• SaraHera

    Är killar verkligen så här?

    Jag brukar läsa mycket på flashback forum. Ju mer jag jag läser där. Desto mer undrar jag om killar/män verkligen är så här i verkligheten?

    Jag är en ganska ung tjej, har varit med en kille i ett förhållande tidigare. Han var snäll så och fina värderingar. Kände mig alltid respekterad. I alla fall, så tog det slut då han flyttade till USA för studier.Och jag har funderat på att börja dejta igen. Har varit ifrån det ett tag. Men alltså helt seriöst så blir jag lite avskräckt när jag läser hur killar ser på tjejer där.

     Man måste vara smal, tränad, helst blond och blåögd. Jag tycker ibland att det låter väldigt kvinnofientligt  och att det hyser mycket förakt till tjejer. När jag ser allt detta. Känner jag mig inte alls sugen att träffa en kille. Känns som de mäter en ens kropp och utseende. Visst att det spelar in. Men är det så avgörande? 

    Samtidigt klagas det och pratas mycket om att killar och tjejer tagit avstånd ifrån varandra. Jag förstår varför när man ser och läser sånt här.

  • Svar på tråden Är killar verkligen så här?
  • Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor)
    SaraHera skrev 2023-10-07 10:20:51 följande:

    Tack alla för era svar. Jag vill säga att jag förstår att folk har preferenser och olika smak. De är inte det jag hade problem med. Det har vi alla.

    Det var mer sättet en del killar skrev på. Jag tror att jag kanske är väldigt oerfaren överlag. Och kanske borde se mig omkring lite mer. Det är lätt att "krypa in i skalet" och bli lite blind. Jag är nog väldigt försiktig av mig. Så kanske borde vidga mina vyer lite. 

    Det finns säkert knäppa kvinnor på Tinder. Den där profilen, ser ut mer som att hon har väldigt dålig självinsikt. Om hon kräver saker som hon själv inte har. Men det finns väl en del sådana hos båda könen. 

    Tack igen, trevlig helg på er alla! Glad


    Väldigt många kvinnliga Tinderprofiler ser ut sådär, och det är det många killar och män ser när de försöker träffa någon. Som att de är körda direkt och helt oönskade.

    Tinder är toxiskt för män även på ett annat sätt, för den mindre gruppen män som är framgångsrika på Tinder är alldeles för framgångsrika, kan inte hantera det och utvecklar en annan typ av trasig kvinnosyn. Den gruppen män kan träffa flera olika kvinnor i veckan genom appen och får direkt förslag om sex. Tanken var kanske att träffa någon seriöst eller bara för sex, men istället träffar de snabbt flera och nya. De utvecklar väldigt snabbt ett sexmissbruk och en syn på kvinnor som falska, billiga, opålitliga och ytliga. Så de vill inte ha en relation, bara sex. Det blir det enda kvinnor duger till. Det enda som spelar roll är utseendet, för då är hon trevlig att titta på under sex. En liknande bitterhet som de ratade männen vad gäller kvinnor, men istället för att tjura över det så "spelar de med".

    Det är en toxisk app det där.
  • nihka
    Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor) skrev 2023-10-07 09:16:41 följande:
    Många killar och män idag använder främst Tinder för att försöka komma i kontakt med kvinnor. Bilden av kvinnor män får och får bekräftat av kvinnor på Tinder är en bild av kvinnor som tråkiga kravmaskiner. 

    Det är en lång kravlista på krav mannen skall leva upp till för att ens få besvära henne med att försöka och hon själv presenterar väldigt lite om sig själv, bara vad hon kräver av honom.

    En profil (den här är helt påhittad men ändå beskrivande) kan se ut såhär: "Finns det några vettiga snubbar kvar eller är alla skit? Sjukpensionerad singelmamma till 3 på 36. Gillar att resa, umgås med vänner och dricka vin!!! Söker barnkär kille på 34-38 utan egna barn som är ambitiös, har ordnad ekonomi, inte är svartsjuk, är över 180 och vältränad. Seriöst skriv inte till mig om du är dvärg under 180!!!! Inte är en fuckboy, inte röstar SD, inte är feminist och inte är hotad av en kvinna som vet vad hon vill!!!! Har du problem med att jag är kurvig dra åt helvete!!!!"

    Den där bilden av kvinnor bär många killar och män på. Att kvinnor är tråkiga, narcissistiska arga kravmaskiner med hybris. Då kommer en motreaktion i form av att de själva utvecklar en liknande personlighet.

    Boven i dramat är helt klart Tinder. Givetvis påverkar andra faktorer med, feminism, mansgriseri, polarisering osv. Men där är den stora skurken, dejtingappen Tinder.       
    Lika sant som: Många tjejer och kvinnor idag använder främst Tinder för att försöka komma i kontakt med män. Bilden av män kvinnor får och får bekräftat av män på Tinder är en bild av män som tråkiga kravmaskiner. 

    Det är en lång kravlista på krav kvinnor skall leva upp till för att ens få besvära honom med att försöka och han själv presenterar väldigt lite om sig själv, högst en oskarp kepsbild och nåt om "livets hårda skola" och en massa om vad han kräver av henne. Om han inte bara vill knulla förstås för då funkar allt med kroppsöppningar.

    En profil (den här är helt påhittad men ändå beskrivande) kan se ut såhär: "Finns det några vettiga brudar kvar eller är alla skit? Sjukpensionerad singelpappa till 3 på 36. Gillar soffan, umgås med polarna och dricka öl!!! Söker barnkär kvinna på 20-25 utan egna barn som är serviceinriktad, har ordentlig hylla, inte är svartsjuk, är väl under 180 och bra kondition hehe. Seriöst skriv inte till mig om du är ett höghus över 180!!!! Är en slampa, röstar MP,  är feminist och är hotad av en man som vet vad han vill!!!! Har du problem med att jag har ölkagge dra åt helvete!!!!"

    Den där bilden av män bär många tjejer och kvinnor bär på. Att män är tråkiga, narcissistiska arga kravmaskiner med hybris.

    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor) skrev 2023-10-07 10:46:16 följande:
    Det är en toxisk app det där.
    Det är faktiskt helt frivilligt att använda dejtingappar. Låt bli om de inte passar dig. 

    Vad skyllde du på innan apparna, eller stod kvinnorna på rad då?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor)
    nihka skrev 2023-10-07 10:48:44 följande:
    Lika sant som: Många tjejer och kvinnor idag använder främst Tinder för att försöka komma i kontakt med män. Bilden av män kvinnor får och får bekräftat av män på Tinder är en bild av män som tråkiga kravmaskiner. 

    Det är en lång kravlista på krav kvinnor skall leva upp till för att ens få besvära honom med att försöka och han själv presenterar väldigt lite om sig själv, högst en oskarp kepsbild och nåt om "livets hårda skola" och en massa om vad han kräver av henne. Om han inte bara vill knulla förstås för då funkar allt med kroppsöppningar.

    En profil (den här är helt påhittad men ändå beskrivande) kan se ut såhär: "Finns det några vettiga brudar kvar eller är alla skit? Sjukpensionerad singelpappa till 3 på 36. Gillar soffan, umgås med polarna och dricka öl!!! Söker barnkär kvinna på 20-25 utan egna barn som är serviceinriktad, har ordentlig hylla, inte är svartsjuk, är väl under 180 och bra kondition hehe. Seriöst skriv inte till mig om du är ett höghus över 180!!!! Är en slampa, röstar MP,  är feminist och är hotad av en man som vet vad han vill!!!! Har du problem med att jag har ölkagge dra åt helvete!!!!"

    Den där bilden av män bär många tjejer och kvinnor bär på. Att män är tråkiga, narcissistiska arga kravmaskiner med hybris.
    Sådana profiler från män, de ytterst få som finns är skämt/socialt experiment/vända på steken. Så nej, det är inte alls "lika sant som:" 
  • nihka
    Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor) skrev 2023-10-07 11:44:34 följande:
    Sådana profiler från män, de ytterst få som finns är skämt/socialt experiment/vända på steken. Så nej, det är inte alls "lika sant som:" 
    Dina fördomar är ju liksom inget facit för hur världen ser ut. Inte undra på att  somliga ratas. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor)
    nihka skrev 2023-10-07 12:20:51 följande:
    Dina fördomar är ju liksom inget facit för hur världen ser ut. Inte undra på att  somliga ratas. 
    :) Det är lite mer än bara fördomar. Jag har läst en uppsjö om just Tinder och hur Tinderanvändande negativt påverkar män och mäns kvinnosyn, både för de så gott som alltid ratade och de väldigt populära (På Tinder är mellanting mellan de ytterligheterna ovanligare än ytterligheterna). 
  • nihka
    Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor) skrev 2023-10-07 12:46:20 följande:
    :) Det är lite mer än bara fördomar. Jag har läst en uppsjö om just Tinder och hur Tinderanvändande negativt påverkar män och mäns kvinnosyn, både för de så gott som alltid ratade och de väldigt populära (På Tinder är mellanting mellan de ytterligheterna ovanligare än ytterligheterna). 
    Jo, jag har ju sett dig i andra trådar propagera för hur dejtingappar borde manipuleras så det blir fler träffar för profiler som ratas och att sökträffar på populära profiler ska döljas  - i  nån slags skruvad ambition att fitta ska fördelas mer "rättvist".

    Sjukt är bara förnamnet. Lägg din energi på att bli acceptabel för någon isf att försöka manipulera hela din omvärld. Människor är inte dumma i huvudet och väljer efter eget huvud med och utan appar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor)
    nihka skrev 2023-10-07 10:57:03 följande:
    Det är faktiskt helt frivilligt att använda dejtingappar. Låt bli om de inte passar dig. 

    Vad skyllde du på innan apparna, eller stod kvinnorna på rad då?
    Jag gillar män. Men tyvärr står inte de på rad för mig :/
    nihka skrev 2023-10-07 13:30:00 följande:
    Jo, jag har ju sett dig i andra trådar propagera för hur dejtingappar borde manipuleras så det blir fler träffar för profiler som ratas och att sökträffar på populära profiler ska döljas  - i  nån slags skruvad ambition att fitta ska fördelas mer "rättvist".

    Sjukt är bara förnamnet. Lägg din energi på att bli acceptabel för någon isf att försöka manipulera hela din omvärld. Människor är inte dumma i huvudet och väljer efter eget huvud med och utan appar.
    Jag tror du har fel i vem du tror jag är, ner till tom vilket kön jag har. Jag förklarar något, jag manipulerar inte något. Läs mina inlägg i tråden igen.
  • nihka
    Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor) skrev 2023-10-07 13:44:10 följande:
    Jag gillar män. Men tyvärr står inte de på rad för mig :/
    nihka skrev 2023-10-07 13:30:00 följande:
    Jo, jag har ju sett dig i andra trådar propagera för hur dejtingappar borde manipuleras så det blir fler träffar för profiler som ratas och att sökträffar på populära profiler ska döljas  - i  nån slags skruvad ambition att fitta ska fördelas mer "rättvist".

    Sjukt är bara förnamnet. Lägg din energi på att bli acceptabel för någon isf att försöka manipulera hela din omvärld. Människor är inte dumma i huvudet och väljer efter eget huvud med och utan appar.
    Jag tror du har fel i vem du tror jag är, ner till tom vilket kön jag har. Jag förklarar något, jag manipulerar inte något. Läs mina inlägg i tråden igen.
    OK, men hur kan man skylla på en app? En app kan bara på sin höjd föra samman personer för ett första möte. Det är ju inte appen som beter sig bra eller dåligt. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor)
    nihka skrev 2023-10-07 15:12:10 följande:
    OK, men hur kan man skylla på en app? En app kan bara på sin höjd föra samman personer för ett första möte. Det är ju inte appen som beter sig bra eller dåligt. 
    Man kan det för att det har undersökts, testats och tom forskats på Tinder och effekten den har på manliga användare och hur en ganska stor grupp män enbart använder sig av Tinder för att försöka träffa någon och får en kvinnosyn baserat på kvinnor på Tinder.

    Den är värre än andra appar, kanske beroende på "kulturen" på appen. Förmodligen förstärkt av pandemin då Tinder blev ännu mer central för män som ville träffa någon.

    Mitt råd till män (om jag blir tillfrågad) är att undvika Tinder för risken att du blir bitter eller "med tur" en fuckboy verkar alldeles för hög. 

    Nu är den säkerligen toxisk för kvinnors självkänsla med, men diskussioner och undersökningar om sånt hamnar av nån anledning flera år efter men det skulle vara intressant att grotta ner sig i när det finns mer info.

    (Inte till ämnet men jag väntar spänt på något om "Hur påverkas flickor av att växa upp utan mor" Det finns hur mycket som helst om "pojkar utan far" jag förstår att det är vanligare...men bara NÅGOT öht hade vart najs)
  • nihka
    Anonym (Motreaktion mot Tinderlistor) skrev 2023-10-09 00:06:21 följande:
    Man kan det för att det har undersökts, testats och tom forskats på Tinder och effekten den har på manliga användare och hur en ganska stor grupp män enbart använder sig av Tinder för att försöka träffa någon och får en kvinnosyn baserat på kvinnor på Tinder.

    Den är värre än andra appar, kanske beroende på "kulturen" på appen. Förmodligen förstärkt av pandemin då Tinder blev ännu mer central för män som ville träffa någon.

    Mitt råd till män (om jag blir tillfrågad) är att undvika Tinder för risken att du blir bitter eller "med tur" en fuckboy verkar alldeles för hög. 

    Nu är den säkerligen toxisk för kvinnors självkänsla med, men diskussioner och undersökningar om sånt hamnar av nån anledning flera år efter men det skulle vara intressant att grotta ner sig i när det finns mer info.

    (Inte till ämnet men jag väntar spänt på något om "Hur påverkas flickor av att växa upp utan mor" Det finns hur mycket som helst om "pojkar utan far" jag förstår att det är vanligare...men bara NÅGOT öht hade vart najs)
    Tinder bestämmer inte hur du väljer partner precis som MacDonalds inte bestämmer hur du väljer mat. Du gör ett aktivt val när du väljer att gå till MacDonalds precis som du gör att aktivt val när du väljer att använda Tinder.

    Om du är missnöjd med din kost kan du inte skylla på någon annan än dig själv, precis som om du inte är nöjd med ditt kärleksliv.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är killar verkligen så här?