• Hemma man

Har förlåtit otroheten och vi försöker igen,men kommer jag npnsin kunna lita på henne 100procent

Min partner var otrogen i 5-7 år med sin bästa vän( enlight hon)..
    Och vi har en unfe på 4 och ett halft och det har ju som försigt mer eller mindre hela vår realtion.
    Hon har ingen kontakt med han och sa upp den enlight hon.

Min fråga är.
    Hon säger har lovat aldrig vara det igen.
    Hon säger hon vill leva med mig resten av sitt liv.
    Hon säger hon fatta det var fel,och genom att hon såg hur hon förtörde mig.
    Av att sanningen kom fram,hur jag fått ptsd,farit till psyket osv.
    Hur jag blir triggad av att hon gör shady stuff inte håller det hon lovar.

Hon har ett väldigt soecielt sätt att vara.

Att göra allt själv,vi bor i en by jag är 100 procent sjukskriven.

Får inte ta körkort osv dålig buss förbindelse.

Många gånger vill jag och sonen följa med,när hon ska fara handla och så.

dels för att komma in till staden osv.

Men funkar inte för henne hon tycker bara det är jobbigt,och att det tar längre tid,hon vill jag ska vara hemma,med grabben leka göra annnat istället.

Grejen är att också oftas när hon far,så gör hon extra grejer som hon inte berättat.

Utan kommer oftas upp sen när jag på pekar hur lång tid det tog.

Att du vill altid fara själv,för det går fortare.

Men i slut ändan tog det 4 timmar istället för 2 som det brukar göra när vi far allihop.

Hon kan sägja tillex,dom hade inte min medsin så var tvungen fara grann kommunen.jag for och kolla kläder hm också osv.

Många gånger sånna hära extra grejerna.

Gör man blir triggad och tror nått annat försigår.

Samt att hon ofta före hon far duschar och snyggar till sig.

Dok vet jag hon inte far ens på coop i byn,utan att snygga tills sig.

Eller när hon far jobbet.

Samt att hon jpbbar borta 3 4 dagar i veckan sover hos henne föräldrar.

För att tjäna bensin pengar osv.

Är ändå över 10mil en väg.

Hennes föräldrar bor i samma stad hon jobbar.

Mycke av detta bygger inte direkt tillit

Och man börjar fundera på om hon gör annat med backom ryggen.

Igen?

Var ju blind naiv första gången,fast jag typ visste vad som försegick.

Dok förneka hon det totalt i många år tills sanningen kom fram.

Vi pratar med varandra mer och öppnare och det känns bättre än på sjukt många år.

Men även fast hon oftas får mig,efter vi pratat bli lugn och trygg.

Så känns der som nått är fel.

Även fast hon förklarar bra.

Osv,känns nästan som jag kanche överreagerar på småsaker och att det kanche inte är nånting.

Men en osäkerhet,blir triggad i mig.

Av att hon förklars så bra.

Och altid inte gör nån big deal över,att jag frågar och är suspect.

Känner mig oftas som en idiot efter åt,får ångest att jag ens fråga.

Men börjar mer och mer mistänka någonting,inte står rätt till.

Dels att hon är sjukt suspect med sin telfon har den altid,altid slår av den när jag kommer.

Ofta har lende och och skrattar tills jag kommer.

Har tagit upp det engång,undra vad som är så kul och vad hon gör telfonen.

Samt om jag får titta i den.

Dok vart hon tvär defensiv,och sa jag inte litar på henne,samt att jag får om jag måste,men hon kommer inte vara glad efteråt.

Hänvisar till att telfonen är privat och hon tycker det är sjukt fel.

Vilket gjorde jag inte kolla så klart.

Kanche blivit svartsjuk och misstänksam.

Tycker inte riktigt om dessa betenden hos mig som börjat visa sig.

Är ok,men är för min teyghets skull.

Många gånger känns det som jag bara väntar på en kniv i ryggen,alltid tidigre varit naiv och tänk det bäst om alla.

Men på nätt sätt har jag slutat med det.

Tror mycke för jag inte vill bli sårad igen.

Har Som blivit en sort självförsvars mekanik

Känner mig nästan kontrolerande.

När jag ifrågasätter grejer hon gör och säger.

Många gånger känns det inte som ord handling riktigt går ihop.

Min fråga är väll,finns det nått sätt verkligen kunna veta.

När jag frågar henne,är hon väldigt tydligen för jag inte ska tappa kontrollen och får ptsd.

Älskar henne verkligen,och jag troe hon gör det samma,varför skulle hon ananas villja försöka få det funka osv.

Men efter som jag också till nydligen hade hela deras historik.

Sättet Hon betedde sig som en annan människa med honom,saker hon sagt,samt att dom hånat mig många gånger i deras prat.

Har kastat historiken,för det var en big trigger.

Som jag gick och läste när jag blev triggad.

Vill ju bara komma över denna fas och att det ska börja kännas bättre igen,är ju över ett år säkert minst 1.5år sen.

När jag fick reda på det.

Min tanke är väll,är jag över reagerande.

Kan hon sägja som min bästa polare säger.

Att hon säger vad jag vill höra,för att jag är låst hemma man som tar allt ansvar.

Medans hon är borta,och gör det hon vill.

Och känner hon för att knulla nån annan om hon känner för det lär det hända.

.även om hon vet det skulle krossa mitt hjärta igen om inte ännu värre.

Eller tror ni det är bara jag som över analyzerar.

Polarn menar också på att han ser många redflags med hon.

Att hon.är kontrollerade,får dig gör det hon vill,npd varning.

Vet hon har låg empati.

Och oftas anklagar och blir less på mig,kallar mig dram queen och så förut.

Dok inte längre,som vi kan prata djupare.

känns det som hon är mer hära nu.

Och att vi pratar bättre osv.

Som hon vill ändra på grejer för hon verkligen älskar mig.

Det som kanske känns lite dåligt är väll.att alla jag känner vet om detta,och fast jag förlåtit henne.

Så är det många vänner hon inte äns är välkommen hos efter att behandlat mig så.

Morsan farsan syrrorna hatar hon mer elller mindre.

Dok försöker dom inte visa det om vi far dit,vilket inte händer ofta,för hon känner ju på vibbarna att dom har imot henne.

Dels hur dom såg jag blev av sveket tidigare.

Med psyket ptsd ångest och självhat.

Så förstår dom.

Men samtidigt har jag valt förlåta.

Men med så mycke negativitet ifrån alla jag pratar med har jag typ slutat prata med dom.

För dom tror det värsta,att en som hon inte kommer förändras.

Jag tror dok på henne och följer mitt hjärta.

Men ibland när jag blir triggad.blir det så hära.

Jag känner mig naiv dum utnytjad.

För jag vet inte om hennes sätt att få mig lugna ner mig,förklara så jag ska förstå.

Få mig känna mig trygg,bara är prat fasad,för vad som verkligen sker.

Det som är det svåra med att förlåta,men vet inte om jag nånsin kan lita på henne igen:...

Hade gärna hört vad andra tycker

• Svar på tråden Har förlåtit otroheten och vi försöker igen,men kommer jag npnsin kunna lita på henne 100procent
  • Anonym (Patricia)

Nej du kan inte lita på henne för att hon fortsätter med samma beteende som när hon var otrogen . Du ska inte lita på henne eftersom hon inte ger några som helst orsaker till det. 

Lämna henne innan hon bryter ber dig fullständigt.  Och lämna henne bara punkt och slut eftersom hon kommer manipulera dig till att stanna .... 

• Asker

Jag ogillar verkligen att råda folk till en den ena eller andra men?

utifrån vad du beskriver så har absolut inte ändrat på något alls?

Istället för att säga att du ska stanna eller lämna?lita eller inte lita på henne så säger jag så här.

hade du klarat av det om hon var öppen med att hon träffar andra,att hon har flera partners och vilka som hon behandlar bättre än vad hon behandlar dig.
    hade du varit ok med att leva i en relation där du tycks ha en biroll och stå och se på när hon har andra,hade du klarat av att dessa partners hade kommit hem till er så att du hade fått se hur kärvänlig och skojjig hon kan vara med dem? Hade du varit ok med att de hade sex i ert hem medans du är hemma eller till och med hade fått se dem knulla i ert hem?

tror nog att det är i det området som du får söka svaren tänker jag.

• Tecum

Givetvis kan du inte lita på henne, hon beter sig nedlåtande mot dig och saknar respekt för dig och dina känslor. Därmed inte sagt att hon är otrogen.

Men frågan är vad du har för alternativ? Orkar du med en skilsmässa och klarar du det ekonomiskt? I den position du är som långtidssjukskriven har du ett begränsat handlingsutrymme. Kanske du måste acceptera att hon är som hon är och inse att du inte kan lita på henne fullt ut. Men kan du någonsin det, med någon?
    Du verkar inte vara något kap men ändå vill hon stanna hos dig. Det säger också något... Men om du mår fortsatt dåligt och känner att hon håller på att knäcka dig helt måste du lämna, även om det är svårt.

• Anonym (jaha)

Men varför är du öht kvar i en relation med någon du inte litar på?

• Kvittning

Är verkligen att du inte litar på henne ett största problem? Borde inte det faktum att hon verkar behandla dig som skit vara det?

Kontakta en mansjour för stöd är mitt råd. 

• Ordinär Man

Klart du inte kan lita på henne. Sannolikheten att hon kommer att hitta någon ny att roa sig med är överhängande. 

Något du själv borde göra för övrigt. Då kanske din fixering vid sex kan mildras något.

För frågan är förstås. Hur viktigt är det egentligen?

• Anonym (.)
    Anonym (jaha) skrev 2023-10-20 12:32:10 följande:

Men varför är du öht kvar i en relation med någon du inte litar på?

Dum fråga. Har du ens läst TS? Han är sjukskriven, då har man det inte fett, så skaffa eget boende blir svårt. Och han har svårt att ens ta sig någonstans utan hennes hjälp, för hon har körkort det har inte han, han måste be henne om att få åka med. Och sjukskrivning innebär att man är så sjuk så man inte klarar av att jobba, då är man dålig, så TS handlingsutrymme är alltså väldigt begränsat av flera skäl. Hur skulle han ha kunnat lämna henne, hade du tänkt? Han sitter ju fast där.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (.) skrev 2023-11-04 10:17:55 följande:
    Dum fråga. Har du ens läst TS? Han är sjukskriven, då har man det inte fett, så skaffa eget boende blir svårt. Och han har svårt att ens ta sig någonstans utan hennes hjälp, för hon har körkort det har inte han, han måste be henne om att få åka med. Och sjukskrivning innebär att man är så sjuk så man inte klarar av att jobba, då är man dålig, så TS handlingsutrymme är alltså väldigt begränsat av flera skäl. Hur skulle han ha kunnat lämna henne, hade du tänkt? Han sitter ju fast där.
    Jag har läst...men vi pratar nog om olika saker.

Om man vet att man bor med en skithög men har inget annat val än att stå ut med fanskapet så är det en sak och då finns ju inte så mycket att diskutera för då spelar det ingen roll vad hon gör, TS har ju inget annat val. Hon kan lika väl dra hem kompisen hem och låta TS klappa takt medan de knullar, han har ju inget annat val än att acceptera det.

Men tråden verkar ju inte bara handla om det, den handlar ju lika mycket om hur TS ska förhålla sig till hennes agerande, om han kan förlåta, etc, etc... och det är ju en helt annan sak för det handlar det inte enbart om att vara kvar för att man inte har något annat val utan snarare om var gränsen går och hur mycket skit TS är beredd att acceptera.
  • Anonym (.)
    Anonym (jaha) skrev 2023-11-06 16:59:05 följande:
    Jag har läst...men vi pratar nog om olika saker.

Om man vet att man bor med en skithög men har inget annat val än att stå ut med fanskapet så är det en sak och då finns ju inte så mycket att diskutera för då spelar det ingen roll vad hon gör, TS har ju inget annat val. Hon kan lika väl dra hem kompisen hem och låta TS klappa takt medan de knullar, han har ju inget annat val än att acceptera det.

Men tråden verkar ju inte bara handla om det, den handlar ju lika mycket om hur TS ska förhålla sig till hennes agerande, om han kan förlåta, etc, etc... och det är ju en helt annan sak för det handlar det inte enbart om att vara kvar för att man inte har något annat val utan snarare om var gränsen går och hur mycket skit TS är beredd att acceptera.
    Har han något annat val än att acceptera det? Vad menar du att han ska göra? Ge henne henne smisk varenda gång hon behagar komma hem och inte har gjort som han vill?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (.) skrev 2023-11-06 17:17:30 följande:
    Har han något annat val än att acceptera det? Vad menar du att han ska göra? Ge henne henne smisk varenda gång hon behagar komma hem och inte har gjort som han vill?
    Ett val har han alltid, det är mer en fråga om han är beredd att ta konsekvenserna för det.

Smisk lär ju inte hjälpa om han ändå i slutändan accepterar det så nej det är nog ingen bra idé.
  • Anonym (.)
    Anonym (jaha) skrev 2023-11-06 17:27:32 följande:
    Ett val har han alltid, det är mer en fråga om han är beredd att ta konsekvenserna för det.

Smisk lär ju inte hjälpa om han ändå i slutändan accepterar det så nej det är nog ingen bra idé.
    Vad är det för val han har då?
    Vad ska han konkret göra då, om han inte accepterar det?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (.) skrev 2023-11-06 17:35:33 följande:
    Vad är det för val han har då?
    Vad ska han konkret göra då, om han inte accepterar det?
    För att spekulera kring det så behöver vi ju ha mer info om exakt hur mycket inkomst han har, var nånstans att bor, hur långt han är beredd att flytta, om han öht klarar sig själv rent praktiskt, etc, etc... dock kvarstår ju det faktum att han faktiskt HAR ett val och det handlar mer om vilka konsekvenser de olika alternativen har.
  • Anonym (.)
    Anonym (jaha) skrev 2023-11-06 17:46:14 följande:
    För att spekulera kring det så behöver vi ju ha mer info om exakt hur mycket inkomst han har, var nånstans att bor, hur långt han är beredd att flytta, om han öht klarar sig själv rent praktiskt, etc, etc... dock kvarstår ju det faktum att han faktiskt HAR ett val och det handlar mer om vilka konsekvenser de olika alternativen har.
    Visst, han kan ju kanske bli uteliggare och förlora sitt barn i det allra värsta scenariet. Det kan ju vara svaret på din fråga om varför han inte lämnar.
  • Anonym (Teodor Brasved)

Jag orkade ärligt talat inte läsa genom hela din ts tyvärr, TS. Riktigt rörig att läsa. Men kontentan är att jag hade måhända förlåtit otroheten, men relationen hade definitivt varit över. 

• Anonym (take care)

Börjar nästan undra om det är frun som är orsaken till din sjukdom.....hon behandlar dig verkligen inte på ett bra sett....Hon verkar inte bry sig om sin son så mkt heller, inte viktigt för henne att han får komma med till stan heller....
    Har hon en narcissistisk personlighet störning?
    Är det du som städar o tvättar o lagar maten trots att du är sjukskriven på heltid?
    Och som betalar räkningarna?
    Finns det någon kurator eller liknande som du kan samtala med?

• Anonym (jaha)
    Anonym (.) skrev 2023-11-06 18:02:17 följande:
    Visst, han kan ju kanske bli uteliggare och förlora sitt barn i det allra värsta scenariet. Det kan ju vara svaret på din fråga om varför han inte lämnar.
    Om du vill spekulera kring om att TS kommer bli uteliggare utan att ha några fakta så får du väl göra det... men det är iaf bra att du verkar insett att TS faktiskt har ett val. Flört
  • Anonym (.)
    Anonym (jaha) skrev 2023-11-06 20:56:19 följande:
    Om du vill spekulera kring om att TS kommer bli uteliggare utan att ha några fakta så får du väl göra det... men det är iaf bra att du verkar insett att TS faktiskt har ett val.  // Flört
    Ja, han har alltid ett val det har jag väl inte sagt något emot.
Svar på tråden Har förlåtit otroheten och vi försöker igen,men kommer jag npnsin kunna lita på henne 100procent