• Anonym (800 kalorier)

800 kalorier om dagen

Någon mer som kör 800 kalorier om dagen? 

jag försöker gå ner snabbt i vikt. Kört på 800 kalorier om dagen i en vecka och har gått ner 1 kg. Jag hade hoppats på snabbare förändring. Jag har totalt gått ner 12 kg på 6 månader men vill ha en snabbare förändring.

Jag har 16 kg kvar innan jag har BMI 25 och ytterligare 7 kg till innan jag är på min målvikt.

• Svar på tråden 800 kalorier om dagen
  • EllieBelliee

Nej?! 

1. Du kommer gå upp allt igen när du börjar äta ?normalt? efter du (kanske) tappat de kilon du vill tappa. 

2. Det är farligt att inte äta tillräckligt, kroppen går in i svält och dina organ kommer skadas över en längre period. 

3. Inte ens små barn äter så lite kcal om dagen, varför skulle en vuxen ens få tanken? 

Bättre att du försöker ändra livsstil som du kan hålla istället för ett hoppas på att en quick fix ska hjälpa dig, det kommer ge motsatt effekt. Såvida du inte önskar bli ätstörd! 

• Tow2Mater

Alltså det boror ju helt på vad man äter. Man kan vara mätt på 900 kcal om man äter t ex havregrynsgrot, gronsaker, lite kyckling och en frukt typ. Men jag brukar forsoka hålla mig under 1200. Det blir lite roligare diet.

• Anonym (op)

Gå långa promenader också. Jag gick ner 14 kg så, jag åt mellan 800-1100 kcal per dag och gick ca 10 000 steg per dag (om jag hann)

Jag har tre år senare inte gått upp i vikt, men nu tränar jag också regelbundet på gym och är mer försiktig med vad jag äter, eller snarare hur mycket jag äter. jag äter fortfarande kaloririk mat ibland.

• Anonym (800 kalorier)
    EllieBelliee skrev 2023-10-21 08:01:21 följande:

Nej?! 

1. Du kommer gå upp allt igen när du börjar äta ?normalt? efter du (kanske) tappat de kilon du vill tappa. 

2. Det är farligt att inte äta tillräckligt, kroppen går in i svält och dina organ kommer skadas över en längre period. 

3. Inte ens små barn äter så lite kcal om dagen, varför skulle en vuxen ens få tanken? 

Bättre att du försöker ändra livsstil som du kan hålla istället för ett hoppas på att en quick fix ska hjälpa dig, det kommer ge motsatt effekt. Såvida du inte önskar bli ätstörd! 

Jag har alltid hållit mig i god form. Men en skada för fem år sen och sen covid gjorde att jag slutade på gymmet, jobbade mer och åt sämre. För 6 månader sen ändrade jag kosten. Nu vill jag öka på takten och kör 800 kalorier om dagen under ett par veckor. så varken ätstörning eller farligt för kroppen 
  • Anonym (800 kalorier)
    Anonym (op) skrev 2023-10-21 15:26:11 följande:

Gå långa promenader också. Jag gick ner 14 kg så, jag åt mellan 800-1100 kcal per dag och gick ca 10 000 steg per dag (om jag hann)

Jag har tre år senare inte gått upp i vikt, men nu tränar jag också regelbundet på gym och är mer försiktig med vad jag äter, eller snarare hur mycket jag äter. jag äter fortfarande kaloririk mat ibland.

Jag går 15.000 minst om dagen, på helgerna 25.000 steg om dagen. Nu när vädret blir sämre kommer jag börja på gym också. 
  • Anonym (800 kalorier)
    Tow2Mater skrev 2023-10-21 14:21:01 följande:

Alltså det boror ju helt på vad man äter. Man kan vara mätt på 900 kcal om man äter t ex havregrynsgrot, gronsaker, lite kyckling och en frukt typ. Men jag brukar forsoka hålla mig under 1200. Det blir lite roligare diet.

Jag äter mycket kvar, bär, kyckling och grönsaker. Blir mätt varje dag.
  • Anonym (ki)

Inte ätstörning eller farligt för kroppen... *hits head on wall*

Ta din långsamma nedgång, bättre för huden.

• Anonym (calorie cycling)

Nej, jag kör calorie cycling istället. Äter man så där lite varje dag många dagar i rad fastnar man. Bättre att se till att kroppen håller uppe förbränningen genom antingen fasta 1 gång i veckan eller cycling.

Svar på tråden 800 kalorier om dagen