• Nike2904

    Tinder genererar noll

    Nu en fundering över Tinder där jag varit onoff över längre tid. Undrar om andra delar min erfarenhet. 
    Mitt utseende är rejäl bit över medel likaså utbildningsnivå och har över åren ägnat mig åt mycket personlig utveckling. Men närmar mig 50, kvinna. Klar nackdel har jag förstått. Har sett sista åren att jag inte matchar med alls lika många fräscha människor längre och att män i min ålder väldigt ofta ljuger om sin ålder för att synas för 30-35 åriga kvinnor. Ålderism
    Jag får en del matcher (matchar med dem i min liga, ibland en bit under). Så gott som ingen skriver. Nånsin. Det ligger alltså 10-20 gubbar o skvalpar längst upp i min profil och efter ca en vecka raderar jag dem tillsammans med min profil. Jag tycker mannen skriver först. Har nämligen provat det motsatta och får då inte svar alt. Det rinner ut i sanden.


    Var nyss i Spanien och blev överöst med matcher från snygga och trevliga män, de skrev direkt och visade stort intresse. Ville ha långvariga relationer men det funkade ju inte då jag snart skulle åka hem. Inga övertramp på dejten eller försök till nåt sexuellt. Gentlemän snygga fräscha personer med emotionell mognad.


    Kommer hem Till Sverige. Samma neandertalarsätt som vanligt. Är det den svenske mannens definition av jämlikhet eller är ålderismen så utbredd här gentemot kvinnor? Eller har Tinder blivit en avart i vissa länder, t ex Sverige? 
     Tankar och erfarenheter? 

  • Svar på tråden Tinder genererar noll
  • Nike2904

    Den verkar fungera väldigt olika beroende på land. Tycker vi tappat maskulinitet och femininitet i Sverige /Skandinavien plus håller inne med vad vi känner o tycker, vilket troligen har ett samband med att folk fastnar på dejtingsidor I åratal istället för att skrida till verket. Det är inte spännande eller kul att spela spel och inte köra med raka kort.Yes då återstår kanske en flytt, för det gör man ju i en handvändning ;)

  • Robertasync

    Va? Ålderismen är väl snarare utbredd mot män här hemma, sedan gnäller kvinnor när svenska män skaffar sig asiatiska fruar som uppskattar dem som personer snarare än gnäller över deras utseenden.

    Kan det vara så att många svenska kvinnor överskattar sin snygghet?

  • Mortiscia80
    Robertasync skrev 2023-10-10 16:39:07 följande:

    Va? Ålderismen är väl snarare utbredd mot män här hemma, sedan gnäller kvinnor när svenska män skaffar sig asiatiska fruar som uppskattar dem som personer snarare än gnäller över deras utseenden.

    Kan det vara så att många svenska kvinnor överskattar sin snygghet?


    Uppskattar deras plånbok snarare.... Man får inte vara hur naiv som helst.
  • Nike2904

    Får gärna utveckla hur ålderismen skulle drabba männen värre. Sist jag kollade så var det rätt många fler kvinnor som döms pga sitt åldrande (antingen de fixar till utseendet eller ej) - och männens grå tinningarnas charm är ju ?pondus?. Bara ett exempel. 
    Jag kan förstå att man breddar sitt sökande och är öppen för partners utanför Sverige, men ömsesidig respekt och nån slags jämbördighet är att föredra
    Skulle kunna vara så att folk i allmänhet överskattar sitt utseende, spec eftersom många män försöker matcha på dejtingsajter eller krogen, långt över sin liga. Typ bergatrollet till cinderella. 

  • sextontassar

    Haha jag skulle inte väntat mig den graden av bitterhet från det motsatta könet... men det är bara att inse att söka på kontaktsajter är som att fönstershoppa.

    Din uppfattning om ditt värde i skyltfönstret stämmer tydligen inte alls med dejtingpoolen. Tänk på varför du finns i den och tänk samma sak om gubbarna i din hög - din syn på dem kan säga en del om deras syn på dig ;)

    Svarsfrekvensen och intresse beror tyvärr rakt på graden av matchning. Det är så lätt att svepa lite till och lite till.

    I vår ålder får man dessutom ofta höra från vänner att "nöj dig inte med den första, du *skall* hitta den där godisbiten som blir kronan på dina förhållanden". 

    Du bad inte om ett, men här kommer ett råd: avinstallera skiten och fånga riktiga människor i verkligheten. Det är en utmaning värd insatsen :D


    Nyskild och kontaktsökande, men med måtta.
  • Magical

    Men Tinder är väl knappast bästa stället för vuxna människor? Massor av tonåringar och studenter som hänger där. 

Svar på tråden Tinder genererar noll