Naket barn i lägenhetshus
Hej!
Vi har några nyinflyttade grannar i vårt bostadsområde som består av 7 lägenhetshus. Dessa grannar har två barn varav ett oftast springer runt helt naken här på gården och i trapphuset, barnet är runt 4 år vad det ser ut som.
Tycker tyvärr det är lite äckligt med andras nakna ungar och vill helst inte se det. Känner att det hade vart en annan sak om dom bodde i hus och hade sitt nakna barn på trädgården, men inte att ha honom springandes i trapphus och på parkeringen naken :I
Dessutom är det höst och kallt ute så tycker det är ett konstigt beteende? Barnet har dessutom en gång sprungit mot mig helt hysterisk och försökt tagit min hand typ som att han vill följa med mig och mamman har inte ens reagerat. Tyvärr så pratar dom inte svenska heller så kan inte riktigt fråga om det är något som inte står rätt till.
Elaka kommentarer undanbedes, vet att många är helt för att barn ska få vara nakna överallt hela tiden men det finns vissa som tycker det är obehagligt så tycker man bör undvika det när man bor i ett lägenhetsområde för då får man faktiskt visa lite hänsyn. Hade det vart sommar på en strand, trädgård eller park hade jag inte ens reagerat men som sagt känns det olustigt mitt i höstrusket på en parkering exempelvis?
Tycker ni det är okej med ett barn som springer runt naket i ett lägenhetshus där cirka 20 familjer delar på trapphus och hiss?