• Anonym (NN)

Helt kört nu med denna tjej?

Träffade en tjej på en fest för typ ett halvår sen på annan ort och vi var ensamma singlar och hängde hela kvällen och hade skitkul och flirtade mycket. Vi började strula lite och ville båda mer men hon sade att hon hade barn och därför inte bjöd hem en kille första kvällen, även om dom inte var hemma. Övertalade henne och vi kom hem till henne och jag blev nervös iom att jag är väldigt oerfaren med sex fast jag är typ 40. Hon var väldigt lugn och bekväm och det var typ mitt livs bästa natt, hon var så omtänksam och kärleksfull och har inte blivit bemött så förut. Dessutom var hon sjukt bra oralt och fick mig att komma flera gånger. 
    Åkte hem på morgonen och kände mig rätt dålig efter natten när hon varit så fin och jag så passiv. Hade en bakomliggande ångest som började blossa upp och jag börjsde få massa hjärnspöken.
    Hon skrev efter några timmar och tackade för en jättefin natt och att hon tyckte jag var härlig och jag pallade det inte, berättade om min ångest och depression och att jag hellre undviker då och hatar att göra nån besviken. Hon bemötte även det jättefint sade att hon förstod och haft en del issues själv och önskade mig lycka till. 

Har inte kunnat släppa henne riktigt sen dess och tänkt mycket på den kvällen. Hade hennes namn så jag skrev till henne på Messenger. Berättade att jag gått i terapi och jobbat med mig själv och att jag varit alldeles för hård mot mig själv med närhet och hjärnspöken men att jag gärna vill lära känna henne .

Hon blev jätteglad att jag hörde av mig igen och sade ja till att ses och vi skrev några dagar. Pratade om allt möjligt om vardag och lite flirt och sex. Jag hade mycket jobb då och var stressad o inte så snabb på svar kanske och till slut skrev hon att hon inte upplevde någon nyfikenhet, att jag inte ställde några djupsre frågor och att kontakten inte kändes genuint, att kanske ingen av oss var känslomässigt tillgängliga. Visste inte vad jag skulle svara och pallade inte så det gick några dagar, hade mycket då.

Svarade till slut och berättade att jag haft mycket jobb och att det var tråkigt men önskade henne lycka till och att jag inte kommer jaga henne eller så.
    Hon svarade att hon beklagade min stress men att hon själv hade grejer att fokusera på och önskade mig allt gott.
    Tror hon har satt mig på ignorera nu för jag ser inte hennes aktiva status. Kan ändå inte riktigt sluta tänka på henne. Hon var så himla fin mot mig den kvällen och verkade ju glad att jag hörde av mig. Vad gjorde jag för fel?

• Svar på tråden Helt kört nu med denna tjej?
  • Anonym (Pallar ICKE)
    Anonym (NN) skrev 2023-10-02 15:13:33 följande:
    Fast hon ville ju också
    Fast Alice har ju helt rätt. Hon sa nej, du borde inte ha övertalat henne där. Det var ditt första, bland många, misstag.
  • Anonym (Bling)
    Anonym (Pallar ICKE) skrev 2023-10-02 16:09:05 följande:
    Fast Alice har ju helt rätt. Hon sa nej, du borde inte ha övertalat henne där. Det var ditt första, bland många, misstag.
    Ja precis hon ville dejta seriöst men du skyndande på och pang så tappar han intresse, blir stressad osv. en massa osynliga krav och tyngden av en eventuell relation gör sig påmind.

nej sådana här män ska inte dejta. De är inte redo för ge någonting tillbaka. I slutändan vill de mest ha lite bekräftelse och sex, sen orkar dom inget igen till några veckor senare när de ångrar sig.
    klassisk beteende från många i dejting, som sen inte verkar förstå att deras ego och deras totala brist på
    kommunikation och sårar och förvirrar.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (NN) skrev 2023-10-02 15:13:33 följande:
    Fast hon ville ju också
    Men hon berättade en gräns och du sket i den. Det är en väldigt äcklig attityd. När hon sa att hon inte tar hem killar direkt borde du bara ha sagt okej och lämnat det där. Att säga att du minsann övertalade henne och att det inte var fel för att hon ville ju, är vidrigt. 
  • Eurydike

Ett sms kan du ju alltid slänga i väg. Som jag ser det har det inte hänt någon stort och oåterkalleligt. Jag kan själv vara seg med att svara ibland, även fast jag tycker att man inte borde vara det, så jag skulle ha förståelse. Däremot tycker jag att du behöver fundera på vad du själv vill innan du hör av dig igen. Att vela fram och tillbaka är sällan (om ens någonsin) populärt. Är du redo att inleda en relation just nu eller behöver du jobba med dig själv först? Har du tid att lägga på ett förhållande?

• Anonym (NN)
    Eurydike skrev 2023-10-02 18:38:22 följande:

Ett sms kan du ju alltid slänga i väg. Som jag ser det har det inte hänt någon stort och oåterkalleligt. Jag kan själv vara seg med att svara ibland, även fast jag tycker att man inte borde vara det, så jag skulle ha förståelse. Däremot tycker jag att du behöver fundera på vad du själv vill innan du hör av dig igen. Att vela fram och tillbaka är sällan (om ens någonsin) populärt. Är du redo att inleda en relation just nu eller behöver du jobba med dig själv först? Har du tid att lägga på ett förhållande?

Har inte hennes nummer och tror hon arkiverat mig på Messenger 
  • Eurydike
    Anonym (NN) skrev 2023-10-02 19:31:48 följande:
    Har inte hennes nummer och tror hon arkiverat mig på Messenger 
    Då kan du stryka sms och läget ser ganska mörkt ut tyvärr.
  • Anonym (Näe)

Jag tänker att hon har barn och du verkar super velig och är en sådan som agerar på ett undvikande/avfärdande sätt när du blir "pressad". Du kommer vara av/på stup i kvarten om du mot förmodan får en till chans och det låter som att hon förtjänar bättre. 

• Anonym (Omg)

Du är nästan 40 skriver du, men det är inget som märks i din text då du snarare framstår som en egocentrisk 22-åring. Gör henne en tjänst och lämna henne ifred så att hon har chans att träffa någon som uppskattar henne och behandlar henne såsom hon förtjänar. Du kan lägga din energi på att gå i terapi och utveckla din empati samt behandla människorna du bemöter med respekt. Lycka till.

• Anonym (Johan)

Du övertalar henne att få följamed hem, du får ditt, du använder henne som kurator och ger inget tillbaka, och orkar inte vara intresserad nog att bry dig om henne utan bara tar, tar, tar.
    Du låter otroligt ego.
    Vad var problemet nu igen?

• Anonym (2 ggr?)

Misstänkt likt ts som anklagade en tjej för  stalking när hon undrade varför han gjorde slut. 
    Jaja...jag kan ha fel. 

• onelifetolive
    Anonym (NN) skrev 2023-10-02 10:48:56 följande:

Kan jag göra nåt för att rädda upp det?

Nej. 
    Det du ska göra nu är att tänka över varför det blev som det blev och försöka lära dig något av det, så att du inte begår samma misstag med nästa tjej. 
    Lämna henne ifred och fokusera framåt. 

Nästa gång:
    Vänta åtminstone ett halvår innan du berättar om din osäkerhet och ditt bagage. 
    Det är väl egentligen det enda man riktigt vet om tjejer (om man får generalisera) - att dom föredrar killar som är självsäkra, vet vad dom vill och har sin shit together,  och att motsatsen är avtändande. 
    Det går faktiskt att vara självsäker på ett ödmjukt sätt. 

Fake it til you make it.
Svar på tråden Helt kört nu med denna tjej?