• Anonym (Hjälplös)

Jag har catfishat..

Först och främst så vill jag säga att jag  vet att detta är så otroligt fel så jag vet inte vart jag ska ta vägen känner att jag måste skiva av mig så detta tar på mig något så djävulst.... Gråter

Jag har catfishat att vara någon annan människa via via japanska live streams men aldrig använt personens namn eller sådant men utgett mig för att vara henne och även utgett att  hennes katt är min och att jag är bra på att laga mat fast inte är så bra egentligen så man kan säga att jag har varit både ärlig och oärlig på samma gång har även sagt sanna saker om mig själv och genom de fått så otroligt mycket komplimanger om hur söt och vacker jag är att de aldrig har sett något vackrare och fått komplimanger som man oftast bara drömmer om och superfina otroligt lojala vänner som man träffar sällan..... Men nu till det värsta jag har halkat in i en live med en kille på 21 år gammal och redan första gången vi "sågs"så sprakade till i mellan oss och jag gav även honom en massa gifts och presenter och vi har nu pratat varje dag och jag sa redan rätt tidigt till honom Tt jag gillade honom och de har gått djupare och djupare och även för honom känns detta som att det är en Fairytale och sådant man liksom bara ser i filmer och draman och allt sådant

Och sen nu då han har även frågat f mig iför länge sen innan  han vill gärna ha videosamtal med mig men när det har kommit till videosamtal och sådant så har jag sagt att jag har väldigt dålig självkänsla( vilket jag även har irl) och han säger då att han förstår de för han gillar mig så pass mycket och att han väntar på mig.. och jag  vill..jag vill ju men kan inte....Gråtersedan har jag även låtit honom vänta väldigt väldigt länge sen nu för några månader sen så frågade han igen och jag har alltid kommit på med undantag att jag inte kan eller att jag är trött och liksom alltid hittat på ett undantag att jag inte kan det och sen nu  på senaste har jag ljugit för honom att min kamera har gått sönder fast den inte har de .. vi hade videosamtal men jag döljde min kamera med tejp då och sa att den var trasig vi pratade på telefon och testade alla möjliga saker som ni förstår så blev det ju aldrig av och han blev ledsen och helt förkrossad för att han verkligen ville se mig... Tror jag måste ha en part 2 på detta då det kommer att bli väldigt långt.....
  • Svar på tråden Jag har catfishat..
  • Anonym (Fejk)

Du har två alternativ:

Berätta och riskera att du förlorar kontakten (vilket ni förmodligen kommer att göra).

Försvinna utan att säga något.

Något annat alternativ kan ju inte se. Du kan ju hålla på att tejpa kameran i all evighet.

• felicityporter

Alltså, jag lider med dig men vad får du egentligen ut av att låtsas vara någon annan? Det är så tragiskt på något vis att du försöker leva i ett slags låtsasliv där du framställer dig själv som bättre och snyggare än du är och dessutom ger främmande män massa gifts för att du ska bli omtyckt och få komplimanger.
    Sluta med detta är mitt råd. Angående den där killen som du tror att ni fått djupa känslor för varandra så har ni ju dessvärre inte det, det existerar bara i ditt huvud, tyvärr. Så lägg ner fantasierna om en ?fairytale? och försök hitta vänner och killar genom att vara dig själv, allt annat kommer bara orsaka mer lidande för dig.

Svar på tråden Jag har catfishat..