Gillar inte ena bröstet längre
Hej!
För några dagar sen skrev jag ett inlägg om mjölkstockning som jag fick i vänster bröst. Det blev så pass att jag fick ut några droppar mjölk bara, det var totalt stopp. Men det släppte som tur var efter tre dagar ungefär.
Men nu tycker inte min 6 veckors bebis om vänster bröst, hon kan ligga och amma mellan 4-7 minuter på det bröstet för att sen släppa det, börja krångla och röra på sig, grymta och vara väldigt missnöjd och upprörd. Sen går det inte att få henne att ta tag i bröstet igen. Hon suger tag, släpper, suger tag, släpper osv. Sen skriker hon rakt ut, blir röd i ansiktet och är verkligen jättearg.
Men så lägger jag henne till höger bröst och då går det hur bra som helst att amma. Där kan hon ligga i allt från minst 12 minuter till 20 minuter.
Vad ska jag göra åt det här? Vad kan det bero på? Eller ska jag bara låta det vara? Typ att jag bara får inse att hon helt enkelt inte gillar vänster bröst längre och föredrar det högra?
Så typiskt att det skulle bli så här precis när jag började få ordning på amningen kände jag. Det här känns som sånt himla stort kliv bakåt och jag blir så himla less.