• unknownsleepaddict

    BUP

    Hej! Jag har gått till BUP 1-2 ggr i veckan sen början på april iår. Jag mår dåligt och har blivit diagnostiserad med panikångest, medelsvår depression och ätstörning. Dessa diagnoser har jag haft ?på papper? hela tiden jag gått till BUP men inget har blivit det minsta bättre.

    Jag har även problem hemma, mina föräldrar bråkar och jag har inte bästa relationen till min mamma. Vi har kontakt med Socialtjänsten för detta.
    Jag tar tyvärr även droger ibland för att fly från det jobbiga. Då har det varit mest ecstasy. Så jag ska även börja gå hos Maria Ungdom. Sen har jag även ett självskadebeteende sen september 2022 i form av att jag skär mig över armar, ben och bröst. BUP vet om allt det här!

    Okej det var lite background information, nu till frågan! När jag sitter och pratar på BUP får jag ofta panikångest känslor eftersom vi pratar om så jobbiga saker. Jag får känsla av att vilja springa ut på toan där och då och bara sätta mig på golvet, bryta ihop och skära mig. Jag undrar bara, vad händer om jag skulle göra så? Asså det kommer säkert hända någon gång och vill bara veta vad ni andra vet/tror kommer hända. Kommer dom bryta upp toadörren och göra polishandräckning in till psykakuten? Eller blir det ?bara? hemringning och typ soc anmälan? 

    Mvh, en tjej som behöver få svar!

  • Svar på tråden BUP
  • EFW

    Är nog svårt att veta exakt hur de skulle göra. Alternativet är ju att du bryter ihop i rummet du befinner dig i och På så vis inte har möjlighet att skära dig. Båda sätten kommer nog tolkas som ett rop på hjälp.


    Om du känner att inget blir bättre av att prata med din kontakt på BUP, hur skulle du vilja jobba för att må bättre? 

  • unknownsleepaddict

    Jag har ingen aning! Det känns som om inget hjälper. Och då har jag ändå många kontakter just nu. Det känns som att jag är i ett rörigt spindelnät med BUP, Socialtjänsten, Maria Ungdom, skolkurator osv. 
    Jag funderar på att begära placering av Soc och har skapat en egen tråd för den frågan här på Familjeliv då jag undrar lite om jag isf skulle få min begäran beviljad.

  • EFW
    unknownsleepaddict skrev 2023-10-19 21:14:13 följande:

    Jag har ingen aning! Det känns som om inget hjälper. Och då har jag ändå många kontakter just nu. Det känns som att jag är i ett rörigt spindelnät med BUP, Socialtjänsten, Maria Ungdom, skolkurator osv. 
    Jag funderar på att begära placering av Soc och har skapat en egen tråd för den frågan här på Familjeliv då jag undrar lite om jag isf skulle få min begäran beviljad.


    Jag kan tyvärr inte svara på det, men jag skulle ju gissa att om alla dina andra svårigheter försvinner om du får flytta så skulle de ju vara bra om de godkände det.


    Du skulle ju kunna föreslå för bup att du skulle vilja vara ute och gå när ni har era sessioner så kanske det underlättar känslan av panik? 

Svar på tråden BUP