• Vega50

    Jag kan inte dela glädjen över min nya relation eftersom hon är singel

    Jag behöver lite åsikter ang detta. Min väninna är singel efter att ha dejtat ett par riktiga skitstövlar. Jag har träffat en man i några månader, levde tidigare i en destruktiv relation men skilde mig för 1,5 år sedan. 
    Jag och min väninna har delat allt de senaste åren. Både glädje och tråkigheter. Hon har dejtat medan jag varit singel och jag har stöttat och varig glad för hennes skull trots att jag själv inte mått jättebra. 
    Det har aldrig varit en uppoffring från min sida. Det har varit från hjärtat och helt genuint. 

    Nu har jag träffat en man som jag tycker mycket om. Det här är en stor händelse för mig och flr första gången på många år känner jag mig riktigt lycklig. 
    En stor sorg är dock att jag inte kan dela detta mez min väninna. 

    Hon är sårad efter senaste dejten som dumpade henne på ett fult sätt och det var i samma veva som jag träffade min nya. 
    Drt här har blivit en elefant i rummet. Hon öppnar sig inte om sitt mående till mig mer än nån pik här och där. Och hon frågar ALDRIG hur jag mår eller på nåt vis visar att hon gläds för min skull. 
    Jag känner att jag måste nästan låtsas som att han inte existerar för att inte såra henne. 

    Hur ska jag hantera det här för att vår vänskap inte sja ta slut pga detta? 
    Jag vill ju dela det här med min väninna likväl som jag vill finnas där för henne. Men jag orkar inte hela tiden ge av mig själv utan att få något tillbaka

  • Svar på tråden Jag kan inte dela glädjen över min nya relation eftersom hon är singel
  • Vega50

    Förtydligande: rubriken ska vara " 


    Jag kan inte dela glädjen över min nya relation med min bästa väninna eftersom hon är singel 
  • Vega50

    Jag har försökt prata med henne. Och hon säger att hon är glad för min skull. Men så fort jag råkar nämna hans namn i vilket sammanhang som helst så blir hon helt tyst och deltar inte längre i samtalet. 
    Hon har också uttryckt att hon är rädd att förlora mig som vän nu när jag har träffat en man. Fullt förståeligt men då vår vänskap är viktig för mig så tänker jag absolut inte ge upp den pga en man. 
    Det ena utesluter inte det andra. Jag kan ju samtidigt inte ge upp en bra kärleksrelation pga att min väninna är singel. 
    Men just nu känns det som det är en osynlig mur mellan oss. Det känns som hon stöter bort mig, förmodligen helt omedvetet

  • Mortiscia80
    Vega50 skrev 2023-10-18 20:54:27 följande:

    Jag har försökt prata med henne. Och hon säger att hon är glad för min skull. Men så fort jag råkar nämna hans namn i vilket sammanhang som helst så blir hon helt tyst och deltar inte längre i samtalet. 
    Hon har också uttryckt att hon är rädd att förlora mig som vän nu när jag har träffat en man. Fullt förståeligt men då vår vänskap är viktig för mig så tänker jag absolut inte ge upp den pga en man. 
    Det ena utesluter inte det andra. Jag kan ju samtidigt inte ge upp en bra kärleksrelation pga att min väninna är singel. 
    Men just nu känns det som det är en osynlig mur mellan oss. Det känns som hon stöter bort mig, förmodligen helt omedvetet


    Nej men precis. Frågan är om hon förstår att hon själv förstör relationen när hon gör så här.
  • sextontassar

    Du skrev inte så, men jag anar att ni i alla fall tidigare kunde gadda ihop er mot alla dessa grisar till män som hon alltid råkade ut för.
    Det är ju uppenbart att ni då inte kan göra det på samma sätt, för elefanten i rummet.

    MEN; jag undrar... är det helt otänkbart att ni delar en kväll, alla tre med alla tillbehör som någon form av gravöl till alla dessa själsmördande försök? Jag tänker mig lite "spy galla över alla svin" och ditt nya sällskap skulle kunna bidra med sina matchande erfarenheter.

    I min lite naiva föreställning ser jag utmärkta, heta, diskussioner, där man inte kan låta bli att säga saker rent ut.


    Nyskild och kontaktsökande, men med måtta.
Svar på tråden Jag kan inte dela glädjen över min nya relation eftersom hon är singel