• Norrlanskvinna

    Riktig nagel släpper! Gelnaglar

    Jag har gelnaglar Och har haft det i omgångar genom åren. 
    idag så tappade jag en gelnagel bara sådär. har inte slagit i den, klämt mig eller varit mycket i vatten. 
    men tyckte det kändes konstigt på min egen nagel och ser då att på två ställen på nageln att det ser tunt ut. 


    alltså när man känner så är det jättekänsligt just där men inte på resten av nageln. 
    tror att min egen nagel håller på att släppa från hunden! 

    hjälp vad gör jag? och hur kan det här ha hänt? 

    jag har varit med om liknande en gäng förr när jag gick hos en som gjorde det hemma. vet inte varför det blev så men slutade gå där direkt. 
    hon jag går hos nu är utbildad! 

  • Svar på tråden Riktig nagel släpper! Gelnaglar
  • Anonym (Ja)

    Ja det kan bli så om man använder lösnaglar av olika slag. Mitt råd är att du låter din riktiga nagel växa ut helt, alltså hela längden, innan du funderar på något annat igen. Det betyder NOLL nagellack eller annat under tiden, inte ens topplack med andra ord.

  • Anonym (Ja)

    Alltså inte lösnaglar men fejknaglar av alla slag, om jag säger så.

  • Norrlanskvinna

    Men vet du varför det blir så? Och hur undviker jag det i framtiden?

    förstör att nageln måste växa ut, är även rädd att det håller på att ske på en till tyvärr.

  • Anonym (nailzzz)

    De slipar väl ovanpå nageln, så går du flera gånger slipar de lite varje gång och till slut blir nageln väldigt tunn. 

    Det är nog bra att låta nageln vara helt fri från gel och annat någon period varje år så att nageln hinner växa ut helt. 

  • Norrlanskvinna

    Okej. misstänkte att det var det eller att nageln inte varit tät. 

    Jag har ju endast varit där två gånger och det var över 1 år sedan jag hade naglar före det. 


    känns ju kanske som att hon inte riktigt har koll om hon slipar så mycket 

  • Anonym (Ja)
    Norrlanskvinna skrev 2023-10-06 10:54:11 följande:

    Men vet du varför det blir så? Och hur undviker jag det i framtiden?

    förstör att nageln måste växa ut, är även rädd att det håller på att ske på en till tyvärr.


    Med en kombination av slipning och kemikalier räknar man snabbt ut att man förstör naglarna. Du undviker det genom att låta naglarna vila emellanåt, men det kommer att ta tid så du vet. Du skulle ju också kunna skippa just gelnaglar och använda "vanliga" fejk ett tag, längre fram alltså.
  • Norrlanskvinna

    Okej. dö får man nog hitta på något annat än gelnaglar. Som sagt före kunde jag ha det långa perioder och hände inget. 

    nu Har jag totalt haft Gelnaglar i 5,5 veckor och har gjort om dom en gång på den tiden. alltså endast slipat en gång. 

    någon annan som har erfarenhet av detta? 

Svar på tråden Riktig nagel släpper! Gelnaglar