• Anonym (Pbu)

    Exet låter mig inte vara ifred

    Flyttade ut ur vårt tidigare gemensamma bostad i våras, exet, mor till mina barn ville inte engagera sig i vad jag skulle ta med för saker. Var ju solidarisk och tog enbart det jag var säker på var mitt och som delade upp det övriga.

    Hon hade skrivit en lista på ägodelar som jag gick efter.

    Jag tog väldigt hårt av separationen och minsta tycker det är så jobbigt att jag inte sover i "mammas säng" längre. Jag hamnade tyvärr på psyk ett par veckor, var väldigt illa.

    Vi har dock mest pratat om barnen därefter. Nu flera månader efter börjar hon komma med anklagelser om saker som försvunnit, hon efterfrågade ettt enfärgat örngott och låter mig inte vara ifred.

    Hon har flera gånger hotat med domstol och allt möjligt vid minsta motgång.

    Jag har haft fruktansvärt svårt att ta mig vidare. Är liksom på väg men sen börjar hon trakassera mig med anklagelser.

    Hon hade liksom sin chans att medverka i flytten. Hon har haft nästan ett år på sig. 


    Ska jag behöva utstå alla anklagelser i flera år framöver? Vem fan ska man vända sig till? Hon ställer ju till det för alla genom sitt beteende...
  • Svar på tråden Exet låter mig inte vara ifred
  • Anonym (Uy)

    Block henne. Byt på skolan så du slipper henne. Endast kontakt vi mejl. Besvara inget som ej handlar om barnen. Spara allt. Låt henne gå till domstol. Var beredd på att hon kommer använd ditt mående mot dig. 

  • Anonym (Pbu)
    Anonym (Uy) skrev 2023-10-13 23:01:27 följande:

    Block henne. Byt på skolan så du slipper henne. Endast kontakt vi mejl. Besvara inget som ej handlar om barnen. Spara allt. Låt henne gå till domstol. Var beredd på att hon kommer använd ditt mående mot dig. 


    Jag har ju varit på väg att flytta från stan bara för att slippa henne då vi bor i en liten ort. Tror iofs inte att hon skulle gå till domstol, hon hotade väldigt mycket i flera månader med att gå till olika myndigheter för att jag inte lyckades hitta någon lägenhet tillräckligt fort. 

    Att jag mår som jag gör kan jag inte påverka mer än att jag står på väntelista till psykolog (det kanse kan användas till en fördel att jag faktiskt tar tag i det?). Hon har ju själv haft psykiska problem som hon vägrar ta tag i.

    Är liksom helt sjukt att man börjar kräva att få en massa olika småsaker, det är liksom det här jag tänker att hon kommer fortsätta hitta anledningar att psyka mig och hålla på i flera år framöver...

  • Anonym (Cc)
    Anonym (Pbu) skrev 2023-10-14 00:54:51 följande:

    Jag har ju varit på väg att flytta från stan bara för att slippa henne då vi bor i en liten ort. Tror iofs inte att hon skulle gå till domstol, hon hotade väldigt mycket i flera månader med att gå till olika myndigheter för att jag inte lyckades hitta någon lägenhet tillräckligt fort. 


    BLOCKERA HENNEEEEEEEEEE....

    Hon är en pussy, som försöker kontrollera dig med hot. Hon kommer inte ta det till någon domstol. Och gör hon det, och du inte något fel gjort, så blir det enbart jävligt jobbigt för hon. 
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Pbu) skrev 2023-10-14 00:54:51 följande:

    Tror iofs inte att hon skulle gå till domstol, hon hotade väldigt mycket i flera månader med att gå till olika myndigheter 


    Det här är vad du ska tänka framöver. "Jag förhandlar inte med någon utav alla terrorister."
  • Anonym (aa)

    Precis. Du ska enbart ha kontakt runt barnen. Svara inte på något som inte har med barnen att göra. Spara om hon skriver elaka saker i sms, så du har kvar allt om det skulle bli något krångel framåt, men det låter mest som att hon är en sån som skäller högt bara. 

    Vem vet, kanske du en dag är den som behöver kontakta myndigheter pga henne - det har hon inte tänkt på. 

Svar på tråden Exet låter mig inte vara ifred