• Flowflow

    Bleka mörkt hår till mellanbrunt/ljusbrunt hos frisören.

    Tänkte boka en tid hos frisören och färga mitt hår. Mitt hår är svartbrun som har lite ljusare toppar (mellanbruna typ) och längden på det går nedanför axeln men ovanför mina bröst.

    Jag undrar om tre timmar räcker till det? Från att bleka allt till orange, nyansera det med blå schampo och sen lägga på en brun färg? Vad säger ni frisörer? Finns det nånting annat jag behöver tänka på?

  • Svar på tråden Bleka mörkt hår till mellanbrunt/ljusbrunt hos frisören.
  • Anonym (Hår)
    Att färga håret kan vara en tidskrävande process, särskilt om du planerar att bleka det först. Generellt sett tar det cirka 30 minuter att bleka håret. Men det är viktigt att notera att tiden kan variera beroende på din hårfärg och textur. För mörkt hår kan det ta upp till 30 minuter och det rekommenderas att dela upp processen i flera sessioner.
    När det gäller färgning av håret, tar det vanligtvis cirka 90 minuter att färga håret hemma. Om du gör det på en salong, kan det ta upp till två timmar.
    Så, om du planerar att bleka, nyansera och sedan färga ditt hår, kan det ta mer än tre timmar. Det är bäst att rådfråga din frisör för att få en mer exakt tidslinje baserat på ditt specifika hår.
    Några andra saker att tänka på är att blekning kan orsaka skador på håret, inklusive att göra det skört. Det är också viktigt att följa eftervårdsinstruktioner för att hjälpa till att skydda och återfukta ditt hår efter behandlingen.
Svar på tråden Bleka mörkt hår till mellanbrunt/ljusbrunt hos frisören.