• Ftar91

    Kollega tar mitt privata nummer utan att fråga!

    Det är så att jag studerar på deltid samt har en timanställning vid sidan av mina studier. Hade nyligen påbörjat min anställning och så får jag ett sms från en kollega på jobbet från hans privata nummer där han skriver att han hade sett en massage apparatur och att han tänkte på mig då!! 
    Jag blev extremt chockad samt äcklad över hur han tyckte att det var ok att bara ta mitt nummer som från allra början finns i jobb telefonen PÅ JOBBET enbart för att kunna ta kontakt med mig gällande arbete, men han valde istället att ta mitt nummer utan att ens fråga och skriva till mig utanför arbetstid.
    Jag valde att inte svara!
     
    Dagen efter berättar jag till en annan kvinnlig kollega om vad som hade hänt utan att nämna vem personen var, bara för att förstå hur saker och ting fungerar hos dom på jobbet. 
    Hon frågar mig direkt om hon kunde få GISSA vem personen är. Och till min förvåning gissade hon rätt. Hon fortsätter och säger att hon ville vara ärlig och erkänna att det var hon som hade tipsat honom om mig. Att han skulle försöka prata med mig men att hon inte visste att han skulle ta mitt nummer och skriva utan att först fråga. 
    Jag förklarade för henne att jag inte alls var intresserad av att prata med honom. Ändå fortsatte hon prata om killen och ville att jag skulle ge honom en chans. Jag förklarade återigen att jag inte var intresserad och att hon borde respektera det jag säger. 
    Senare under veckan ser jag kollegan på jobbet, han kommer fram till mig och frågar om jag hade fått hans sms. Ja jag fick den svarade jag och så sa jag att jag inte uppskattar att mina kollegor tar mitt privata nummer utan att fråga och skriver till mig privat. 
     
    Han sa ingenting, reste sig upp och gick. 
    Resten av dagen kändes det som att dom undviker mig samt fryser ut mig helt och hållet.