• Anonym (Hemskt barn)

Jag slog min katt

Jag fick precis upp ett sånt himla starkt minne från barndomen, och började gråta. Har inte berättat det här för någon, kan vara det som jag ångrar mest i mitt liv. 
    Minnet är från när jag var 10-11 år, jag är inne på mitt rum med min katt. Jag känner mig arg, provocerar katten för att han ska bita eller riva mig. När han gör det så slår jag honom. Han kryper upp mot dörren, vill bli utsläppt ur rummet men jag låter honom inte. Jag fortsätter försöka provocera och slå på honom, han sitter med huvuder bortvänt från mig. Sen känner jag sån ånger, pussar honom och släpper ut honom ur rummet. Minns att jag kände en väldig skuld efteråt. 
    Jag har alltid värnat om djur, det är min stora passion i livet. Har växt upp med katter, alltid behandlat dem väl. Har katter än idag. Jag får ont i magen när jag tänker på hur jag gjorde mot min älskade katt. Detta kanske hände vid 2-3 tillfällen. Vet att jag var väldigt arg över lag en period i den åldern. Katten levde ett långt liv  
    Jag ville bara skriva av mig. Jag förstår inte hur jag kunde göra så 

• Svar på tråden Jag slog min katt
  • Anonym (H)

Önskar jag ej hade läst, nu mår jag med dåligt

• Anonym (Brbf)

Hemskt men eu verkar ju iallafall ångra det.

• Anonym (Brbf)

Finns nog folk som inte gör det / bryr sig 

• Anonym (Kitty)

Det var ju dumt gjort, du tror att det har att göra med att du var arg under en period under den tiden. Men du ångrade dig och mådde dåligt efteråt. Hur reagerade katten när han var i närheten av dig efter det? 

• FruVirrad

Jag var nog inte heller så snäll mot mina katter när jag var barn. Slog dom inte men satte tejp på svansen och liknande. Har dåligt samvete men tänker också att jag inte kan ta tillbaka det som är gjort utan gå vidare och vara snäll mot nuvarande katt. Massor med kärlek, godis och god typ Glad

• Anonym (Hemskt barn)
    Anonym (Kitty) skrev 2023-10-07 14:51:57 följande:

Det var ju dumt gjort, du tror att det har att göra med att du var arg under en period under den tiden. Men du ångrade dig och mådde dåligt efteråt. Hur reagerade katten när han var i närheten av dig efter det? 

Det är enda logiska förklaringen jag har, eftersom jag varken varit dum mot något djur före eller efter det. Katten var inte skygg eller rädd för mig, som tur var. Rynkar på näsan
  • Anonym (Hemskt barn)
    FruVirrad skrev 2023-10-07 16:50:58 följande:

Jag var nog inte heller så snäll mot mina katter när jag var barn. Slog dom inte men satte tejp på svansen och liknande. Har dåligt samvete men tänker också att jag inte kan ta tillbaka det som är gjort utan gå vidare och vara snäll mot nuvarande katt. Massor med kärlek, godis och god typ  // Glad

Försöker tänka så också, men ibland kommer minnena och sticker till
  • Anonym (Kitty)
    Anonym (Hemskt barn) skrev 2023-10-07 22:10:17 följande:
    Det är enda logiska förklaringen jag har, eftersom jag varken varit dum mot något djur före eller efter det. Katten var inte skygg eller rädd för mig, som tur var. Rynkar på näsan

Då är det förmodligen så också, men det viktigaste är att du slutade upp det. Folk gör väldigt dumma saker ibland. Tur att katten inte blev rädd för dig efteråt, han kanske såg pussarna som en ursäkt från din sida. Katter är trots väldigt intelligenta djur. 
  • Auditanne

Varför älta denna enda händelse som tog plats i din barndom? Du vet väl förhoppningsvis bättre nu som vuxen och barn överlag kan vara lite okänsliga och hårdhänta med djur ibland.

Jag avgudar katter men har nog ändå gjort en och annan Lisabet som lite snorunge då min familj hade katter på den tiden. Det viktigaste är att man lär sig av sina felsteg så de inte följer med en in i vuxenlivet. 

Kan det möjligen vara något annat som tynger trådstartaren? Är man deppad så är ett vanligt symtom att fixera vid tidigare misstag och dumheter man gjort, även om detta inte hjälper en med ens nuvarande tillstånd.

• Anonym (JB)

Jag brukade tvångsbada min katt. Mina föräldrar visste det och var inte glada men brydde sig samtidigt inte. Jag fattar inte hur de inte kunde bli vansinniga!
    Jag tycker det är förjävligt det jag gjorde men vet att jag var ett barn och mina föräldrar skulle ha agerat och försvarat katten. 

• Anonym (Orakel)

Du borde låta dig utredas för att se om du är sociopat. Såna brukar nämligen tortera, slå och döda djur av alla slag som barn. Det är typ första varningstecknet. 

• RaYzLeR

När jag var liten så slog jag min mormors katt och drog den i svansen.

Nu så har jag vuxit upp och ångrar det. Jag är en kattälskare.

• Anonym (Hemskt barn)
    Anonym (Orakel) skrev 2023-10-09 00:30:51 följande:

Du borde låta dig utredas för att se om du är sociopat. Såna brukar nämligen tortera, slå och döda djur av alla slag som barn. Det är typ första varningstecknet. 

Du får svar två år sent!
    Mycket traumatiskt hände i min barndom och jag blev utredd för diverse diagnoser, och de kom fram till autism :) jag skadar inte ens flugor och jag anser mig vara empatisk.
    Men klart att tankarna har vandrat, att jag måste vara sociopat för att jag kunde skada min älskade katt på det sättet
Svar på tråden Jag slog min katt