det är det som är problemet,  inte ditt hår. 

• Anonym (Patricia)
    Anonym (gubben) skrev 2023-09-29 01:02:43 följande:
    Nej det sitter i håret, jag har ju själv sett på dejtingsidorna att intresset är helt borta! Lägger jag upp gamla bilder med hår så får jag mail igen. Alla passar inte i rakat tyvärr. Sen att uppdatera min stil är nog ingen dum ide, köpa in lite nya kläder ska jag absolut göra. 

Jag har alltid raggat på tjejer i min ålder plus minus 7-8år.
    Är det nån som ordagrant sagt att det beror på ditt hår? 

Du vet det finns många andra saker i folks utseende som man kan tycka är mindre attraktivt . Eller hur?

Och ju äldre man blir ju mer är det andra saker än utseende som måste stämma.  Du kanske inte längre är lika intressant på singelmarknaden pga att olika dealbreakers blir allt viktigare ju äldre man blir , som tex barn, ekonomi,  boende, arbete etc ...

Om håret är allt du kan komma med har du nog större problem än du förstår...  
  • Anonym (Q)

Är du 42 och vill ha unga tjejer hängades efter dig som när du själv var ung är det inte bara flinten som du har emot dig..... Är du en alert och trevlig person som kan tänka dig längre startsträcks än i tonåren tror jag inte att flinten är ett problem i sig

• Anonym (Getagrip)

Om ditt fokus ligger på soffhäng och skräpmat så spelar det ingen roll hur mycket hår du har.... Kanske du kan hitta en partner med samma intressen men gissningsvis så passar hon då inte dina krav. 

• Anonym (Ful o gammal på riktigt)

tycker 100000 låter som en rimlig summa för att få vackert hår! Eller bara hår! Det lägger vi kvinnor säkert ner på några år! Är väl inte gratis att slöa och äta skräpmat heller? Kanske betalar du rentav för hemkörning??.!? 

• Anonym (True)
    Fjäril kär skrev 2023-09-29 11:52:57 följande:

Vill du ha konkreta råd och hjälp eller vill du att folk ska tycka att du är körd? 

Alla åldras och det är naivt och tro att ungdomens skönhet ska bestå oavsett ens egna ålder. Dom kvinnor du är intresserad av är väl knappast några opererade perfekta bimbos eller hur? Dom har väl lika mycket ålderstecken på sin kropp Dom också precis som du? 

Ett kasst självförtroende är alltid avtändande oavsett orsak. Och jag garanterar att din känsla för ditt tappade hår lyser igenom när du försöker hitta en tjej och det är det som är problemet,  inte ditt hår. 

Ja, du tycker ju att det är mannen som ska ta första steget. Det är avtändande om han inte har det självförtroendet.

Du kunde liksom inte tänka själv där och då och fatta att hon var ute efter sex? Att öppna munnen och prata om förväntningar inför kvällen? Att ta initiativ genom att prata?

Hon är uppklädd och tillfixad och det ringde inga klockor hos dig då?

Även om du vill ta det lugnt hade du kunnat kyssa henne ändå, ni har kunnat sitta tätt intill varandra och myst med pussar, kramar, hålla hand etc men stoppat i tid för att du ville vänta.

Man kan ha intim närhet med kläderna på utan att det leder till sex.

"Du verkar inte direkt intresserad" - Sida 2 (familjeliv.se)
  • Anonym (True)
    Anonym (Elin) skrev 2023-09-29 09:36:59 följande:

Jag har ändå full förståelse för att mycket av hur man ser på sig själv kan sitta i håret. Att känna sig fin är något som gör att man mår bra. Så är det iaf för mig.

Det är knappast omöjligt att hitta en partner bara för att man är tunnhårig. Men vill man göra en hårtransplantation för sin egen skull så tycker jag att man ska göra det.

Man kan också välja att acceptera läget och satsa på annat för att känna sig fin. Snygga kläder, hålla sig i form osv.

Ja, det är värre för kvinnor att känna sig fula och ratade. Män som känner så måste skärpa sig. Bara för att kvinnor förlöjligar ditt utseende så ska du inte ta det personligt. 
  • Anonym (Elin)
    Anonym (True) skrev 2023-09-30 08:28:58 följande:
    Ja, det är värre för kvinnor att känna sig fula och ratade. Män som känner så måste skärpa sig. Bara för att kvinnor förlöjligar ditt utseende så ska du inte ta det personligt. 
    Du måste ha väldigt tråkigt.
  • Less is more

Nej, män med rakat huvud ser också bra ut !:)

Släng inte ut 100 papp på nåt sånt.

Svar på tråden gammal å ful?