• crun

    Tips på julklappar mottages

    Jag vill ha framförhållning, därför ser jag över redan nu vilka julklappar man kan köpa till sina nära och kära. Men jag lyckas inte, önskar därför hjälp. Vad kan man köpa till en barnfamilj? Barnen är under tre år. Jag tänker en till två större julklappar till familjen som faller under kategorin "hjälper till under vardagen", men alla tips är tacksamma :)

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Tips på julklappar mottages
  • blomman 2

    Jag har också börjat att förbereda mig😊
    Men jag har stora turen att vi vuxna inte köper till varandra sedan  flera år tillbaka, vi kör julklapsspelet. 


    Barnen får som vanligt.
    Angående din fråga blev första tanken Tinas Matkasse en  ttid, men det kostar ju en del förstås 😅 men underlättar jju vardagen . Kanske ihop med ett enkelt familjespel också? 


    Annars är det rätt kul att blanda ihop torra ingredienser till bröd,kakor mm i fina glasburkar med recept till som man kan plocka fram och göra tillsammans med barnen. Några små kavlar till de små och varför inte göra en  egen Play Doh till barnen i olika färger och lägga i fina burkar så kan de fortsätta att sysselsätta sig med bakningen 😊

  • crun
    blomman 2 skrev 2023-10-21 11:30:53 följande:

    Jag har också börjat att förbereda mig😊
    Men jag har stora turen att vi vuxna inte köper till varandra sedan  flera år tillbaka, vi kör julklapsspelet. 


    Barnen får som vanligt.
    Angående din fråga blev första tanken Tinas Matkasse en  ttid, men det kostar ju en del förstås 😅 men underlättar jju vardagen . Kanske ihop med ett enkelt familjespel också? 


    Annars är det rätt kul att blanda ihop torra ingredienser till bröd,kakor mm i fina glasburkar med recept till som man kan plocka fram och göra tillsammans med barnen. Några små kavlar till de små och varför inte göra en  egen Play Doh till barnen i olika färger och lägga i fina burkar så kan de fortsätta att sysselsätta sig med bakningen 😊


    Linas matkasse var bra, den ska jag ha i åtanke!
    Familjespelet var bra, det blir när barnen är något äldre :D
    Play doh var bra!
Svar på tråden Tips på julklappar mottages